Välja rätt 15 tums bas (märke)

t_mackan
21 september 2011 · 251 Inlägg

Men har provat med en kondensator innan då vid fullt pådrag gick det ner till 13,8 volt utan ner till 11,6volt så visst gör kondensator nått

TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

t_mackan skrev:
Men har provat med en kondensator innan då vid fullt pådrag gick det ner till 13,8 volt utan ner till 11,6volt så visst gör kondensator nått

Sant, men den löser inte problemet!! Ser man över kablage, laddning och batterier så håller man spänningen UTAN kondensator!!
Oftast är det dålig jord som är boven men som sagt. En kondensator är inte lösningen på problemet!

Se först till att allt funkar ok utan spänningsfall SEN provar du med/utan konding och ser om du hör någon skillnad på ljudet. Gör du det så kör du med konding, gör du det inte så finns det ju ingen anledning att den sitter där!!

/TiGgR.

Tokken Team dBakuten
21 september 2011 · 3 453 Inlägg

t_mackan skrev:
Men har provat med en kondensator innan då vid fullt pådrag gick det ner till 13,8 volt utan ner till 11,6volt så visst gör kondensator nått

Det där påståendet vill jag SE innan jag tror det..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

t_mackan skrev:
Men har provat med en kondensator innan då vid fullt pådrag gick det ner till 13,8 volt utan ner till 11,6volt så visst gör kondensator nått

Jag ska summera det påståendet från dig!!

Du har PROBLEM med stömförsörjningen!!

/TiGgR.

TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

t_mackan skrev:
och hur skulle du veta det då? så om steget får 14volt så har man ström problem?

Hur jag vet det?? Jag får lita på det du skriver när du säger att spänningen sjunker till 11.6 volt när du spelar!!
Har du ordning på batteri och kablage så får du inte sådana spänningsfall!!

Vill inte vara taskig men jag börjar undra vart inteligensnivån ligger när du får så många vettiga svar men du opponerar dig och käftar emot hela tiden!!

Det som är farligt med att ställa frågor är att man får förmodligen svar!!
Ta till dig av vad folk säger och ta reda på mer fakta från andra källor åxå om du inte vill lita på det folk på Garaget säger!!

/TiGgR.

Frissan
21 september 2011 · 4 693 Inlägg

Bygg ny låda som passar din bil och musiksmak bättre och kasta orginalaren i ån

Booyakasha!
TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

t_mackan skrev:
den sjunker till det utan en kondensator med så liger den mellan 13,8-14,2volt

Det ska göra det UTAN kondensator! Eftersom spänningen sjunker så mycket så är något galet och du riskerar att ha sönder dina grejjer!!

/TiGgR.

Sandegren
21 september 2011 · 309 Inlägg

t_mackan skrev:
och hur skulle du veta det då? så om steget får 14volt så har man ström problem?

Förstår mig inte på dig. Här får du tips av flera stycken som verkligen KAN billjud. Sen käftar du bara emot. Ta emot tipsen du får så kan jag lova dig att du kommer bli nöjd! Är själv så jag lärt mig och fått ett bra ljud i bilen, jag lyssnade på folk som KAN billjud! smile

Halldorf
21 september 2011 · 33 Inlägg

Sandegren skrev:

t_mackan skrev:
och hur skulle du veta det då? så om steget får 14volt så har man ström problem?

Förstår mig inte på dig. Här får du tips av flera stycken som verkligen KAN billjud. Sen käftar du bara emot. Ta emot tipsen du får så kan jag lova dig att du kommer bli nöjd! Är själv så jag lärt mig och fått ett bra ljud i bilen, jag lyssnade på folk som KAN billjud! smile

+1

TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

Nej jag ska åxå starta en tråd i en annan avdelning där jag berättar om min Porsche 911 med motor från en Fiat 500!! Sen ska jag fråga viken kaross som är bäst!! Ferarri, Maserati eller Bentley! Jag vill kunna åka fortare!!!

Sen ska jag totalt dissa alla som säger att jag ska byta motor först och se till att jag får ordentligt med bensin till motorn!!

Det är det du gör!!!

Du SKA byta slutsteg säger du, men vill veta vilka basar som är bäst!!
Vi säger åt dig att kasta ditt Raveland 2000 Watts slutsteg med 2x20 Amperes säkringar åt fanderns och köpa ett nytt slutsteg FÖRST!!  Du har basar som är ljusår bättre än ditt skitsteg!!

Sen säger du att spänningen SJUNKER till 11.6 volt när du spelar för fullt!!
Se över din strömförsörjning INNAN du har sönder saker och NEJ en kondensator är inte lösningen på det problemet!!

Det blir ALDRIG bra om grunderna inte är rätt!! Dina saker kommer aldrig få rätt förutsättningar att prestera BRA!!

Lyssna på vad folk säger till dig istället för att ha en så djävla arrogant attityd!!!

/TiGgR.

TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

t_mackan skrev:
Fortfarande så lyssnar jag på vad don säger om tråden stör dig så behöver du ju inte va på den

Och du tror att folk ens vill hjälpa dig med den attityden??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang