13 september 2011
Trådstartare
Hej!
Har fått tag på en passat årsmodell -98. gått imponerande +50 000 mil...
Har 2 problem som jag skulle vilja ha lite hjälp med.
1. knappen till tanklocket fungerar inte. När jag trycker på den händer ingenting. Har haft isär och kollat kablaget både vid knappen i kupen och baktill i bagageluckan. Jag har mätt och donat och har kommit fram till att jag absolut inte fattar mig på hur det fungerar! Någon som har en idé ?
För så som jag fick fram det är det endast 1 av 4 kablar till knappen i kupen som har någon ström och dessutom var det typ 4 milivolt.. vilket enligt mig är väldigt lite.. men det kanske bara ska vara någon typ "styrström" eller något sånt! Och på ena kabeln i bagaget var den ena kabeln hela tiden jordad och den andra fick ingen ström alls när jag tryckte in knappen i kupen.. ? Någon som vet om det ska gå bara en styrström eller en "riktig" ström till bagaget?
2. Bakdörrarna har gått i baklås. Förra ägaren har försökt få isär ena dörren innifrån, och isär är den alltid. Kollade på den igår men spelar ingen roll vad jag gör för att försöka få upp dörren så den går att öppna så får jag inte upp den... ? Kan jag på något sätt se om det är vakuum- eller elstyrt ?
Känns som att den gått i baklås och aldrig mer vill öppna sig... ? Eller finns det någon "mirakel-knapp" som gör att jag kan få upp dörren? För om jag får upp dörren och iaf kan börja titta på den när jag inte ligger intryck upp- och ner i baksätet så kan det kanske underlätta lite...
Tacksam för ALL hjälp jag kan få!
Mvh Gotthard