2479
Sök

Kylarfläckten startar inte volvo 855 t5 -95

14 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Tjenare!

Som rubriken säger så startar inte min kylarfläckt när motorn blir varm så har blivit tvungen att koppla knapp till den men det känns ju inte så jätte bra. Så behöver lite tips på vad felet kan vara. Har letat efter givare och termostater men hittar inget förutom den som sitter överst på motorn vid övre kylarslangen och den har jag kontrollerat och konstaterat att det inte är fel på den.
Någon som vet om det sitter ngn mer givare/termostat ngn stans?

Tack på förhand mvh smile

8 267 Inlägg
2 september 2011
Nu är det ju väldigt sällan fläkten går när motorn ligger på arbetstemp. Går den högre och fläkten inte startar är det dags att fundera. Hade inte tempgivaren fungerat hade fläkten gått kontant.

14 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
Nej det vet jag, dom kyler väldigt bra ändå. men det var ju just det att jag stod på tomgång i 30 min typ för att fixa inställningar på steget och tänkte inte på att fläckten inte starta så bilen kokade (tur som jag hade gick inget sönder) så ngt måste ju vara fel :S

129 Inlägg
3 september 2011
Hade exakt detta fel på min efter att jag fått tillbaks den efter lite byte, det var själva styrenheten som sitter på fläkten. De bytte dock ut fläkten och styrenheten sen så fungerade den kanon smile

14 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Okej då ska jag prova att byta den smile

Sök