2516
Sök

Tips & Råd inför projekt

That Shit Cray
1 087 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Hej!

Ska troligen snart börja med en projekt bil, då vi ska ha projektarbeten i skolan.
Jag hade tänkt lägga max 5000kr på en bil. Behöver ju då inte vara besiktigad men den ska däremot inte några fel i motor eller chassi, rost och skönhets fel är dock okej. Då det är utseendet jag tänker rikta in mig på.
Vad bör jag tänka på?

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

Med lem
475 Inlägg
29 augusti 2011
jag har en Golf 2a som jag la ut annons på för ett tag sedan smile
Det jag vet är fel är ett rosthål i hjulhuset bak, batteriet är något kasst (biltema) annars har motorn funkat klockrent big_smile
sen en skönhetsfläck vänster framdörr (insparkad av någon idiot)
har ingen lust att ta tag i bilen, den är oskattad och obesiktigad och jag vill ha en liten slant för den

den finns nere i kungälv, om du hälsar på under kungälvsträffen någon söndag så kan den visas tongue

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
29 augusti 2011
satsa på någon tysk, sen stuka den! smile

Allmänt körd i huvudet

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
2 409 Inlägg
30 augusti 2011
Hur mycket vill du lägga på själva projektet då? Det är ganska svårt att göra något med en budget på 5k inkl bil

That Shit Cray
1 087 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Ralf skulle kanske vara intressant. Men jag är mest inne på VW Caddy MK1 smile

Nybergrobin, 5k läggs på bil sen så har jag väl inte tänkt lägga mer än 10k iaf. Kommer ha tillgång till verkstad så ska kunna göra det mesta själv. Det som kommer kosta mest lär väl vara däck och fälgar.

Insta @ HAST

Med lem
475 Inlägg
30 augusti 2011
_Hast_ skrev:
Ralf skulle kanske vara intressant. Men jag är mest inne på VW Caddy MK1 smile

Nybergrobin, 5k läggs på bil sen så har jag väl inte tänkt lägga mer än 10k iaf. Kommer ha tillgång till verkstad så ska kunna göra det mesta själv. Det som kommer kosta mest lär väl vara däck och fälgar.

Ah, ja den finns till befogande i vart fall :-) fälgar har den, även fina (2 nya) vinterdäck
och om den inte passar så har du ju delar till caddyn om du skaffar det istället smile har för mig det mesta passar på dem tongue

That Shit Cray
1 087 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Ralf skrev:
Ah, ja den finns till befogande i vart fall :-) fälgar har den, även fina (2 nya) vinterdäck
och om den inte passar så har du ju delar till caddyn om du skaffar det istället smile har för mig det mesta passar på dem tongue

Jag har det i baktanke smile
Ja vi får väl se, kan ju alltid plocka delar som du säger wink

Insta @ HAST

Sök