Galet bra måste jag säga, bilen var sjukt lätt tvättad och avrinningen var ju världsklass!
Förseglade fälgarna sprayade alla 4a och måste passa på att tacka funkiee, denna sprayen vill man inte ha på bilen! Luktade precis som teflonspray. Nu står fälgarna och gottar sig i förrådet över natten.
Ska sätta mig och beställa däck nu, var inne på 205or tills jag började kolla belastningsindex 205 går tyvärr bort, vill inte ha någon bil som är sladdrig på vägen eller sliter däck onödigt fort. Ska kika på lite alternativ nu...
såg ju riktigt fint ut vid tvätten!! Ska nog tjata lite på chefen o beställa hem till min hahah spännande o se hur fälgarna blir!
Tycker jag du skall göra, fälgarna har stått i över 24h nu så ska gå ner och polera av dom
Montecarlo skrev:
Pilmönstrade däck är ingen höjdare på 9-5:or
Har hört många säga det, dock har jag aldrig haft problem att det blivit så kallade "klackar" på pilarna. Och dessa däcken känner jag många som kör på 9-3or utan problem.
Och varför skulle saab 9-5 inte vara bra för pilmönstrade? Känns mer som att bilar med taskig hjulinställning inte går bra ihop med pilmönstrat.
En original 9-5a är ju gungig som det värsta fartyget till sjöss och gummi bussningar som är som suddgummi gör inte det hela bättre. En standard 9-5 kränger rätt så rejält vid kurvtagning, min gör inte det. Men men vi får se...
Själv funderar jag på o fixa Optimum Opti-Coat 2.0 till min svarta 9-5a har jävligt bra recensioner, o är lite rep tålig. Är ju skönt med såna skydd på våra jävuls lacker :p
Vet inte vad du tycker men jag tycker 225/40 r18 är lite lite profil. Har det själv på min 9000:/ Nästa gång jag köper däck till den blir det nog 225/45 r18 istället Angående fälgarna så vart dom riktigt fin!
Vet inte vad du tycker men jag tycker 225/40 r18 är lite lite profil. Har det själv på min 9000:/ Nästa gång jag köper däck till den blir det nog 225/45 r18 istället Angående fälgarna så vart dom riktigt fin!
Jag som precis krängde om 225/45 mot nya 225/40 på min 9-5a. 45-profil 18" blir på tok för mycket gummi på 9-5, ser inte alls bra ut!