Ser verkligen framemot detta ! däremot är det synd / lite beklagligt hur vissa hanterar sina bilar
Tycker du det är någon / stor skillnad med prestandan gentemot v6an ?
Kommer det bli kolfiber?
Kul att höra
Man kan verkligen se i historiken på bilen när den har bytt till ägare som inte har råd att äga bilen och inte vill ta hand om den.
Denna har ju fulltrycksturbo och går inte alls att jämnföra med den assymetrisktladdade turbon i v6an. + denna är ju manuell vilket gör att man kan köra bilen på ett helt annat sätt.
Sen hade jag några snäpp värre chassi och bromsar på v6an och det känns lite men men
Angående kolfiber så vet ja inte vad jag ska svara =P
Funkiee skrev:
kommer bli så grymt! en polering o dina händer så är den finast i sverige!
Tack för dom orden Ska väl försöka få till någon liten personlig snits på det hela. Sitter just nu och funderar på färgtemat. Blanksvart är ju självskrivet, sen blir det nog en del gult och Turbo X grå, Carbon grå typ. Svart - Gul - Grå, sen lär det ju bli kolfiber men det är ju ingen färg.
Sen är facelift till -04 fronten nästan ett måste och där öppnas portar till att göra något lite eget. Tycker för övrigt den fronten är något av det snyggaste saab har lyckats med.
kommer bli förbannat snyggt! håller helt med! -04 bak o front är den snyggaste fronten saab har gjort! Sen en ombyggnation till xenon tycker jag du ska fixa, finns en fin guide på stcs forum!
Kul med en i stort sett identisk bil till vad jag har.. Givetvis kommer jag att följa. Har följt hela ditt "tidigare" projekt men är väldigt lat när det gäller kommentarerna men jag skall skärpa mig. :-)
Kul med en i stort sett identisk bil till vad jag har.. Givetvis kommer jag att följa. Har följt hela ditt "tidigare" projekt men är väldigt lat när det gäller kommentarerna men jag skall skärpa mig. :-)
Kul att höra, ja den va ju rätt så lik kan tillägga att du förmodligen har 300mm ventilerade skivor bak om du har en äkte aero
Har du bytt till 04 fronten själv eller köpt bilen med den?
Kul att höra, ja den va ju rätt så lik kan tillägga att du förmodligen har 300mm ventilerade skivor bak om du har en äkte aero
Jepp, 300mm skivor har jag bak. :-)
Fronten satt faktiskt på bilen när jag köpte den och nu nu har jag fått tag i en 04 bakstöt som åker på inom kort. När jag köpte bilen hade jag ingen aning om att det var en ny front utan det var något jag lärde mig ett par veckor senare efter att man hittat Saabturboclub's forum.
Här händer det grejer. Kommer självklart fortsätta följa.
Kul att höra
Micksson skrev:
Joni_sa skrev:
Micksson skrev:
Fronten satt faktiskt på bilen när jag köpte den och nu nu har jag fått tag i en 04 bakstöt som åker på inom kort. När jag köpte bilen hade jag ingen aning om att det var en ny front utan det var något jag lärde mig ett par veckor senare efter att man hittat Saabturboclub's forum.
Stog 288mm på bakskivorna i din beskrivning och tänkte bara så du visste att du hade rejäla doningar Sweet med bakstöten också Är "diffusorn" på baken löstagbar eller är det allt i ett?
Stog 288mm på bakskivorna i din beskrivning och tänkte bara så du visste att du hade rejäla doningar Sweet med bakstöten också Är "diffusorn" på baken löstagbar eller är det allt i ett?
Oj, bra uppmärksammat där! Får jag genast redigera, hehe. :-)
Diffusorn skall vara löstagbar då den får beställas till om du skall ha nya stöten bak och enligt Saab-verkstaden så skiljer krockbalken och skummet också. Återstår att se!
Vissa säger ju att ändrörets placering kan skilja sig lite mellan 02-03 och 04-05 då det tydligen kommer ut "rakare" på den senare medan den tidigare har en mer vinklad placering men det återstår ju att se.. Bara man har det i beaktning.