Kör man via rävemåla så hamnar man inte på E22? Utan då kommer man till Tving sen björkeryd o sen får man antingen köra Allatorp till rosenholm elr köra till nättraby för att komma till E22?
Kör man Tingsryd-Karlskrona så blir det ROnneby, upp på E22 sen svänga av på 2a avfarten mot arena rosenholm när man närmar sig Karlskrona känns juh betydligt enklare o hitta så och man har högre snittfart det hållet...
Aha :-) men känns ändå inte som att du kan köra från växjö till karlskrona på 1h ;-)
okej jag ger mig, när jag veckopendlar så utgår jag ju faktiskt ifrån hemmesjö, någon mil söder om växjö. så får väl dra av en lite stund där. men kan ta och mäta när ja kör ner på torsdag
Kör man via rävemåla så hamnar man inte på E22? Utan då kommer man till Tving sen björkeryd o sen får man antingen köra Allatorp till rosenholm elr köra till nättraby för att komma till E22?
Kör man Tingsryd-Karlskrona så blir det ROnneby, upp på E22 sen svänga av på 2a avfarten mot arena rosenholm när man närmar sig Karlskrona känns juh betydligt enklare o hitta så och man har högre snittfart det hållet...
lättare att hitta kanske men inte närmast men som sagt, inte jag som ska köra så mig kvittar, ville bara bidra med vägbeskrivning.....
nej, det är inte närmast... men man får räkna på snitthastigheten osv. Jag tror att det drar mindre soppa och går snabbare o köra från växjö-rosenholm genom att hålla sig på de större vägarna. Jag har ju inte kollat upp detta o kan ha fel... men det är en gissning ifrån min sida