Godkväll!
Idag blev det sista klart!
Borrade upp reduceringsventilen till full banjo storlek:
![http://i1053.photobucket.com/albums/s467/mikekarlsson93/1484176_10207760341239808_2047419050830786099_n_zpshfqyej8f.jpg]()
Lödde ihop kontaktstycket till mapsensorn. Körde A-1,B-2, C-3 dvs Gul-Blå/Vit, Orange-Grå, Brun-Svart Stämmer detta?:
![http://i1053.photobucket.com/albums/s467/mikekarlsson93/12316101_10207760340799797_540707725493494055_n_zpsmz8w334u.jpg]()
Ihop monterad, redo för start:
![http://i1053.photobucket.com/albums/s467/mikekarlsson93/10401621_10207731082388355_3994607245402048035_n_zpsvyummwel.jpg]()
Sådär, en liten tur blev det i alla fall:
![http://i1053.photobucket.com/albums/s467/mikekarlsson93/9582_10207760340519790_931139427255164776_n_zpsidnqh1e8.jpg]()
Såhär kopplade jag mw adaptern, hittade de på trionic forumet:
![http://i1053.photobucket.com/albums/s467/mikekarlsson93/12088180_10207760754410137_2157573916571453356_n_zpsqfxi6rem.jpg]()
Summa av allt, bilen går ganska bra. Min laddtrycksmätare är graderad till 1.5bar och nålen fortsätter en bra bit förbi det för att sedan börja hacka ordentligt.
Provade dra 5:ans säkring bara för att se om jag kunde få den att gå på grundladd. När jag drog säkringen så laddar bilen ca 0,7-0,8bar. Andra faktorer? Robert Uhr ska ha gjort om boxen för just t7 mw så där ska inte vara några problem.
Lite tomgångskörning i usel kvalité

.
https://www.youtube.com/watch?v=r_0x1kZjFJoNyss hemkommen ifrån GA's. Lättviktshjälm och sittastill-stol ifrån OMP

.
![http://i1053.photobucket.com/albums/s467/mikekarlsson93/10351683_10207767607701465_3106752170702210208_n_zpslefkzvgq.jpg]()
Update!
Check Engine lampan blinkar 6gg = Syresensor. Betyder detta att den är kass eller bara att den inte kan ge rätt värde pga nått annat? Hur som så kan jag tänka mig att den är dålig. Bilen bluddrade lite innan och nu kanske den givit upp helt då.
Jag upplever inte heller att bilen skenladdar men den kanske laddar runt 1.6-1.7 i alla fall. Men den hackar super mycket när den går över 1.4-1.5. Men med GLT som faktiskt peakar på 0.9 - 1.0bar så går den skit bra lite bluddrande vid gas släpp. Ska kasta upp lite filmer som förklarar allt lite bättre.
Edit: Såg nu att jag har helt fel stift i bilen.. Trodde jag beställde och monterade BCPR7ES-11 men det visar sig vara BCPR6ES-11. Kan detta skapa så stora problem? Fick tipset utav Victor och Robban att åka de som bara heter BCPR7ES.
OT: Nu när jag har dessa över, kan man åka de utan problem i en standard T7 bil?
Om ni undrar varför jag svarar på mina egna frågor eller texten är lite udda så är det för att jag uppdaterar härifrån:
http://forum.saabturboclub.com/showthre … ekt-BanbilTrevligt med lite ny fart i projektet! Ser ut att bli en riktigt trevlig skapelse smile Gött med allting fräscht när man monterar, känner igen det där med att fixa och trixa med var del som ska tillbaka på kärran, fint ska det va! wink
Ja jag tror den kan bli bra faktiskt! Kommer du till Knutan iår?
Blir kanon dehär! Får jag fråga vart du köpte bränslepumpen? smile
Tack Nicklas! exd.se
