2593
Sök

Vita tändstift, va ska ja göra å hur?

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#21
Lennstrom skrev:
men de är väl inte därför dom blivit vita stiften?

att du har vita stift beror ofta på dåligt med bränsle , har det inte spikat någonting när du kört ?

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#22
har gått 100 mil efter att den vart renoverad.. gått kanske 4 mil me 95 oktan.. va menar du me spikat?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#23
Lennstrom skrev:
har gått 100 mil efter att den vart renoverad.. gått kanske 4 mil me 95 oktan.. va menar du me spikat?

jag vet inte vad det trimmet du har inebär? men när man när det spikar då antänds bränslet av sej självt och kan orsaka motorskador.

har själv rasat en motor pga av de .

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#24
asså motorn har ju inte rasat. funkar ju hur bra som hällst men känns inte så bra att åka runt på knallvita stift

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#25
Lennstrom skrev:
asså motorn har ju inte rasat. funkar ju hur bra som hällst men känns inte så bra att åka runt på knallvita stift

jag menade inte att din motor har rasat utan . att motorn i en annan bil jag trimma rasade , försökskaninen smile

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#26
jo men hur ska ja märka om den spikar. att den skär liksom .. tvär dör eller hackar eller?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#27
Lennstrom skrev:
jo men hur ska ja märka om den spikar. att den skär liksom .. tvär dör eller hackar eller?

jag vet inte hur jag ska förklara men när det spikar låter det som om man skakar om en verktygslåda som man skakar om ganska hårt. det skrammlar på vissa varv .
då är ett motorras på G inom kort .

men det behöver inte vara så på just din motor ,. jag vet bara att min gammla bil fick vita stift när den spika . så vi bytte till större spridare sen fungera det fint .

men jag vet inte mkt om just 200sx utan skrev rent generelt

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#28
ok.. nä den låter inget som du beskriver.. men va ska ja ha för spridare?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
21 augusti 2006
#29
Lennstrom skrev:
ok.. nä den låter inget som du beskriver.. men va ska ja ha för spridare?

jag vet faktist inte ,, en annan som skrivit här säger att det inte ska behövas andra spridar till det du har .

191 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
#30
tror på 98 oktan.. kanske ska börja köra etanol sen.. bränsletrycksmätare å orginal luftmassmätare

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
21 augusti 2006
#31
Lennstrom skrev:
ok.. nä den låter inget som du beskriver.. men va ska ja ha för spridare?

Som någon skrev tidigare, byt tillbaka till original LMM (luftmassemätare) så ska du se att problemet försvinner.
Hur mkt är din LMM svarvad? Är den 49.5mm så kan du köra med 440cc spridare utan att behöva köpa en BTR.
Du behöver inte koppla in en extra BTR för att höja soppatrycket eftersom 440-spridare och uppsvarvad LMM funkar perfekt ihop med original soppatryck (du får lika mycket tillskottsluft med svarvad LMM som man får tillskottsbränsle med 440-spridare alltså).


191 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
#32
okey där fick ja svar på de ja ville .. men nu en annan fråga.. kollade på luftmassemätaren.. ska de inte va nånting i dom? både orginal ochh den som sitter i är ju bara rakt igenom,. på bmw är de galler å nån typ sensor i men på min är de nästan bara rakt igenom.

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
#33
Men tror ni jag har rätt tändstift?`va ska ja ha för tändstift? har dessa på BCP 7ES  11

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

2 652 Inlägg
23 augusti 2006
#34
gå in på mekonomens hemsida o sök på ditt reg nummer . o leta upp vilka tändstift dom ska ha . om det är orginal du är ute efter

Evolution Garage
394 Inlägg
23 augusti 2006
#35
Behöver ju inte vara så att det är trimmet som gör att stiften blir vita. Jag har en gammal Ford Escort -86 helt otrimmad, där tändstiftena också är vita. Nu ska ju bilen säljas ändå. Men är fortfarande ganska nyfiken på vad det kan tänkas bero på! (har redan renoverat motorn en gång pga en avgasventil som sprack)

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

Avstängd
21 Inlägg
23 augusti 2006
#36
spraya med hagmans mattsvarta och ös in kontakt spray i cylindrarna, går åt ca 8 burkar för att fulla upp en 1,1 liters fyra (obs inge´n polo cl) CL kräver 9 burkar..

OBS ratema har bra kontakt spray!

polo 1,1 racing.. (OBS cl.)
0-100 ca 2.95 sek..... har kvitto på det!!

191 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
#37
Är inte ute efter orginal tändstift! vill ha bra tändstift som är bäst för motorn och allt som sitter på, alltså dom som funkar bäst.

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
#38
kollade på mekonomen men hittade inge.. men strunt samma eftersom ja inte ska ha orginal.. vill ju veta vilka som kommer funka bäst... läste om någons bil här som hade kallare stift.. borde ja också ha de?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
23 augusti 2006
#39
Om du vill köra på kallare stift är det NGK BCPR7ES som gäller.



Sök