Vw golf gti-89 svår startad

sj00dda
29 augusti 2011 · 41 Inlägg

Tja!!
Kall start smäller golfen igång på en gång! Men varm kan man få gnugga ihjäl sig om den ens startar!!
Någon som kan ha en teori?

Soerensen Hatavägsalt.nu
29 augusti 2011 · 33 Inlägg

Vad är det för insprut på den? På jettan jag hade var det VW-s superduper halvinsprut. Hade samma fel på den och då vare "förgasargummit" som var sprucket smile

LeafBox Lat Perfektionist
29 augusti 2011 · 6 359 Inlägg

Soerensen skrev:
Vad är det för insprut på den? På jettan jag hade var det VW-s superduper halvinsprut. Hade samma fel på den och då vare "förgasargummit" som var sprucket smile

Det är inte "centralinsprutning" på gti motorn. Så vi kan utesluta förgasarfoten tongue
Kallstartsspridare som inte stänger av? Och den måste ju ha nån tempgivare antar jag

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Skalman
29 augusti 2011 · 508 Inlägg

Har/haft samma problem som du i min golf gti 16v. Segstartad varm men oftast om den stått över en timma ungefär som bensinen runnit tillbaka och inte är framme vid spridarna för den kan typ tända till men så får man nöta ett tag och gasa fullt men startar gör den alltid och det händer bara ibland så jag har inte brytt mig. När min ljuddämpare börja läcka så ville den aldrig starta när den blivit varm och det gått en timma ungefär. Men efter jag tog bort den och satte rör så händer det bara ibland som innan ljuddämparen paja Så en tanke är att tändningen inte står rätt för då öppnar och stänger ventilerna fel men borde inte bilen gå konstigt om den står fel. Eller kan bilen gå bra ändå ? För bilen får ju mer soppa när den är kall och då kraftigare explotion som gör det lättare för bilen att starta. Så nått bränsle relaterat kanske det kan vara. Rätta mig om jag har fel för jag tänkte bara högt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang