Supra mkiv 682hk E85 Startar ej!

HARTIN
19 september 2011 · 49 Inlägg

Jag har en supra mkiv, 682hk på E85.
Tog en tur förra helgen och mitt i ett litet gupp började den gå på färre cylindrar. Togmig till en parkering, hittade inga lösa kontakter eller så. Den startade ibland sen men när den väl gick på tomgång så gick den jäkligt dåligt och så fort ja nuddade gasen small det 5 gånger värre än ett hagelskott!, nu startar den inte ens vill bara tända lite ibland.

Känns som tändningsfel? Enda jag kan komma på är om triggerhjulet lostnat och vridit sig?
Sjukt tacksam för all hjäpt att få!
Mvh Robin

jon-as
19 september 2011 · 162 Inlägg

Går soppapumpen? Låter nästan som om maskin inte får soppa.

kolvas
20 september 2011 · 4 001 Inlägg

triggerhjul eller givare som hoppat loss eller gått sönder är min 1:a gissning

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
HARTIN
20 september 2011 · 49 Inlägg

jon-as skrev:
Går soppapumpen? Låter nästan som om maskin inte får soppa.

Ja pumpen gårhmm

HARTIN
20 september 2011 · 49 Inlägg

kolvas skrev:
triggerhjul eller givare som hoppat loss eller gått sönder är min 1:a gissning

Kan ju va triggerhjulet kanske men om givaren skulle hoppas borde den ju inte ens tända:/

N_W V8 de bästa som finns!
20 september 2011 · 1 092 Inlägg

Kolla även bränslefilter, kör man med lite bensin i tanken kan de sätta igen eller dra i sig kondensvatten. Jag hade precis samma på BMW:n för någon månad sen, lite bensin i tanken men det skulle ändå räcka 75km till sen började den gå illa utan att dra på nån växel. Gick att starta ibland men den gick inte på alla, det small även om man gasade på. Efter 20L bensin från bensindunken och några sekunder på tomgången så släppte de helt.

Senast redigerat av Niklasw (20 september 2011)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
kolvas
20 september 2011 · 4 001 Inlägg

HARTIN skrev:

kolvas skrev:
triggerhjul eller givare som hoppat loss eller gått sönder är min 1:a gissning

Kan ju va triggerhjulet kanske men om givaren skulle hoppas borde den ju inte ens tända:/

Njae, jag skulle kolla givaren, har varit med om givare som suttit dåligt så dom gett signal någon enstaka gång bara

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
HARTIN
20 september 2011 · 49 Inlägg

kolvas skrev:

HARTIN skrev:

kolvas skrev:
triggerhjul eller givare som hoppat loss eller gått sönder är min 1:a gissning

Kan ju va triggerhjulet kanske men om givaren skulle hoppas borde den ju inte ens tända:/

Njae, jag skulle kolla givaren, har varit med om givare som suttit dåligt så dom gett signal någon enstaka gång bara

Ja ska bogsera bilen till garaget idag så skall ja kolla givaren! Frågan är om det kanske går att skruva bort givaren å känna med en mejsel först om hjulet sitter löst? Så slipper man riva allt.
Mvh

HARTIN
21 september 2011 · 49 Inlägg

Kollade givaren igår men sundes inget på den. Den satt däremot inte hårt alls!, men den var ju iaf inskruvad helt?

HARTIN
21 september 2011 · 49 Inlägg

Nu har jag rivit hela kvällen och kollat triggerhjulet. Tror och hoppas ja hittat felet, ser ut som ena kugget fått en smäll, somar man in bilderna ser man att en bit är borta.
Tror ni det kan vara detta tro??
Skickar länk:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=23577

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang