2451
Sök

Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.

ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
1 076 830 Visningar
Uppdaterades senast 10 april
6 581 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Kunde inte låta bli att köpa denna billetpanel när en v klubbkompisarna i rodklubben la upp den på en köp&säljsajt, samtidigt fick man en mycket trevlig garagevisning där ögongodis so , 32or , 34or , rambler custom & BB camaro -69 mm stod på rad. :o https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-5f5dc127e77e8167f49851e9a38bfc57.jpg

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 423 Inlägg
27 januari 2014
Snyggt, tummen upp

V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.

6 581 Inlägg
10 164 Inlägg
27 januari 2014
Jäkligt stiligt big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 581 Inlägg
6 581 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
Tumbleweed skrev:
Ball panel!

Tackar, den är riktigt fin smile

6 581 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
Så att vara hemma med förkylning kan sätta sina spår, blir dyrt för plånboken, sämre lön samtidigt som man har tiden att sitta & titta på chevadelar, lade idag en beställning från Dalhems.se på en välbehövlig pryl, hatthylla/bakstam #31-375 & list 31-393
http://www.classicchevy.com/chevy-rear- … -1957.html
Senast redigerat av farbrorbozze (5 februari 2014)

2 030 Inlägg
5 februari 2014
nu har jag läst igenom hela tråden efter nån vecka med läsning till och från! smile
Rolig läsning med en del galenskaper! nackdelen med att läsa projekt är ju att man själv blir sugen på ett fast man inte har ekonomi elr plats roll
Men lycka till med pusslet!! följer detta till slutet smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

6 581 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
BlueScreeen skrev:
nu har jag läst igenom hela tråden efter nån vecka med läsning till och från! smile
Rolig läsning med en del galenskaper! nackdelen med att läsa projekt är ju att man själv blir sugen på ett fast man inte har ekonomi elr plats roll
Men lycka till med pusslet!! följer detta till slutet smile

tackar, krävs lite galenskap & lite vilopausar för att ta sig igenom ett sånt här projekt, men klart kommer det bli,
väntar hem dessa plåtar inom 2-3veckor sen är det bara köra igång med hårdjobbandet , fram till dess passar jag på att pyssla med lite moppar & annat kul smile

6 581 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
Så en liten uppdatering igen , köpte på mig ett dörrskinn, egentligen till HT men passar även stolpen
om man kapar av överdelen & använder som halvskinn wink

sen fick jag samtidigt med lite extra fläktmotordelar & två stötfångarstag,
visserligen till främre stötfångaren men formen är densamma så det är bara korta ner dom 8cm
om nu inte kompisen Jackson råkar hitta två bakre stag åt mig, för han söker ju såna här wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-810e7984de7edca2b3260e3d784904ed.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-282381c192110d48e633c430cd7bdbc3.jpg

6 581 Inlägg
8 februari 2014
Trådstartare
Kvällsuppdatering:
Kapade loss hatthyllan från fackverket, fick dock inte bort den helt då några punktsvetsar måste borras ut innan man får loss den, väntar hem ny hatthylla inom nån vecka.
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-3770c71411fe579cccc994553546e040.jpg

1 811 Inlägg
9 februari 2014
Imponerande jobb du lägger ner, men kommer bli grymt.

6 581 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Carlén skrev:
Imponerande jobb du lägger ner, men kommer bli grymt.

ja det blir bra, jag har ju efter blästringen vart inne på att köpa ny plåt mellan bakruta/skuff,
men nu tog jag i rejält & beställde komplett balk med hatthylla, blir mycke enklare så tongue
bör komma hem inom ett par veckor, de kostar & ligga på topp wink

2 030 Inlägg
10 februari 2014
klart de kostar wink men bilen bli ju bättre än toppskick också roll alltid kul med ny ren plåt big_smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

6 581 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
BlueScreeen skrev:
klart de kostar wink men bilen bli ju bättre än toppskick också roll alltid kul med ny ren plåt big_smile

dessutom mycket bättre än renblästrad plåt full med hål wink

10 164 Inlägg
10 februari 2014
farbrorbozze skrev:
BlueScreeen skrev:

Annars kan du ju se det som lätningshåll wink men tror den nya plåten kommer bli riktigt bra big_smile

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 581 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
Djo skrev:
farbrorbozze skrev:
BlueScreeen skrev:

Annars kan du ju se det som lätningshåll wink men tror den nya plåten kommer bli riktigt bra big_smile

tror jag med, hoppas den håller taiwan-passform, för är den amerikatillverkad så vetefan om man ens får dit den med slägga wink

10 164 Inlägg
11 februari 2014
farbrorbozze skrev:
Djo skrev:
farbrorbozze skrev:

tror jag med, hoppas den håller taiwan-passform, för är den amerikatillverkad så vetefan om man ens får dit den med slägga wink

Är den amerika tillverkad kan du ge valfri grann unge en plåt bit och lagom stor slägga och en pappers ritning på ett ungefär hä kan int bli sämre än usa gjort winkwink nejdå skämt och sido hoppas på vetig passform och längtar till update hela tiden i denna tråd big_smile

6 581 Inlägg
11 februari 2014
Trådstartare
Djo skrev:
farbrorbozze skrev:
Djo skrev:

Är den amerika tillverkad kan du ge valfri grann unge en plåt bit och lagom stor slägga och en pappers ritning på ett ungefär hä kan int bli sämre än usa gjort winkwink nejdå skämt och sido hoppas på vetig passform och längtar till update hela tiden i denna tråd big_smile

Hahahaha smile

Sök