Volvo s40 t4 startar ej helt plötsligt?!

KryckanB
21 september 2011 · 104 Inlägg

Hej!

Som topic lyder så startar ej min Volvo s40 t4 -98!

Var ute och körde förra veckan och då började den hacka precis som när man får soppa torsk. Jag hade bensin i bilen och den startade utan problem efter ca 1 minut efter den hade dött.

Men nu idag när jag skulle starta den så va den STEN död.. Vet inte varför för den har gått perfekt och startat utan problem innan.. Men kan det ha någonting med det som hände förra veckan att göra eller är det något helt annat det kan bero på?

Mvh,
K

Turbofamilj Utan turbo suger ... :D
22 september 2011 · 79 Inlägg

Går startmotorn runt?

I <3 T5
Volvo 855 T5 "R-optik" (1996)
boltolina
23 september 2011 · 3 Inlägg

Har också samma problem med min S40
alltid när den är fulltankad

KryckanB
23 september 2011 · 104 Inlägg

Turbofamilj skrev:
Går startmotorn runt?

Jag har inte tänkt på det, för den är helt död när jag vrider på nyckeln.. Inte ens en lampa som tänds!

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
23 september 2011 · 434 Inlägg

KryckanB skrev:

Turbofamilj skrev:
Går startmotorn runt?

Jag har inte tänkt på det, för den är helt död när jag vrider på nyckeln.. Inte ens en lampa som tänds!

Inte nåt så enkelt som batteriet då ? om den är stendöd o inte ens en lampa tänds ?

KryckanB
23 september 2011 · 104 Inlägg

hks__ skrev:

KryckanB skrev:

Turbofamilj skrev:
Går startmotorn runt?

Jag har inte tänkt på det, för den är helt död när jag vrider på nyckeln.. Inte ens en lampa som tänds!

Inte nåt så enkelt som batteriet då ? om den är stendöd o inte ens en lampa tänds ?

Det sjuka är att det sitter ett nytt batteri i.. Han hade nyligen köpt det när jag köpte bilen, kvittot fick jag också så han fakade det inte heller.. Någon mer gissning?

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
23 september 2011 · 434 Inlägg

Det verkar ju onekligen märkligt, mätt upp batteriet och kollat att det finns kräm i det ?

Louca
25 september 2011 · 438 Inlägg

Det ska finnas 12.6 volt i ett batteri om det är fulladdat. Kan vara så att du försökt starta för många gånger eller att batteriet laddat ur sig självt?

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
KryckanB
25 september 2011 · 104 Inlägg

Köpte nytt batteri igår och nu fungerar det! Ska se om det också laddar ur och isåfall söka lite vad som drar batteri!

Rushman Evolution Garage
13 mars 2012 · 1 299 Inlägg

Generatorn?

Sky´s the limit...
OUTLAW1
15 mars 2012 ·

Rushman skrev:
Generatorn?

ja eller laddregulatorn..

Sammyboy
20 april 2012 · 62 Inlägg

Min tjej råkade ut idag för exakt samma problem som du hade.

När jag skulle starthjälpåa henne började minus kablen ryka.
Har du kommit fram till vad ditt problem var?

BMW 335i "E91" (2007)
KryckanB
25 april 2012 · 104 Inlägg

Sammyboy skrev:
Min tjej råkade ut idag för exakt samma problem som du hade.

När jag skulle starthjälpåa henne började minus kablen ryka.
Har du kommit fram till vad ditt problem var?

Ja, problemet var att tempgivare som sitter på termostat huset var sönder och indikerade hela tiden att bilen kokade och då har bilen (iallafall min) en spärr som gör att den då inte ska gå att starta för att skydda motorn!

Köp en ny sådan och byt så borde det fungera smile


//K

Sammyboy
26 april 2012 · 62 Inlägg

Det var tydligen fel på generatorn.
Verkstaden påstår att när jag skulle starthjälpa henne så började kablarna ryka för att de var för klena.
Men jag har startat min D5a men hjälp av pappas D5 utan att det ryker så det är lite märkligt.
Men men, generatorn byttes och sen var det köra och tuta.-

BMW 335i "E91" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang