Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Ja idag blev inte så mycke gjort... bakfylla deluxe efter oplanerad fest med efterföljande sova på soffan hos kompis natt & promenad hem vid lunchtid idag.....
har iaf lyckats skruva fast golvbalkarna på ramen & börjat måtta in golvplåt mm är nu uppe i 175tim arbetstid på bilen.
Varför köpa en färdig bil när man kan köpa den i byggsats :-) ser bra ut man kan ju säga som så att du har då plockat ner den så gått de går iaf ;-) ska bli kul och se den sättas ihop till en bil igen med :-) kämpa på !
6 597 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Jackson_ skrev:
Varför köpa en färdig bil när man kan köpa den i byggsats :-) ser bra ut man kan ju säga som så att du har då plockat ner den så gått de går iaf ;-) ska bli kul och se den sättas ihop till en bil igen med :-) kämpa på !
tackar, du kommer nog plocka ner din du med
De blir de absolut fast ska låta karossen sitta ihop iaf får ja hoppas :-)
6 597 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Jackson_ skrev:
farbrorbozze skrev:
Jackson_ skrev:
tackar, du kommer nog plocka ner din du med
De blir de absolut fast ska låta karossen sitta ihop iaf får ja hoppas :-)
6 597 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Så nu har det vart en veckas stillestånd på byggandet, har vart på kurs genom jobbet & tur som var satt jag dagen innan jag skulle åka till Göteborg & kikade efter annonser, råkade hitta ett par Reverse i Mariestad & tänkte att faaan jag kommer ju passera Mariestad när jag åker till Göteborg.... bara kasta sig på telefonen & ringa ;)
sen idag har jag provat hur det går fritt för bromsar mm & det verkar funka super, sen om fälgarna blir för breda för framvagnen får framtiden utvisa :)
7x14" Chromereverse
Senast redigerat av farbrorbozze (20 oktober 2012)