Okej ska inte hålla er längre, men jag är osäker på hur mycket detta felet har påverkat.
Men i ett känsligt styrsystem kan det förmodligen bli väldigt knasigt.
Det hela började när jag gjorde denna "modden" den 10e maj

![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-dd9d3c7ba9128cbd6abb3878fd3b5de5.jpg]()
Var i lite uppe i varv när jag beställde ic big pack kittet. Så dom 2st reduceringarna som håller lmm i tryckröret, blev det fel mått på i ändarna mot tryckröret.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-7352bb3e3fad419b92871837ee682f93.jpg]()
Och för att jag skulle vara säker på att det inte skulle pysa någon tjuvluft så drog jag ett par varv med eltejp så det gjorde tryckröret några mm större utvändigt. Just då kändes det som en smart id'e (det var det inte).
Drog fast alla klämmor riktigt ordentligt och var överlycklig för att jag hade lyckats flytta lmm och kunde köra med öppen dump 👍
Efter denna dagen har bilen inte gått som den ska alls, typ dött när man har kört in sakta på en parkering. Misstänt vid fulllast osv...
Och vet ni vad som hände den 10maj när jag trog åt klämman närmast spjället?
Jo då drog jag så eltejpen pressades över kanten och eftersom den var riktigt tight lindad så gled ca 1cm över kanten och har sedan dess utgjort ett stopp i luftvägen in till motorn.
Detta genererade senare:
*ny lmm + en beg
*ny tk
*nya stift
*ny magnetventil till dumpen
*ny magnetventil
*nya backventiler + evap slangpaket
*nytt bränslefilter
*ny btr
*diverse programvaror
*psykiskt lidande
Osv....
Nu ska jag även tillägga att jag inte testkört än så jag ska inte ropa hej! Men sannolikheten att bilen går rätt mycket bättre nu är hyffsat stor.
Borde ju vara så att lmm blir inte klok när luften den mäter upp inte kommer fram som den har tänkt och skickar på extra???
Har iaf lärt mig en del på vägen
