Promotech chip. märker knappt skillnad, gjort fel?

JettaKillen
31 augusti 2011 · 15 Inlägg

som rubriken lyder. införskaffade mig ett chip från promotech och kopplade in det rätt (trångt å jävligt var det. om inte annat..Varmt!)  men när jag kopplat in det så ska ju det justeras på trimskruven. å jag vred säkert 400varv (det är 22 varv som finns, sen klickar det bara) men ingen skillnad på tomgång eller dyligt. sen vare dags för provkörning. vilket resulterade Ingenting. som då gjorde mig grymt besviken. laddar fortfarande 1.4-1.45 bar och inget värre acc eller dyligt. kanske att den drog lite mindre. men det är svårt att säga.

nån som kan ha nån aning om vad som ja kan ha gjort fel?

kopplade in den feta kontakten där den ska sitta och den lilla kabeln till luftmängdmätar-kontakten den som var märkt med siffran 2 (har bara 4kablar)

Tack på förhand!

jok3 Lastbilsschaffis
31 augusti 2011 · 886 Inlägg

Säker på att den inte redan var chippad då?

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
JettaKillen
4 september 2011 · 15 Inlägg

ja rätt så. för i så fall så är den jäkligt slö. men jag tog å mätte lite i kablar å kom fram till att sladden till chippet är trasig. hade bilen igång också och testade dra ut chippet och bilen tuffade på som vanligt. kontaktade promotech och dom skulle skicka en ny kabel åt mig

JettaKillen
21 september 2011 · 15 Inlägg

problem löst. nytt chipp å kabel fixade allt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang