Bmw 325 temp går upp

powerE
11 september 2011 · 98 Inlägg

hej på min bmw 325 går tem mättare upp om ja står stilla lite längre
men så furt ja börjar köra typ en bit så står de normalat
va kan de va för fel

vatten finns o oljan är oki inget fel bilen köras skulle bara vilja veta va felet är så de inte blir nått väre

Anuslainen
11 september 2011 · 59 Inlägg

powerE skrev:
hej på min bmw 325 går tem mättare upp om ja står stilla lite längre
men så furt ja börjar köra typ en bit så står de normalat
va kan de va för fel

vatten finns o oljan är oki inget fel bilen köras skulle bara vilja veta va felet är så de inte blir nått väre

Fläkten, sitter nån sorts viskokoppling som ska starta den. Kolla här så finns det säkert: http://www.autopower.se/mekartips/default.asp

powerE
11 september 2011 · 98 Inlägg

Anuslainen skrev:

powerE skrev:
hej på min bmw 325 går tem mättare upp om ja står stilla lite längre
men så furt ja börjar köra typ en bit så står de normalat
va kan de va för fel

vatten finns o oljan är oki inget fel bilen köras skulle bara vilja veta va felet är så de inte blir nått väre

Fläkten, sitter nån sorts viskokoppling som ska starta den. Kolla här så finns det säkert: http://www.autopower.se/mekartips/default.asp

fläkten snurrar men inte så furt

ts007
11 september 2011 · 1 777 Inlägg

Det e en "slirkoppling" på fläkten, ganska vanligt fel. Ju varmare den blir desto snabbare ska den snurra och då kyla bättre. Byt den så blir det nog bra ska du se, hade samma fel på två bmw i mina yngre dagar;-)

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
powerE
11 september 2011 · 98 Inlägg

ts007 skrev:
Det e en "slirkoppling" på fläkten, ganska vanligt fel. Ju varmare den blir desto snabbare ska den snurra och då kyla bättre. Byt den så blir det nog bra ska du se, hade samma fel på två bmw i mina yngre dagar;-)

// Skåne

tja kan man bara byta den slirkopling el måste man byta flekten helt

ts007
11 september 2011 · 1 777 Inlägg

powerE skrev:

ts007 skrev:
Det e en "slirkoppling" på fläkten, ganska vanligt fel. Ju varmare den blir desto snabbare ska den snurra och då kyla bättre. Byt den så blir det nog bra ska du se, hade samma fel på två bmw i mina yngre dagar;-)

// Skåne

tja kan man bara byta den slirkopling el måste man byta flekten helt

Kommer inte ihåg tyvärr hur det såg ut där men kolla med någon firma, såg nu att din kärra e lite nyare än va min gamla var så det kanske inte ser riktigt likadant ut;-) Dock så var det ingen dyr affär på min tid iallafall!

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
powerE
11 september 2011 · 98 Inlägg

ts007 skrev:

powerE skrev:

ts007 skrev:
Det e en "slirkoppling" på fläkten, ganska vanligt fel. Ju varmare den blir desto snabbare ska den snurra och då kyla bättre. Byt den så blir det nog bra ska du se, hade samma fel på två bmw i mina yngre dagar;-)

// Skåne

tja kan man bara byta den slirkopling el måste man byta flekten helt

Kommer inte ihåg tyvärr hur det såg ut där men kolla med någon firma, såg nu att din kärra e lite nyare än va min gamla var så det kanske inte ser riktigt likadant ut;-) Dock så var det ingen dyr affär på min tid iallafall!

// Skåne

oki tack för hjälpen ska kolla på de imon

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang