5523
Sök

Lambda lampan lyser, volvo 740 - 89

87 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
hallå. köpte en bil igår och när jag gasade ur den så började lambda lampan lysa. de finns inga avgas läckage nånstans och bilen går bra ändå. de änad felet som jag sett nu är att man lär byta insugspackningen, kan de va den som gör detta fel eller är de lambdan som är paj?

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
5 september 2011
Lambdan behöver ju inte ha nått att göra med att lampan lyser

...........Team T-Röd Racing.............

4 693 Inlägg
5 september 2011
Ta bort plus kabeln en liten stund och sätt dit den igen.
Då ska lampan slockna, tänds den igen när du börjar köra så kan du leta vidare efter fel.
Tänds den inte igen så good for you wink

Det har funkar för mig några gånger när lampan tyckt att den ska lysa utan anledning

Booyakasha!

767 Inlägg
5 september 2011
Softis skrev:
Ta bort plus kabeln en liten stund och sätt dit den igen.
Då ska lampan slockna, tänds den igen när du börjar köra så kan du leta vidare efter fel.
Tänds den inte igen så good for you wink

Det har funkar för mig några gånger när lampan tyckt att den ska lysa utan anledning

Man kan även ta ur 1ans säkring i några sekunder ifall man inte orkar öppna motorhuven smile

4 693 Inlägg
5 september 2011
Haha ja det funkar ju det med. Vet inte varför jag inte skrev det, gör ju så på min roll

Booyakasha!

477 Inlägg
5 september 2011
eller så läser man ut blink koderna, skriver upp dom och sen nollar koderna smile

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

87 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
fel kod 1-1-3 Lambdareglering vid övre gräns (för mager) är de byte av lambda då? eller vad ska man göra åt de? smile

87 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
och felkod 2-1-3 Fullastläget på spjällkontakten fel. hade jag oxå. men bilen går ändå som den ska tongue

477 Inlägg
6 september 2011
kolla om du har ett läckage på avgassystemet före lambdan...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

1 008 Inlägg
6 september 2011
Trasig insugspackning är med stor sannorlikhet orsaken, eller en av orsakerna iaf, byt packningen och nolla systemet och prova igen.

87 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Har redan skrivit att de inte är nå avgasläckage. Får ny insugspackning i veckan så blir prova då.

87 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Har ryckt ur ettan säkring en stund och satt i den nu så nu lyser inte motor lampan iaf men de jag såg när jag bytte stift så va de att den får för lite soppa. För då säger väl lambdan till om de?

Sök