Saab 900 -94 Rycker som tusan för att sedan dö

lattmjolk1
27 augusti 2011 · 31 Inlägg

Hej!
nu har jag fått car problems så att säga, var påväg till stockholm idag, cirka 12mils resa och efter att ha kört kanske 9 av dem milen så började bilen rycka som tusan ungefär som att den var påväg att dö av soppatorsk trots 3/4 tank, den går inte konstigt i vanliga fall utan det bara kommer, detta hände mig tidigare i veckan också men då lyckades jag hålla igång den. alltså dog den inte... men idag gjorde den dock det. och vi blev ståendes vid en avfart i södertälje, lät den stå ett tag för att sedan prova starta med fullt gaspådrag, den hoppade igång som att inget hade hänt och vi kunde fortsätta vår resa.

Eftersom detta inte var första gången så är det förmodligen inte sista gången heller och en resa till gotland vankas nästa helg min fråga är alltså om någon känner igen detta fenomen och om någon har något bra tips?

Kan avsluta med att bilen är en Saab 900ng årsmodell 94 med 2.3i motorn alltså en sugis på 149 trötta hästar

Tacksam för all hjälp!
MVH Sebbe

mulleina
27 augusti 2011 · 715 Inlägg

vilken färg på röken?

HenkeTIC
27 augusti 2011 · 888 Inlägg

mulleina skrev:
vilken färg på röken?

Rycker(hackar) inte ryker(rök)

-FreDDe-
28 augusti 2011 · 217 Inlägg

HenkeTIC skrev:

mulleina skrev:
vilken färg på röken?

Rycker(hackar) inte ryker(rök)

kan va tändkassett eller stift mvh

Bjornn
28 augusti 2011 · 749 Inlägg

Eller bränslepump, relä mm.

HenkeTIC
29 augusti 2011 · 888 Inlägg

Freddesaab_92 skrev:

HenkeTIC skrev:

mulleina skrev:
vilken färg på röken?

Rycker(hackar) inte ryker(rök)

kan va tändkassett eller stift mvh

TS har ingen tändkassett.... Har vanliga kablar och fördelarlock.

Ravi Tekniker
29 augusti 2011 · 624 Inlägg

Kolla Bränsletrycks slangarna till bränsle in och ut. du kan se dom på vänster sida lite högre upp om motorn. kolla så de är hela. sen tycker jag att du ska byta bränsle relä det är säkert på väg att gå sönder låter det som

lattmjolk1
1 september 2011 · 31 Inlägg

Tack för alla svar!
jag har provat byta bränslepumpen, vi får se om det duger annars ska jag ha relät i åtanke och slangarna ska jag kika på smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang