Välja rätt 15 tums bas (märke)

t_mackan
20 september 2011 · 251 Inlägg

bassarna får 400wrms 4ohm styck och dom e på 250wrms 4ohm styck borde ju gå?

t_mackan
20 september 2011 · 251 Inlägg

och db-akutens sida står det att det är idealiskt med 300wrms till kicker comp

spungeBob
20 september 2011 · 179 Inlägg

5 inlägg på rad, att du inte redigerar föregående.
Sen å andra sidan är Watt och watt helt olika vad gäller steg. Ett noname steg som ska leverera enligt dom "4 THOUSAND WATTS PURE POWER" kanske levererar 200 halvdana watt. I samma stund som ex Orion skriver 2500w och levererar nästan 2600w.
Där tänkte jag påpeka att rockhard eller va ditt steg hette är lite av ett steg jag skrev om först.

Vad gäller dbakuten, du kan lita på vad dom skriver så länge det inte är felskrivet.

VincentQvarfordt
21 september 2011 · 152 Inlägg

Problemet med watt är just det att tillverkare av skitprodukter utgår från att ingen mäter deras steg.
Utan mätning har du ingen aning om vad steget lämnar för effekt. Kicker ligger oftast över specen, skitsteg ligger alltid under.

BJonsson
21 september 2011 · 4 074 Inlägg

t_mackan skrev:
bassarna får 400wrms 4ohm styck och dom e på 250wrms 4ohm styck borde ju gå?

Nu tar vi detta en gång till!!!!!!!
Raveland ger INTE den effekt som står. (PUNKT)
Låt oss leka med tanken att Raveland skulle ge det som står i specen då skulle det kosta runt 8-10.000:- och inte 1170kr eller va de va. kolla på detta steg: http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16332 det ger i stort sett idealiskt med effekt. Så sluta tugga om ditt raveland steg nu

Nu tänker jag inte skriva mer här för du verkar ärligt talat inte fatta nåt av de nån skriver eller så vill du helt enkelt inte ha hjälp!!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Jacken92
21 september 2011 · 247 Inlägg

t_mackan skrev:
tjo igen har planer på 2 stycken 15 tums basar har ju två kicker 12or nu ganske nöjd med men tänkte byta till 2st 15 var inne på kicker comp basar kostar ca 1500:- styck men nu har jag tittat runt på lite olika sen finns ju jbl gto för samma peng och MTX rt15 som e lite billigare på brl sen finns lanzar opti scion 1000w för 1295:- eller lanzar vibe 2000w för 1495:- på stylingbutiken sen har ridetech.se har pyle 15 för 999:- som värkar ganska B och lanzar Heritage 15" 2400 Watt för 1499:- nån som har erfarenhet av nån av dessa basar och vilken rekomenderas e ju inte direkt ute efter fin lir men det ska va lite allround dvs ska kunna spela högt och olika musik stilar och givetvis MYCKET TRYCK ska d va kruxet är att det ska sitta i en ny polo och lådan kan jag nog få max 150-160 liter stor så vilka basar och sluten eller portad låda? steget är på 1000wrms 2ohm

OT: Var det bara jag som reagera att hela första inlägget är skrivet utan en enda punkt(.)? yikes

Tokken Team dBakuten
21 september 2011 · 3 453 Inlägg

För att då avsluta det hela.. 4 sidor babbel och vad har trådskaparen kommit fram till?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
BJonsson
21 september 2011 · 4 074 Inlägg

Tokken skrev:
För att då avsluta det hela.. 4 sidor babbel och vad har trådskaparen kommit fram till?

Att Raveland är det senaste! big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
spungeBob
21 september 2011 · 179 Inlägg

Jacken92 skrev:

t_mackan skrev:
ridetech.se

OT: Var det bara jag som reagera att hela första inlägget är skrivet utan en enda punkt(.)? yikes

Han lyckades med en punkt roll

TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

t_mackan skrev:
tog erat råd å prova byta steg byte till en Kicker ZX4001 prova me lite olika inställningar var dock ingen störe skilnad måste det va ett kraftigare steg än Kicker ZX4001 för att få ut mer tryck från basarna?

Ingen större skillnad!!!!!  Och du gick från ditt Raveland på 1000W i 2 Ohm eller vad du skrev
NER till 400 Watt i 2 Ohm!!!!

Förstår du nu att det blir skillnad om du köper ett steg som VERKLIGEN levererar 1000W vid 2 Ohm??
/TiGgR.

Tokken Team dBakuten
21 september 2011 · 3 453 Inlägg

t_mackan skrev:
den ända skillnaden som va var att dom kunde gå lite djupare med raveland steget

Inställningsfråga..

Ravelandssteget ÄR ett riktigt B-steg och prova ett steg som levererar runt 1000w till basarna.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Frissan
21 september 2011 · 4 693 Inlägg

Vad sitter basarna i för låda?

Booyakasha!
spungeBob
21 september 2011 · 179 Inlägg

Beror på hur du spelar. Det är bättre med för mycket effekt än för lite.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang