2654
Sök

Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p

174 054 Visningar
Uppdaterades senast 22 juli 2013
302 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#41
linuslinje skrev:
Jag kommer följa denna tråd av två anledningar, det ena för att det är en 940 med potential, och det andra säger jag inte.

Jobba på nu lika bra så det blir något gjort!!! smile Sommaren är snart här!

JApp jag ska försöka Ska te garaget i helgen Haft så möe me jobb nu de sista Måste få in cash så jag kan fortsätta wink hehe

Säger tack att du ser potentialen i den för de gör jag oxå-hoppas jag smile


302 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#42
Vw-Andreas skrev:
jag har en H-kam om du ska börja trimma smile men jag hade nog satsat på en t5a eller 170hk glt vitmotorn

funderade på T5 men de va för möe jobb för att bara ha som glidarbil. Plus skull kosta mer än va de smakade i jämförelse me att bygga på de jag har.
smile


Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
19 oktober 2011
#43
äntligen någon som inte böttsänker och rollar mattsvart! smile

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

302 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#44
4-stroke skrev:
äntligen någon som inte böttsänker och rollar mattsvart! smile

Nopp de blir vanlig 60/40 sänkning För de va alldeles för dyrt me coilovers. 14tusen vs 5tusen. Om de int finns nån sponsor ute i denna bilvärd som vill sponsra mig haha big_smile
Nopp den ska bli neongrön hehe


302 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#45
Ja de som hänt nu sista tiden är mest motor motor motor. Kan int så möe men plockar de som känns okey att ta bort Så nu ska jag hitta nån som e duktig på ay´tt plcka bort ABS, servo o de utan att jag paja nått. Sen så e de lyft av motor.
Sen ska jag ficka bakbalksfångaren o ena fästet som jag vred sönder. Vet nån hur man plocka bort fästet ta bakkofångarbalken?
Sen ska kjolen fixas o den in på lack.

Under den tiden ska jag fixa delar te biln som ska köpas in
Rengöra delar som jag plockat bort som ska dit igen.
Behöver ett nytt baksäte, själva sittsen pga av en fläck som int vill gå bort. Har nån en i halvskin grå i bra skick För de måste stämma i skick me den jag ha nu


maskinist
585 Inlägg
24 oktober 2011
#46
Cilla_VolvoBrud skrev:
Ja de som hänt nu sista tiden är mest motor motor motor. Kan int så möe men plockar de som känns okey att ta bort Så nu ska jag hitta nån som e duktig på ay´tt plcka bort ABS, servo o de utan att jag paja nått. Sen så e de lyft av motor.
Sen ska jag ficka bakbalksfångaren o ena fästet som jag vred sönder. Vet nån hur man plocka bort fästet ta bakkofångarbalken?
Sen ska kjolen fixas o den in på lack.

Under den tiden ska jag fixa delar te biln som ska köpas in
Rengöra delar som jag plockat bort som ska dit igen.
Behöver ett nytt baksäte, själva sittsen pga av en fläck som int vill gå bort. Har nån en i halvskin grå i bra skick För de måste stämma i skick me den jag ha nu

vilket fäste menar du? det som håller i balken eller kofångaren på sidan?


maskinist
585 Inlägg
24 oktober 2011
#47
Cilla_VolvoBrud skrev:
timsi skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
Ja de som hänt nu sista tiden är mest motor motor motor. Kan int så möe men plockar de som känns okey att ta bort Så nu ska jag hitta nån som e duktig på ay´tt plcka bort ABS, servo o de utan att jag paja nått. Sen så e de lyft av motor.
Sen ska jag ficka bakbalksfångaren o ena fästet som jag vred sönder. Vet nån hur man plocka bort fästet ta bakkofångarbalken?
Sen ska kjolen fixas o den in på lack.

Under den tiden ska jag fixa delar te biln som ska köpas in
Rengöra delar som jag plockat bort som ska dit igen.
Behöver ett nytt baksäte, själva sittsen pga av en fläck som int vill gå bort. Har nån en i halvskin grå i bra skick För de måste stämma i skick me den jag ha nu

vilket fäste menar du? det som håller i balken eller kofångaren på sidan?

Ja lagt upp den på bild i denna tråden. E den som håller balken som jag ha pajat sad

det sitter 2 bultar som håller fast balken i "fästet" och sen om du ska ha väck fästet så går de 2 genomgående bultar som håller den vid balken, sen sitter det en inne i skuffen (vet inte hur det är på sedan) men du lyfter på skuff golvet vid reserv hjulet kan jag tänka mig, där finns en liten mutter som är m10 den skruvar du väck, sen så om du har dragkrok så måste du lossa bultarna undertill som håller fast dragkroken. sen är de bara att dra ut "stöten" tror jag de heter smile

pma om du inte förstår så tar jag bilder och visar dig smile


maskinist
585 Inlägg
24 oktober 2011
#48
Cilla_VolvoBrud skrev:
timsi skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:

Ja lagt upp den på bild i denna tråden. E den som håller balken som jag ha pajat sad

det sitter 2 bultar som håller fast balken i "fästet" och sen om du ska ha väck fästet så går de 2 genomgående bultar som håller den vid balken, sen sitter det en inne i skuffen (vet inte hur det är på sedan) men du lyfter på skuff golvet vid reserv hjulet kan jag tänka mig, där finns en liten mutter som är m10 den skruvar du väck, sen så om du har dragkrok så måste du lossa bultarna undertill som håller fast dragkroken. sen är de bara att dra ut "stöten" tror jag de heter smile

pma om du inte förstår så tar jag bilder och visar dig smile

Jo jag tro jag vet va du mena. Ha lossat den i skuffen. för märker de rör sig. Men de me dragkroken funderade jag på. O de va så att jag måste ta bort de. Kan va en knuff te att jag ska byta krok. Dene  rostig kan jag lova haha

jo jag bytte min kofångare nu i helgen och bytt fram med och den fram tog mig 15 minuter att byta men höll på i 4 timmar med den bak tills jag kom på att man kanske ska lossa lite på bultarna till dragkroken som går upp i balken, så prova de så ska du se att de går! smile


Ubåtsingenjör
7 359 Inlägg
24 oktober 2011
#50
att endast byta fjädrar är väl inte heller rekomenderat ? då de nya fjädrarna inte är gjorda efter orginal dämpare. Brukar finnas väghållningskit med både dämpare och fjädrar som brukar vara billigare än coils


Low is a lifestyle
364 Inlägg
24 oktober 2011
#51
Annars kan man ju alltid korta fjäderbenet och byta stötdämparen om man inte vill kapa. Dom 1800:- eller vad en "riktig" sänkningssats kostar kan man få MYCKET roligare saker för pengarna. Efter som de enligt mig inte hjälper(sänker) ett skit smile Kul bygge i övrigt, fortsätt så smile
Senast redigerat av Eliiaasson (24 oktober 2011)


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
24 oktober 2011
#52
Eliiaasson skrev:
Annars kan man ju alltid korta fjäderbenet och byta stötdämparen om man inte vill kapa. Dom 1800:- eller vad en "riktig" sänkningssats kostar kan man få MYCKET roligare saker för pengarna. Efter som de enligt mig inte hjälper(sänker) ett skit smile Kul bygge i övrigt, fortsätt så smile

Dom sänkningssatserna jag köpt förut har varit 40/40 och då har det fattas lite fram för att det ska bli snyggt. Men 60/40 satsen är enligt mig mycket bra även med original dämpare. Och även fjädrar har en viss inkörnings tid för att få ut den sänkningen den ska ge.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

302 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
#53
CHEEVA skrev:
att endast byta fjädrar är väl inte heller rekomenderat ? då de nya fjädrarna inte är gjorda efter orginal dämpare. Brukar finnas väghållningskit med både dämpare och fjädrar som brukar vara billigare än coils

Japp jag ska byta både dämpare o fjädrar för mina dämpare e helt slut. Men blir vanlig sänksats. Men ska bara hitta nån som sänker 60/40. Vet du nån?


302 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
#54
_Performance_ skrev:
Eliiaasson skrev:
Annars kan man ju alltid korta fjäderbenet och byta stötdämparen om man inte vill kapa. Dom 1800:- eller vad en "riktig" sänkningssats kostar kan man få MYCKET roligare saker för pengarna. Efter som de enligt mig inte hjälper(sänker) ett skit smile Kul bygge i övrigt, fortsätt så smile

Dom sänkningssatserna jag köpt förut har varit 40/40 och då har det fattas lite fram för att det ska bli snyggt. Men 60/40 satsen är enligt mig mycket bra även med original dämpare. Och även fjädrar har en viss inkörnings tid för att få ut den sänkningen den ska ge.

Japp ha kollat på lite bilder på killanden mellan 40/401 o 60/40 o den senare e MÖE snyggare. vet du nån sida som säljer?


302 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
#55
_Performance_ skrev:
jimmzzan skrev:
TT-Avant skrev:

Hur kan man rekomendera en seriös sänkning genom att kapa fjädrarna? Korkat...!

Haha, men vad är skillnaden då mellan fjädrarna då.
Varför är det korkat? Själv anser jag att det är otroligt korkat att gå och köpa en sänkningssats, speciellt till en 940 där jag har kört 1år med sänk. och kapade fjädrar och tycker att den med kapade fjädrar gick bättre på vägen. Ack va dum jag är.

Vadå inte godkänt? Om du kapar 60/40 som du ville så är den ju lika laglig/olaglig som din sänkningssats för 5tusen.

Varför inte köpa en sänkningsats för 1800:- ist?

Japp jag ska INTE kapa jag ska köpa en färdig sänksats me dämpare. Ingen hockuspockus här =P


302 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
#56
Så nu ha jag flyttat ut från garaget o letar nytt. Kanske hittat ett men int hundra säkert än. Inväntar lack o plastning i jan om han hålle vad han lovar.
så nästa helg blir de nog uttag av de sista i motorn hos polaren.
Nu inköpslista o så. Blir hitta en 60/40sänkning.  E knappt jag hittar sänksatser te 940, o ännu svårare o hitta 60/40. Hitta bara 40/40.  Nån som kan hjälpa en hjälplös flcka hahaha =P Kollade me ge motors men dom hade 40/40 o svarar int på mejl.

Sen så ska jag gör aupp en lista på vad som ska bytas i motorn. Ha fått lite info från olika håll Nu bara blanda ihop de till min egna mix.


Dahlgren
450 Inlägg
16 november 2011
#57
Intressant läsning igenom hela tråden! smile Skall fortsätta följas!

Tror att http://shop.klracing.se/  har 60/40 fjädrar tongue
Senast redigerat av A-Dahlgren (16 november 2011)


2 419 Inlägg
21 november 2011
#58
http://www.motorsportshop.nu/html/shopsida.asp?ShopID=3

Där har du ju benen sen får du köpa lite fjädrar osv men 14k går det ju inte på!


VW frälst
242 Inlägg
22 november 2011
#59
coilovers kan kosta mellan typ 3500 - 20+... beroende på kvalité, dem jag hade på min vita golf kostade 3000:- och dem funkade bra på vägen, satte som ett klistermärke, men ska man ha lit mer raceing/bana får man ju hosta upp en del
Kan dock inte priserna för volvo.

VW, om volket själv får wälja!

2 419 Inlägg
22 november 2011
#60
Gbgarn skrev:
coilovers kan kosta mellan typ 3500 - 20+... beroende på kvalité, dem jag hade på min vita golf kostade 3000:- och dem funkade bra på vägen, satte som ett klistermärke, men ska man ha lit mer raceing/bana får man ju hosta upp en del
Kan dock inte priserna för volvo.

de som finns till volvo är ju typ racing! finns typ inga kina coils!

Men är det epa eller utställning du bygger? lär dig eller ta hjälp! man kommer ingen vart om man säger att man inte kan!



Sök