2770
Sök

940 tappar ladd vid "race" start?

46 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
#1
När jag ska göra en så kallad "Racestart", kopplar och varvar ca 5000 varv, sen släpper upp kopplingen så spinner den iväg lite, sen bara försvinner allt ladd.... mätaren går ner på noll. Håller jag kvar gasen så fortsätter laddet att vara noll. Men såfort jag växlar så kommer allt ladd tillbaka och den går som vanligt på alla andra växlar. Kör man bilen normalt så märker man inte av något fel. Men jag vill ju kunna rejsa vid evenemang och mot någon snobb som tror dom är något vid rödljus tongue o.s.v. Men har ingen lust när jag vet att bilen inte går som den ska. Har kollat allt jag kan tänka mig så jag har slut på idèer.

Problemet började när jag monterade en 300 cells katalysator. Så jag trodde att det var det som var fel. Men har plockat bort den igen men samma fel kvarstår.

Vid en normal "racestart" spinner den iväg på ettan tills den får grepp se växlar jag. Nu tappar man ju allt när laddet går ner på noll. Vet inte riktigt hur jag ska förklara heller. Jaja, om det är någon som har något trix att komma med s¨å säg till

Mvh // Daniel.


16 Inlägg
28 augusti 2011
#2
Har du kollat pysventilen för dom kan ju dumma sig har jag för mig. annars har du ju inget direkt förutom wastegaten som styr laddet de skulle ju vara om den spökar.



Sök