Nn1ck3 skrev:
Gött o höra!


Hamster skrev:
kopplingen är viktig! min orginal koppling slirar med mitt steg 2 !
Ja precis, så förr eller senare kommer min med göra det. Så lika bra byta innan "bansäsongen".
Men en liten update idag!
Har varit ute och mätt mitt komp i bilen, till min stora förvåning var det inte lågt någonstans utan ovanligt HÖGT?!
Cylinder 1: 13,5bar, 195psi, 13,7kg/cm (sista enheten är väl inte rätt utskriven).
Cylinder 2: 13,0bar, 190psi, 13,2kg/cm
Cylinder 3: 13,5bar, 195psi, 13,7kg/cm
Cylinder 4: 13,2bar, 192psi, 13,5kg/cm
Som sagt, är inte detta farligt högt? Har förvana att det ska lite från 10 och neråt när vi snackar turbo bil och över om det inte är turbo bil..
Kan det ligga sot och skit i loppen som ökar kompet eller hur kan det vara så här högt?
![http://i45.tinypic.com/9vcwn6.jpg]()
Mvh Mike Karlsson
Edit: Lät bilen bli varm så fläkten startade, sedan körde jag komptestet med fullgas.
Mvh