Owla skrev:
Nu har det gått för långt tid sedan man såg någon ordentlig uppdatering! Hur går det för dig? Ingen blodad tand av att se alla bilder från knutan med alla andra som piskat sina bilar lite?
Hittade förresten en passande bild till ditt ABS problem
http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/ph … 5_700b.jpg
Jo jag vet, får verkligen be om ursäkt till er som tyckte de var kul och följa!
Egentligen är det inte mycket kvar men det är så sjukt mycket annat som stjäler tid nu innan studenteten. Men tänkte köra ett ryck nu på Måndag & Tisdag!!
Det som ska färdigställa är:
*Fixa laddtrycket (är i princip löst, har en magnetventil liggandes hemma).
*Fixa Handbromsen (är också i princip löst, har en ny fungerande wire till högersidan och vänstersidan är påväg hem).
*Måste köpa en Abs givare högerbak, det är den som orsaker problemet, har troligtvis en på G där.
*Sedan är det ju baktändningen då.. Har köpt en komptestare för att se om det är ventilerna som orsaker baktändningen (misstänker att de kunnat ta skada när jag ställde kammarna fel, även om vi pratar otroligt lite fel).
Men ska jag gissa så tror jag det hänger på en felaktig Lambda sond, så ska försöka ragga upp en sådan.
Läste att det kunde vara en felaktig vevaxelgivare? Men tycker det låter lite osannolikt eller har dessa inte samma symptom som på 9-5 att bilen bara blir svår startad? Hur som helst så har jag ordnat en sådan med, så provar nog att byta i alla fall.
* Sedan det sista som ska fixas är att få Airbag lampan att släckas efter kontrollfunktionen precis som om det inte vore något fel på den, men det ska jag nog kunna lösa.
Så det är det som ska göras, inte speciellt mycket. Men tanken var att jag kunde lösa det innan Fredag denna veckan då jag åker till Ayia Napa och en dag efter det åker jag till Stockholm i några dagar. Så därefter hade jag velat besiktiga i så fall för att sedan åka till Lkpg - Sviestad.
Men om man leker med tanken att det skulle vara något med otäta ventiler, bidrar inte de till höga avgasvärden i så fall?
Mvh Mike