Volvo C30 blir R-design

Bygga om min c30 till r-design med lite personliga drag ;)
  • 71 Följare
  • 92 733 Visningar
  • Projektet avslutat 15 juni 2014
ToXtreme
2 oktober 2011 · 3 627 Inlägg

Angående fälgar så skulle jag vilja slå ett slag för Odysseys fälgarna, förbannat snygga och hade nog kunnat göra sig riktigt riktigt riktigt bra på din i en antacitgrå färg (för att få de lite R inspirerade, är ju sjukt snygga som silver också men tongue )

Om du inte vet vilka det är så är det dessa : http://www.insightcarsupdates.com/wp-co … lvo-v70%20(1).jpg
8.5x18" vill jag minnas att de är, lite osäker på bredden bara tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
StarShine
3 oktober 2011 · 265 Inlägg

ToXtreme skrev:
Angående fälgar så skulle jag vilja slå ett slag för Odysseys fälgarna, förbannat snygga och hade nog kunnat göra sig riktigt riktigt riktigt bra på din i en antacitgrå färg (för att få de lite R inspirerade, är ju sjukt snygga som silver också men tongue )

Om du inte vet vilka det är så är det dessa : http://www.insightcarsupdates.com/wp-co … lvo-v70%20(1).jpg
8.5x18" vill jag minnas att de är, lite osäker på bredden bara tongue

njaa.... blir nog Ixion eller Atreus fälgarna  wink

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
ToXtreme
3 oktober 2011 · 3 627 Inlägg

Hehe okej tongue Isåfall säger jag Ixion alla gånger, det är ju en r-design som du bygger trots allt och de är en av de snyggaste fälgarna Volvo kommit med så smile

Atreus tycker jag är lite småtråkig, om inte annat så är den inte så ovanlig.

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
StarShine
3 oktober 2011 · 265 Inlägg

ToXtreme skrev:
Hehe okej tongue Isåfall säger jag Ixion alla gånger, det är ju en r-design som du bygger trots allt och de är en av de snyggaste fälgarna Volvo kommit med så smile

Atreus tycker jag är lite småtråkig, om inte annat så är den inte så ovanlig.

Ja jo det är klart... men Atreus var orginal till C30.. Ixion har kommit nu på sistone ju?
Men vi får väl se... blir till våren jag ska leta fälgar så..

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
ToXtreme
3 oktober 2011 · 3 627 Inlägg

Jo de stämmer bra att dem fanns original till C30, men även gamla V70, S60, S40 och V50 också smile

Ixion förknippar man till r-design wink Sen så är det ju ändå ett par r-design fälgar å de kan ju va kul att ha något som inte är speciellt vanligt till c30 smile Är t.o.m. osäker på att dem finns till de nya C30ina.

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
StarShine
4 oktober 2011 · 265 Inlägg

ToXtreme skrev:
Jo de stämmer bra att dem fanns original till C30, men även gamla V70, S60, S40 och V50 också smile

Ixion förknippar man till r-design wink Sen så är det ju ändå ett par r-design fälgar å de kan ju va kul att ha något som inte är speciellt vanligt till c30 smile Är t.o.m. osäker på att dem finns till de nya C30ina.

Ja vi får väl se hur det blir.. just nu är det jakt efter lackerare för att lackera vingen.. har hittat en i Lund som det nog blir. Verkar ha vettigt pris och är en duktig målare så..

Fortsättning följer cool

Senast redigerat av StarShine (4 oktober 2011)

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Gurkis86
4 oktober 2011 · 157 Inlägg

Liiindh skrev:
En fråga angående fälgarna, måste du ha Volvo originalfälgar? Kan du inte hitta ett par schyssta BBS eller nåt?

http://farm4.static.flickr.com/3554/333 … 6dbb_o.jpg

de e fälgar smile

Lina-
4 oktober 2011 · 1 213 Inlägg

Intressant projekt, detta skas följas. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
tobbe456
5 oktober 2011 · 335 Inlägg

BBS fälgarna sitter som en smäck på C30'n i mitt tycke..  sedan är det inte så många fler modeller som ser bra ut (förutom volvos original) Det är en unik bil, designen måste hänga ihop med fälgarna. Jag har sett mängder av skitfula fälgar på just C30, fälgar som ser helt OK ut på en S40/V50.

Välj med omsorg wink Jag diggar skarpt Mestra fälgarna som sitter på min, hade dom varit större hade det varit helt perfekt i mitt tycke wink

C30's design är bland volvos bästa någonsin i mitt tycke (då snackar jag R-designen eller föregångaren, den jag har) Bas är dom inte fulländade precis, antar det är därför du vill fixa till den wink
Man ska inte överdriva bara wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
StarShine
5 oktober 2011 · 265 Inlägg

tobbe456 skrev:
BBS fälgarna sitter som en smäck på C30'n i mitt tycke..  sedan är det inte så många fler modeller som ser bra ut (förutom volvos original) Det är en unik bil, designen måste hänga ihop med fälgarna. Jag har sett mängder av skitfula fälgar på just C30, fälgar som ser helt OK ut på en S40/V50.

Välj med omsorg wink Jag diggar skarpt Mestra fälgarna som sitter på min, hade dom varit större hade det varit helt perfekt i mitt tycke wink

C30's design är bland volvos bästa någonsin i mitt tycke (då snackar jag R-designen eller föregångaren, den jag har) Bas är dom inte fulländade precis, antar det är därför du vill fixa till den wink
Man ska inte överdriva bara wink

Ja, gäller att hålla det stilrent. Blir Antingen Ixion fälgarna eller Atreus, men lutar mest åt Atreus! Båda dessa fälgar är dom snyggaste (enligt mitt tycke) till C30. smile

C30 har en riktigt snygg design och ja som du säger kanske volvos bästa? smile
Ska in och kolla dina fälgar... finns dom inte i större då?

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
StarShine
5 oktober 2011 · 265 Inlägg

Lina- skrev:
Intressant projekt, detta skas följas. smile

Tackar! Kul att folk uppskattar mitt projekt!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
StarShine
5 oktober 2011 · 265 Inlägg

Liiindh skrev:
En fråga angående fälgarna, måste du ha Volvo originalfälgar? Kan du inte hitta ett par schyssta BBS eller nåt?

http://farm4.static.flickr.com/3554/333 … 6dbb_o.jpg

Ang. "eftermarknads fälgar" är INTE detta intressant. Då jag har haft som tanke från första början att bygga bilen som en "R-design" alltså hålla mig till volvo delar till denna bilen! Tack ändå för tipsen!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
VD-Design
5 oktober 2011 · 1 324 Inlägg

Jag säger också Ixion sjukt snygga!

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
tobbe456
21 oktober 2011 · 335 Inlägg

Vad händer här då? wink

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
LordLife
21 oktober 2011 · 998 Inlägg

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/117 … 02-830.jpg
Har du drive vingen så varför inte dom här ursnygga fälgarna lol

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
StarShine
23 oktober 2011 · 265 Inlägg

tobbe456 skrev:
Vad händer här då? wink

Har varit stillastående på sistone tyvärr.. Fick bilen vandaliserad för ett tag sen så har haft kontakt med försäkrings bolag osv.
(Någon hade fått för sig att kasta ägg och dyligt på bilen så motorhuven hade fått sig ett antal repor. Har varit inne hos volvo och visat bilen så dom ska lackera om den.)

Känns bara surt att folk inte kan skilja på ditt och mitt!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
steevie
23 oktober 2011 · 322 Inlägg

Fy fan vad trött man blir på sånt.

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927
tobbe456
23 oktober 2011 · 335 Inlägg

vilka jävla rövhål! hoppas du får det fixat snyggt i alla fall...   ägg + lack = no good..   

påminner om en bil från jobbet (V70 D5 -12 sprillans ny...  klart nån jävla nöt f
år för sig att SPRINGA över bilen..      huv, tak, framruta och sidospeglar fuckade..    människor är så jävla härliga

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
mickecorrado Bilplåtslagare
23 oktober 2011 · 1 036 Inlägg

StarShine skrev:

tobbe456 skrev:
Vad händer här då? wink

Har varit stillastående på sistone tyvärr.. Fick bilen vandaliserad för ett tag sen så har haft kontakt med försäkrings bolag osv.
(Någon hade fått för sig att kasta ägg och dyligt på bilen så motorhuven hade fått sig ett antal repor. Har varit inne hos volvo och visat bilen så dom ska lackera om den.)

Känns bara surt att folk inte kan skilja på ditt och mitt!

Var har du då varit och visat bilen Lund eller Malmö?

Smoke Tires Not Drugs.
MC_Stradele Maserati
23 oktober 2011 · 483 Inlägg

Mycket trevlig tråd. Skall själv sätta igång och fixa min bil så småningom, blir troligen R tema på min me smile

Jag älskar jordguppar !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang