6596
Sök

Mercedes diesel (190D), vakuum problem

112 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
Har det problemet som verkar vara rätt så vanliga på gamla merca dieselbilar, att den inte dör då man vrider av på tändningen..

Försökte felsöka idag men hittade inte riktigt vad som kan vara felet ? Farsan trodde på något membran som tydligen ska sitta i vakuumklockan ?

Är riktigt dålig på diesel bilar då jag nästan aldrig skruvar, så du som har en/har haft en Mercedes 190D eller annan merca diesel med samma problem, och hur du löste det kan gärna få skriva en rad som förhoppningsvis kan hjälpa mig smile

Slangen såg rätt bra ut generellt, hittade inga grova sprickor som skulle leda till någon vakuumförlust..

Vad ska man titta efter ? var ska man titta ? vart går slangen och till vad ?

Hjälp en okunnig att bli bättre! smile

Mvh. alex

112 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
Bump

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
31 augusti 2011
Detta vill jag också lära mig då jag tänker skaffa MB-diesel men jag har hört att man ska blockera slangen för avstängning? Men killen som sa det var imbecill så jag vat inte om det har nån sanningshalt. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

679 Inlägg
31 augusti 2011
Kan rekommendera dig att gå in på MBSCA, men som det låter på din beskrivning skulle jag råda till att se över vakuumklockan!

112 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
Constantine skrev:
Kan rekommendera dig att gå in på MBSCA, men som det låter på din beskrivning skulle jag råda till att se över vakuumklockan!

Ska ta mig en stund nästa helg och se över det, det jobbiga är bara att man måste bort med insuget och vise versa.. Vilket nog kommer ta en stund!

Tack för tipset om MBSCA, ska titta in smile

Sök