2595
Sök

Vita tändstift, va ska ja göra å hur?

191 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
#1
har en nissan 200sx s13  89:a. kollade tändstiften och ja man kan säga att dom va VITA. inte gyllenbruna som dom ska va.. sitter steg två chipp, öppet filter, trimluftmassemätare. Hackar även lite när man varvar å håller den på varv. den går jämt men hackar till lite då och då.. hjälp mej

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
19 augusti 2006
Trådstartare
#2
ingen som kan hjälpa mej? måste ja sälla upp soppatrycket eller köpa nya spridare eller va ska ja göra?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

757 Inlägg
19 augusti 2006
#3
i hayns står det överhettning elektroden är glaserad. isolatorfot vit/obetydligt beflckad.
orsak: överhettning
kontrolera: tändstiftets värmetal, tändläge oktanet på soppan (för lågt)
och bränsleblandning (för mager)

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
19 augusti 2006
#4
Alltså skulle ett högre bränsle tryck rekomenderas, alt. i kombination med större spridare.
(jag antar att du redan kör på minst 98Oktan?)
Om de nu e detta som orsakar felet så ska du passa dig så att du inte råkar ut för general ras.
Spikningar e aldrig kul!
Senast redigerat av Turbo_A4 (19 augusti 2006)

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

679 Inlägg
19 augusti 2006
#5
Har du kört med trimmet länge? Dvs har problemet uppkommit av nått annat eller för att du trimmat?

Antingen har ju nått i insprutningen sagt upp sig eller så räcker inte soppan till för trimmet.
Kör inge mer innan du löst det iaf!


Kan kanske hjälpa dig mer när jag fått svar på frågorna!

191 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
#6
uppkommit pga trimmet. ska ner å kolla på bilen igen nu men antar att soppatrycket måste ställas upp (hur?') och nya spridare? (Vilka spridare) .

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

679 Inlägg
20 augusti 2006
#7
Men soppa trycket ska ju styras av chippet så det är väl till att gå tillbaks till dom som chippat den och fråga vad som är galet.

Vad är det för chip?

191 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
#8
kollade på chippet ida.. ja kan inget om chipp så ja vet inte om de är orginal eller trim men de ska va trimchip, de sa han ja köpte den av men han kanske blåste mej.. men de stod massa nr å så på de så va de inte ett helt chipp utan de va en liten ruta i mitten så man såg lite va som fanns i, altså de va inte trasigt utan de ska va så men ja vet inte om de är så orginal men så här stod de på chippet om de är till någon hjälp

          M27C256B
    ST          -12F6
    988E      5660N
          Singapore

ST stod inte som två bokstäver bara utan som nån slags logga..

sen kollade ja upp tändstiften och alla va knallvita.  stod på dom  BCP 7ES
                                                                                                    11

sitter orginal avgasrör på me, vet ej om de gör nått.. men de ska bytas ut inom kort och bilen står demonterad och kommer inte köras förän allt är fixat..

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#9
någon?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Rörpulare
1 453 Inlägg
21 augusti 2006
#10
Men köp en walhbro soppa pump 255l/h  kostar ca 1000kr ny på www.200sx.nu då ahr du garanterat soppa tryck..sen spridare ska du inte behöva byta för de där mindre ingreppen..och sen att du kollar upp så att du har ett steg 2 chip såg en kille ida som sålde sitt för 700kr inkl sockel lycka till..

Mvh

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#11
har soppa pumpen redan..

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
21 augusti 2006
#12
Använder du större eller uppsvarvad LMM så måste antingen ditt chip vara anpassat för det eller så får du byta spridare till några som passar mot storleken på din LMM.


191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#13
LMM? Luftmassemätare?.. jo den är större å spridarna är ju orginal. men va ska ja för spridare? 440cc? tänkte på en bränsletrycksregulator från www.stylingbutiken.se å sen ett par 440cc spridare? va tror ni om de. de är bara en gissning från mej... vet ej vilka stift ja ska ha heller

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#14
prova byt tillbaka till orginal luftmassemätare

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#15
okey?
va hjälper de?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#16
om du har större rör i diam på din trimm lmm så blir luft\bränsle blandningen fel .
dock borde de inte vara problem jag körde med större rör diam påmin gammla bil men prova
Senast redigerat av precision (21 augusti 2006)

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#17
okej så ja ska borsta av stiften me en stålborste. sätta tillbaka allt å sen på me orginal luftmassemätarn å pröva?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#18
stor skillnad på om man kör 95 eller 98 oktan?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#19
ja det är skillnad ,, en kompis tex bänka sin bil med 60hk mer på v power än 98 oktan
så skillnad är det

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#20
men de är väl inte därför dom blivit vita stiften?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"


Sök