Inför: BMC´s avslutningsträff 24/9,Karlskrona

mangedif Snäll pöjk
11 september 2011 · 703 Inlägg

Det kan vi göra! Alla möts upp vid preem (öster) som kör från växjö? Tid?

Ack vet jag förgasarmotorer!
SuddenRacing
11 september 2011 · 254 Inlägg

zonda skrev:

SuddenRacing skrev:
Vi kan ju bestämma en plats i växjö när det närmar sig smile
Dom som har tänkt att åka därifrån så får den som hittar bäst köra först smile

oki
Ja vi kanske kan mötas i Tingsryd..

det går med smile

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
SuddenRacing
11 september 2011 · 254 Inlägg

mangedif skrev:
Det kan vi göra! Alla möts upp vid preem (öster) som kör från växjö? Tid?

17:30 eller tidigare?

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
mangedif Snäll pöjk
11 september 2011 · 703 Inlägg

17,00 va? Måste ju köra ca 17,30 för att komma ner till kl 19.

Ack vet jag förgasarmotorer!
FreddeLi Studerande maskiningenjör
11 september 2011 · 1 903 Inlägg

mangedif skrev:
17,00 va? Måste ju köra ca 17,30 för att komma ner till kl 19.

nja, tar knappt en timme till Karlskrona från växjö. Om vi nu ska räkna till rosenholm där träffen är. kör den sträckan 2 gånger i veckan numera smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
mangedif Snäll pöjk
11 september 2011 · 703 Inlägg

Okej.. låter konstigt för det brukar ta ca 40min till tingsryd och då kör man inte i 90 :-P. Kan omöjligt ta 20min från tingsryd till karlskrona..

Ack vet jag förgasarmotorer!
SuddenRacing
11 september 2011 · 254 Inlägg

Vi har gott om tid om planering av tid
Någon som vill vara ledare o leda hela gruppen till träffen smile

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
12 september 2011 · 1 903 Inlägg

mangedif skrev:
Okej.. låter konstigt för det brukar ta ca 40min till tingsryd och då kör man inte i 90 :-P. Kan omöjligt ta 20min från tingsryd till karlskrona..

jag kör inte via tingsryd. kör genom rävemåla. då kommer du nästan rakt på rosenholm när du närmar dig karlskrona smile

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
SuddenRacing
12 september 2011 · 254 Inlägg

Vad tror ni alla om detta ?

För dom som vill mötas upp i växjö sen kan man ju självklart möta upp andra bilar på vägen ner

Var: preem (öster) "Växjö"
Tid: 17:00
Åker 17:30

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
mangedif Snäll pöjk
12 september 2011 · 703 Inlägg

FreddeLi skrev:

mangedif skrev:
Okej.. låter konstigt för det brukar ta ca 40min till tingsryd och då kör man inte i 90 :-P. Kan omöjligt ta 20min från tingsryd till karlskrona..

jag kör inte via tingsryd. kör genom rävemåla. då kommer du nästan rakt på rosenholm när du närmar dig karlskrona smile

Du menar att du svänger av vid ingelstad mot linneryd sedan mot rävemåla? Verkar ju närmare att köra om t-ryd?

Ack vet jag förgasarmotorer!
FreddeLi Studerande maskiningenjör
12 september 2011 · 1 903 Inlägg

mangedif skrev:

FreddeLi skrev:

mangedif skrev:
Okej.. låter konstigt för det brukar ta ca 40min till tingsryd och då kör man inte i 90 :-P. Kan omöjligt ta 20min från tingsryd till karlskrona..

jag kör inte via tingsryd. kör genom rävemåla. då kommer du nästan rakt på rosenholm när du närmar dig karlskrona smile

Du menar att du svänger av vid ingelstad mot linneryd sedan mot rävemåla? Verkar ju närmare att köra om t-ryd?

precis så ja. Exakt samma som kartan jag postade tidigare visar.

nej det är inte närmare via tingsryd. är ca en mil längre enligt hitta.se.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
mangedif Snäll pöjk
12 september 2011 · 703 Inlägg

Aha :-) men känns ändå inte som att du kan köra från växjö till karlskrona på 1h ;-)

Ack vet jag förgasarmotorer!
Sketstopp24v STREETRACER
13 september 2011 · 892 Inlägg

Kör man via rävemåla så hamnar man inte på E22?  Utan då kommer man till Tving sen björkeryd o sen får man antingen köra Allatorp till rosenholm elr köra till nättraby för att komma till E22?

Kör man Tingsryd-Karlskrona så blir det ROnneby, upp på E22 sen svänga av på 2a avfarten mot arena rosenholm när man närmar sig Karlskrona wink känns juh betydligt enklare o hitta så och man har högre snittfart det hållet...

Bmc Crew
FreddeLi Studerande maskiningenjör
13 september 2011 · 1 903 Inlägg

mangedif skrev:
Aha :-) men känns ändå inte som att du kan köra från växjö till karlskrona på 1h ;-)

okej jag ger mig, när jag veckopendlar så utgår jag ju faktiskt ifrån hemmesjö, någon mil söder om växjö. så får väl dra av en lite stund där. men kan ta och mäta när ja kör ner på torsdag wink

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
13 september 2011 · 1 903 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
Kör man via rävemåla så hamnar man inte på E22?  Utan då kommer man till Tving sen björkeryd o sen får man antingen köra Allatorp till rosenholm elr köra till nättraby för att komma till E22?

Kör man Tingsryd-Karlskrona så blir det ROnneby, upp på E22 sen svänga av på 2a avfarten mot arena rosenholm när man närmar sig Karlskrona wink känns juh betydligt enklare o hitta så och man har högre snittfart det hållet...

lättare att hitta kanske men inte närmast smile men som sagt, inte jag som ska köra så mig kvittar, ville bara bidra med vägbeskrivning.....

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Zak Proud Member of Kööken Racing!
14 september 2011 · 1 056 Inlägg

Jag dyker upp om inget oplanerat händer

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
Sketstopp24v STREETRACER
14 september 2011 · 892 Inlägg

nej, det är inte närmast... men man får räkna på snitthastigheten osv. Jag tror att det drar mindre soppa och går snabbare o köra från växjö-rosenholm genom att hålla sig på de större vägarna. Jag har ju inte kollat upp detta o kan ha fel... men det är en gissning ifrån min sida smile

Ja, du är jätte gullig som bidrar Fredde smile  tack! smile

Bmc Crew
Sketstopp24v STREETRACER
14 september 2011 · 892 Inlägg

zakademus skrev:
Jag dyker upp om inget oplanerat händer

Nice... Försök o ta med dig lite fjärilar o så me som vi kan sälja under kvällen smile

Bmc Crew
Sketstopp24v STREETRACER
18 september 2011 · 892 Inlägg

I nuläget så säger alla Väder-sajter att det ska bli 15 grader,noll vind och uppehåll smile  mkt kan hända på en vecka men just nu ser det lovande ut smile

Bmc Crew
SuddenRacing
18 september 2011 · 254 Inlägg

låter kanon de big_smile

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang