3851
Sök

Moderator låser bilar??

225 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
vem fan är de som kan avgöra på 1 bild att en bil är i dåligt skick!!, blir så jävla trött på dessa moderatorer!

Varför tror dom att bilen ska va en vinterbil?
alla måste ju börja på sin bil nånstans dålig som bra?
eller måste man köpa en bil för 100k för att kunna lägga upp den här på sidan?

Mitt senaste exempel är en ford sierra som jag ska bygga på, köpte den i väldigt bra skick och har bara hunnit lägga ut en bild ännu.
men den togs offline och låstes och kan inte läggas upp igen.
tänkte annars för er som VILL veta så ska där i en bmw 6a med turbo, men de lär ni läsa om på ett annat forum för här får den inte va med!

detta är INTE första bilen som låses för mig, och jag blir så JÄVLA! irriterad när dom gör så här!!

alla ni andra får ha de gott

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

Pim_Pim
21 augusti 2011
Har du lagt upp den nån annan stans så man kan följa ?

225 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
nej inte än, men jag ska fixa detta så återkommer jag:)

Ubåtsingenjör
7 363 Inlägg
21 augusti 2011
håller med om att det är ganska onödigt att låsa bilen så man inte kan lägga upp den igen ... därför har jag tagit mina bilar offline... tråkigt att man ska behöva göra så men men

Forummoderator
26 465 Inlägg
21 augusti 2011
Skrev du någon information om bilen?
Projekt förresten, har ju en egen avdelning..men det vet du väl om?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 363 Inlägg
21 augusti 2011
AirOne skrev:

det är enligt mig ok att de tar bilen offline om de ger en god förklaring till varför, men inte att de låser bilen så att man inte kan lägga upp den igen

Forummoderator
26 465 Inlägg
21 augusti 2011
CHEEVA skrev:
AirOne skrev:

det är enligt mig ok att de tar bilen offline om de ger en god förklaring till varför, men inte att de låser bilen så att man inte kan lägga upp den igen

Med tanke på hur mycket skräp som kommer upp - inte personligen menat över huvudtaget - så verkar det inte vara så svårt att slänga upp bilen igen när bilen blir tagen offline för gott..

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
21 augusti 2011
Nu e det ju lite så att blen inte blir intressantare för att du skall lägga i en BMW 6a med Turbo i den. Bilen blir intessantare  NÄR du har gjort det å då hade den förmodligen inte blivit låst heller eller vad tror du.

Förstår inte varför det skall vara så bråttom å lägga upp bilar.

Gör en projekt tråd om bilen å lägg upp bilder i ditt fotoalbum. Sen när bilen e klar å blivit intressant då e det dags å lägga upp den.

Tror det e lite tanken bakom hela sidan men rätta mig gärna om jag har fel.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Forummoderator
26 465 Inlägg
21 augusti 2011
JaggaChafen skrev:
Nu e det ju lite så att blen inte blir intressantare för att du skall lägga i en BMW 6a med Turbo i den. Bilen blir intessantare  NÄR du har gjort det å då hade den förmodligen inte blivit låst heller eller vad tror du.

Gör en projekt tråd om bilen å lägg upp bilder i ditt fotoalbum. Sen när bilen e klar å blivit intressant då e det dags å lägga upp den.

Kunde inte ha sammanfattat det bättre själv.
Senast redigerat av AirOne (21 augusti 2011)

5 111 Inlägg
21 augusti 2011
Nej det är tråkigt att de skall låsa bilarna kanske men jag tror tyvärr att det behövs då många lagt upp samma rishögar om och om igen när de låsts, s.a.s.

7 120 Inlägg
21 augusti 2011
Du tog säkert för dåliga bilder och skrev för lite info, jag har inga bilar för över 100k men dem får vara kvar. Konstigt nog smile

4 767 Inlägg
21 augusti 2011
JaggaChafen skrev:

JaggaChafen har så rätt så!

TS Skrev ju själv att "ska göra det" "inte hunnit ta mer än 1 bild ännu", där har du ju själv svarat på dina frågor varför bilen tas offline.. Det finns hur många som helst som "ska fixa grejer" men det händer aldrig. Några få slutför, och de lägger upp bilen när den är klar, och voila, dom får ligga kvar, för då är det många och bra bilder, intressant info och intressant bil! smile

Sen är det inte moderatorerna (som jag själv) som låser bilar, utan administratörerna. Moderatorerna är endast makthavande i forumet, och inte på bilar/blogg/film/etc.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Fri fart för ett fritt folk!
14 682 Inlägg
21 augusti 2011
Aerodynamik skrev:
Du tog säkert för dåliga bilder och skrev för lite info, jag har inga bilar för över 100k men dem får vara kvar. Konstigt nog smile

näe visst priserna avgör inte så mycket men färg på bilen avgör mer än tex skicket osv

har märkt detta på flertalet bilar och hur man tar kort på bilen

med andra ord vinklar och så vidare..

tex inte så lätt vintertid att ta bra bilder på bilarna utan att ha en kamera som kostar 6000kr
känns som dom kollar på fel saker

derför har jag skitit i att lägga ut bilder på min 855turbo för att det är omöjligt att få till bra bilder utan att flytta skiten till ett ställe med tillräckligt bra ljus så man kan använda en vanlig simpel kamera

lite synd nu har jag 19" och annat skrot på bilen så den går säkert att få upp fast den ser förjävlig ut och det är mörka bilder men orkar inte

min 740 var inga problem fast jag började med en bild tagen på vintern utan frontspoiler snö över allt osv

men den var jhu laserblå?! smile det tog inte många sec så hamnade den på första sidan fast den var en skrothög utan fungerande bakaxel,motor,kass inredning utan frontspoiler osv
lacken ska vi inte snacka om

så jag förstår inte logiken fick min gamla volvo 360glt turbo låst direkt för den var inte flashig nog
samma bilder fast blå hade den garanterat fått stanna
så det känns som det handlar om vad det är för bilmodell färg osv
före andra saker som väger högre än utsendet

ungefär hälften av alla bilar på garaget är helt orginal utan någon ändrat men det är tydligen skillnad?!
för dom får vara kvar fast det borde finnas väldigt lite intresse av att kolla på dom bilderna och information om en helt orginal Ford mondeo med orginal stereo smile

Kör fort så hinner inget hända...

886 Inlägg
21 augusti 2011
Tråkigt nog verkar det mer eller mindre vara ett lotteri att lägga upp sin bil här på garaget ibland. Smaken är ju långt ifrån objektiv, t.ex. såg jag någon tråd för ett tag sen där en som hade en "rostad" bil fick den borttagen. Det är ju helt klart i högsta grad en sorts styling idag, men den admin som tog bort bilen kanske tyckte att den var ful.

Samtidigt håller jag med, lägg upp bilen efter att du iaf börjat på den och kommit en bit så att den går att köra.
Senast redigerat av Wicca (21 augusti 2011)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

772 Inlägg
21 augusti 2011
Och hur många är vi inte som är så trötta på folk som ska skapa trådar bara för att få berätta hur orättvist det är?

Är det någon som läser reglerna som alla skriver under för när ni blir medlemmar?

Hur svårt är det att välja någon fin plats och ta ett trettiotal bilder och lägga upp 10 av dom bästa?
Nej, men klaga kan ni på att ni bara "orkar" ta en bild på en eran fruktansvärt högt värderade ögonsten som kommer klassa ut koenigseggar på nästa Elmia. Och vid nästa Elmia så står er bil kvar på samma plats där ni ställde den efter köpet eftersom ni inte haft tid. Men det är på gång nu eller hur?

Och orkar ni inte skriva ordentligt info och fixa ordentliga bilder så vill ingen se eran bil.
En skitig bil på ett mörkt kort vintertid bryr jag mig inte ens om att titta på, och ingen annan heller, så varför ska den INTE tas bort? Svara på det istället.

Skriv ordentligt info.
Ta ordentliga bilder.

Forummoderator
26 465 Inlägg
21 augusti 2011
Growe skrev:
Aerodynamik skrev:

näe visst priserna avgör inte så mycket men färg på bilen avgör mer än tex skicket osv

har märkt detta på flertalet bilar och hur man tar kort på bilen

med andra ord vinklar och så vidare..

tex inte så lätt vintertid att ta bra bilder på bilarna utan att ha en kamera som kostar 6000kr
känns som dom kollar på fel saker

derför har jag skitit i att lägga ut bilder på min 855turbo för att det är omöjligt att få till bra bilder utan att flytta skiten till ett ställe med tillräckligt bra ljus så man kan använda en vanlig simpel kamera

lite synd nu har jag 19" och annat skrot på bilen så den går säkert att få upp fast den ser förjävlig ut och det är mörka bilder men orkar inte

min 740 var inga problem fast jag började med en bild tagen på vintern utan frontspoiler snö över allt osv

men den var jhu laserblå?! smile det tog inte många sec så hamnade den på första sidan fast den var en skrothög utan fungerande bakaxel,motor,kass inredning utan frontspoiler osv
lacken ska vi inte snacka om

så jag förstår inte logiken fick min gamla volvo 360glt turbo låst direkt för den var inte flashig nog
samma bilder fast blå hade den garanterat fått stanna
så det känns som det handlar om vad det är för bilmodell färg osv
före andra saker som väger högre än utsendet

ungefär hälften av alla bilar på garaget är helt orginal utan någon ändrat men det är tydligen skillnad?!
för dom får vara kvar fast det borde finnas väldigt lite intresse av att kolla på dom bilderna och information om en helt orginal Ford mondeo med orginal stereo smile

Detta kallas för "slöhet"..
Det tar tio minuter, en kvart, att först konstatera att det är fint väder - oavsett om det är vinter eller sommar - sedan dra på sig skor och slita med sig kameran, ut och åk en sväng, hitta en eller varför inte ett par platser att ta kort på - och sedan ta kort?
Har man inte en digitalkamera - låna den av en bekant. De flesta har en idag.

225 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
ok man måste alltså lägga upp ett flertal bilder direkt?
jo där fanns info om bilen.
finns ju även folk som gillar fina orginal bilar, men de får inte heller ligga här då?

som sagt är de inte första gången och jag har lagt upp fler bilder på andra bilar vid andra tillfällen, detta va bara denna gången!

225 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
PoulZen skrev:
Och hur många är vi inte som är så trötta på folk som ska skapa trådar bara för att få berätta hur orättvist det är?

Är det någon som läser reglerna som alla skriver under för när ni blir medlemmar?

Hur svårt är det att välja någon fin plats och ta ett trettiotal bilder och lägga upp 10 av dom bästa?
Nej, men klaga kan ni på att ni bara "orkar" ta en bild på en eran fruktansvärt högt värderade ögonsten som kommer klassa ut koenigseggar på nästa Elmia. Och vid nästa Elmia så står er bil kvar på samma plats där ni ställde den efter köpet eftersom ni inte haft tid. Men det är på gång nu eller hur?

Och orkar ni inte skriva ordentligt info och fixa ordentliga bilder så vill ingen se eran bil.
En skitig bil på ett mörkt kort vintertid bryr jag mig inte ens om att titta på, och ingen annan heller, så varför ska den INTE tas bort? Svara på det istället.

Skriv ordentligt info.
Ta ordentliga bilder.

lägg upp en egen bil innan du yttrar dig tycker jag

225 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
JaggaChafen skrev:

Jo de är ju vad DU tycker, själv tycker ju jag annorlunda då.
kan ju finnas fler av dom 150000+medlemmar som tycker annorlunda oxå?

jag vet att jag inte bara talar för mig själv.
Senast redigerat av mbfidde (21 augusti 2011)

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
21 augusti 2011
mbfidde skrev:
JaggaChafen skrev:

Jo de är ju vad DU tycker, själv tycker ju jag annorlunda då.
kan ju finnas fler av dom 150000+medlemmar som tycker annorlunda oxå?

jag vet att jag inte bara talar för mig själv.

Va du tycker eller vad jag tycker e ju ointressant å vad alla andra medlemmar tycker med för den delen. Rgelerna finns ju å det e Admin som bestämmer vad som får finnas här eller inte.

Thats life å det e väll bara å gilla läget eller

Å ja visst en fin oroginalbil om den e ovanlig eller spesiell på nått annat sätt eller kanske tom ruskigt bra skick på e intressant Men då krävs bra blder å mkt info som verkligen spelar bilens skick.

Pris på bilen har inget å göra med om den platsar här eller inte. Men lets face it alla bilar e inte intressanta å då tar dom plats från dom som e det.

En jävligt fin Sierra med en BMW turbo sexa e jävligt intressant NÄR den e det inte innan

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök