Meguairs Tech wax 2.0

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
21 september 2011 · 1 632 Inlägg

Köpte Meguairs Tech wax 2.0 i våras och körde det på bilen, vart inte annat än toknöjd över den. LAcken blir som ny igen.

Frågan är bara vart man kan köpa den mer än mekonomen och till ett bra pris? Meguairs är ju inte det billigaste märket men finns kanske nån som har bra priser på det märket?

Länka gärna om det finns.

CALIBRA_4x4 Bilbyggare
21 september 2011 · 91 Inlägg

kan köpa det hos Classiccarservice

Camaro Z06
Chevrolet Camaro "CAMARO Z06" (1987)
Xoff Volvo tönt... =)
21 september 2011 · 2 344 Inlägg

lyllos dig som kan köpa det på mekonomen! de mekonomen vi har här nere vet inte ens vad megiuars är för något sad

men man kan ju alltid beställa från meguiars.se

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
MJSudden
21 september 2011 · 172 Inlägg

LuCiiifer skrev:
Köpte Meguairs Tech wax 2.0 i våras och körde det på bilen, vart inte annat än toknöjd över den. LAcken blir som ny igen.

Frågan är bara vart man kan köpa den mer än mekonomen och till ett bra pris? Meguairs är ju inte det billigaste märket men finns kanske nån som har bra priser på det märket?

Länka gärna om det finns.

Hör med Freddeponken här på Garaget.
Han har jag för mig är återförsäljare utav Meguiars.

http://www.garaget.org/Freddeponken

/C

Bimmers of Sweden CREW
Cubee
22 september 2011 · 24 Inlägg

Det funkar skit bra !, Men tänk på att du ska INTE använda det om du har några planer på att lacka om bilen, är silikon i det så då måste man våtslipa hela bilen o det tar tid...

"You wouldn't steal a car!"
Nej, det är alldeles riktigt. Men du kan ge dig fan på att jag hade laddat ner en biljävel om det bara gick.
Freddeponken
22 september 2011 · 663 Inlägg

Cubee skrev:
Det funkar skit bra !, Men tänk på att du ska INTE använda det om du har några planer på att lacka om bilen, är silikon i det så då måste man våtslipa hela bilen o det tar tid...

Tydligen är ju silikonet ett hatobjekt för många lackerare då det kan smitta ner en hel anläggning..verkar ju som det är värre än pesten=) hehe

Cubee
22 september 2011 · 24 Inlägg

Freddeponken skrev:

Cubee skrev:
Det funkar skit bra !, Men tänk på att du ska INTE använda det om du har några planer på att lacka om bilen, är silikon i det så då måste man våtslipa hela bilen o det tar tid...

Tydligen är ju silikonet ett hatobjekt för många lackerare då det kan smitta ner en hel anläggning..verkar ju som det är värre än pesten=) hehe

Haha smile

"You wouldn't steal a car!"
Nej, det är alldeles riktigt. Men du kan ge dig fan på att jag hade laddat ner en biljävel om det bara gick.
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
22 september 2011 · 1 632 Inlägg

Tack för svaren, beställer imorgon smile

pukan2
22 september 2011 · 3 182 Inlägg

köpte det waxet i sommras av snubbarna från Meguairs och fick rekommendationen att låta waxet  ligga över natten, satan vilken glans det vart, har du möjlighet att låta bilen stå i ett garage så testa detta själv, gjorde på min 240 kolla hur det vart med enbart Meguairs grejer.

Dani_A Tyngaste 2.0
22 september 2011 · 256 Inlägg

Tja jobbar på Mekonomen Solna har hela sortimentet och provat på det mesta från de. Kan starkt rek de nya vaxet som är bättre än Tech 2.0, den heter Ultimate liquid wax

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
22 september 2011 · 1 632 Inlägg

Okej måste jag prova! Skysst 350 du har smile

Jespersson
22 september 2011 · 206 Inlägg

Cubee skrev:
Det funkar skit bra !, Men tänk på att du ska INTE använda det om du har några planer på att lacka om bilen, är silikon i det så då måste man våtslipa hela bilen o det tar tid...

Slipas inte bilen ändå om den ska lackas om? wink

Ta vara på livet, man lever så kort och är död så jävla länge..
Cubee
22 september 2011 · 24 Inlägg

Jespersson skrev:

Cubee skrev:
Det funkar skit bra !, Men tänk på att du ska INTE använda det om du har några planer på att lacka om bilen, är silikon i det så då måste man våtslipa hela bilen o det tar tid...

Slipas inte bilen ändå om den ska lackas om? wink

Jo men dom måste våtslipa ner den mycket mer än vanligt smile

"You wouldn't steal a car!"
Nej, det är alldeles riktigt. Men du kan ge dig fan på att jag hade laddat ner en biljävel om det bara gick.
scorpio_turbo
22 september 2011 · 107 Inlägg

det  finns ju silikonborttagning så det är inte svårare en så.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
23 september 2011 · 4 418 Inlägg

scorpio_turbo skrev:
det  finns ju silikonborttagning så det är inte svårare en så.

Fråga en lackerare om det finns något enkelt medel som tar bort allt silicon... även det som flyger i luften och trillar ner under lackeringen och ger dom berömda "fiskögonen" wink

Arnie
8 oktober 2011 · 295 Inlägg

Dani_A skrev:
Tja jobbar på Mekonomen Solna har hela sortimentet och provat på det mesta från de. Kan starkt rek de nya vaxet som är bättre än Tech 2.0, den heter Ultimate liquid wax

jag har provat det och det är galet. aningen mer svårjobbat när man ska ta bort det men det är det värt. mer hållbart skydd och om möjligt ännu mer glans än tech 2.0 big_smile

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
DanneGTV6
10 oktober 2011 · 270 Inlägg

Arnie skrev:

Dani_A skrev:
Tja jobbar på Mekonomen Solna har hela sortimentet och provat på det mesta från de. Kan starkt rek de nya vaxet som är bättre än Tech 2.0, den heter Ultimate liquid wax

jag har provat det och det är galet. aningen mer svårjobbat när man ska ta bort det men det är det värt. mer hållbart skydd och om möjligt ännu mer glans än tech 2.0 big_smile

Tyckte också att det var lite svårt att få bort, men testade att lägga på väldig väldigt tunt. Då var det inga problem att få bort, plus att det räcker längre smile

Dani_A Tyngaste 2.0
11 oktober 2011 · 256 Inlägg

LuCiiifer skrev:
Okej måste jag prova! Skysst 350 du har smile

Tack så mycket.

Tycker absolut du borde, Grymt bra wax, som tidigare nämnt i forumet försök lägg så tunt lager så möjligt och om du har tid och plats låt det stå på bilen i 4,5,6 timmar för bästa resultat

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
Larpa Bilvårdsexperten.se
22 oktober 2011 · 374 Inlägg

Cubee skrev:
Det funkar skit bra !, Men tänk på att du ska INTE använda det om du har några planer på att lacka om bilen, är silikon i det så då måste man våtslipa hela bilen o det tar tid...

Ditt inlägg är helt och hållet felaktigt.. Siliconer innebär INTE att du måste våtslipa en bil för att lacka om den.. Jag jobbar som leverantör utav bilvårdsprodukter till både bilvårdsanläggningar, konsumenter och till billackerare och med alla de bilar som jag varit inblandade i och som har lackats om så har det ALDRIG varit något problem.. I början av 50-talet när siliconerna kom och lackerarna inte visset vad det var så uppostod det en del problem men en bil tvättas alltid idag med siliconremower och därmed är det inga problem.. Senaste bilen jag gjorde står på Sema Showen nu i Vegas om några dagar. Den vaxade vi med Meguiasr vax på Whells träffen i Älvdalen och sen några dagar efter det så skulle vi på med två lager klarlack till på huven och inte ett fisköga så långt ögat kan nå! smile SÅ sluta oroa er för siliconer.. Det är som att säga att man inte kan lämna in en smutsig bil på rekond för smutsen repar när man polerar, men dom tvättar den ju innan dom polerar.. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang