3702
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
520 928 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
613 Inlägg
22 juli 2012
tjenna jerryauke^^
jag köpte en träbåt som är plastad utvändigt
MEN den stora frågan är om jag ställer den i ett varmt garage under vintern så träet torkar ur ordentligt och inte är fuktigt kan jag plasta den invädigt också då tror du?
träet kan ju inte ruttna om det inte är blött och det vidgar sig inte eftersom det är inplastat tror du att man kan göra så?

Pim_Pim
22 juli 2012
Anderholm skrev:
tjenna jerryauke^^
MEN den stora frågan är om jag ställer den i ett varmt garage under vintern så träet torkar ur ordentligt och inte är fuktigt kan jag plasta den invädigt också då tror du?
träet kan ju inte ruttna om det inte är blött och det vidgar sig inte eftersom det är inplastat tror du att man kan göra så?

Jävlar vad tung den måste bli sen. tongue

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
tjenna jerryauke^^

Ingen aning faktiskt, har aldrig haft en träbåt.. men känns ju som att de skulle fungera. kan ju alltid ställa in en luftavfuktare för att vara på säkra sidan!

Men som sagt, ingen erfarenhet om träbåtar!
vill gärna hålla mej borta från dom! mycket jobb med sånna där! men snygga är dom, måste man hålla med om! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

613 Inlägg
23 juli 2012
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:
tjenna jerryauke^^

varför skulle den bli tung plasten väger inte mycket och 50-60 kilo hit eller dit spelar ingen roll då har man för klen motor^^

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:
Anderholm skrev:
tjenna jerryauke^^

varför skulle den bli tung plasten väger inte mycket och 50-60 kilo hit eller dit spelar ingen roll då har man för klen motor^^

Hört mej för lite om din fråga om att plasta inuti! Och karln jag frågade, fråga mej om jag var dum i huvudet! sad haha

Finns ingen andledning att plasta innuti smile

613 Inlägg
24 juli 2012
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:
Pim_Pim skrev:

Hört mej för lite om din fråga om att plasta inuti! Och karln jag frågade, fråga mej om jag var dum i huvudet! sad haha

haha stackars gubbe han fick väl hjärnblödning

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Anderholm skrev:
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:

känns ju ganska onödigt också. Bättre låta trät få andas åt nått håll då, slipper de bli kaos! big_smile

613 Inlägg
24 juli 2012
NoFantasy skrev:
Anderholm skrev:
NoFantasy skrev:

känns ju ganska onödigt också. Bättre låta trät få andas åt nått håll då, slipper de bli kaos! big_smile

får väl använda den tills träet ruttnat upp typ nästa år^^

613 Inlägg
24 juli 2012
vad får man förresten betalt för en volvo penta 7.5   hk med hondamotor?

766 Inlägg
24 juli 2012
gjutarolle skrev:
Volvo penta fast Honda motor? Då är
De väl ingen Volvo ??:0

han kanske menar volvo penta drev med 7.5hk honda motor smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-3be7a7264d0933a592a0ab38d4f777ce.jpg
Lackat om volvon? big_smile

3 151 Inlägg
28 juli 2012
Oh no! yikes
Senast redigerat av Mervolic (28 juli 2012)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Nedå, Är bild under lackningen sen förut!  smile

3 151 Inlägg
28 juli 2012
Ahh, tänkte väl.. haha.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
sitter och tittar igenom  ca1000 bilder på volvon, och inser vilket arbete jag lagt ner på en bil som inte ens går att besikta! big_smile haha
Men det är ju roligt att hålla på. eller hur? smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-db16e798ece42e14d485934800693390.jpg
före allt,

3 151 Inlägg
29 juli 2012
Ja, jävlar. smile Roligt är det allt.

4 278 Inlägg
30 juli 2012
Varför kan du inte bes den? Glömde bort buren, men man kan ju sfro besa den?smile
Senast redigerat av zemet (30 juli 2012)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
30 juli 2012
Trådstartare
zemet skrev:
Varför kan du inte bes den? Glömde bort buren, men man kan ju sfro besa den?smile

inge koll på de, men orkar inte jävlas med de där! big_smile

Åker endå!

1 702 Inlägg
30 juli 2012
Med lite att göra på jobbet första dan efter semestern så var din tråd precis vad jag behövde.
Det är ju ingen risk att du saknar något att göra, men så är det ju med bilar har man som du rätt förutsättningar grymt garage mm (som du hade i början ) så går det snabbt och bygga.

Jag är ju inne på mitt 5 år med nissan så det har ju tagit sin lilla tid.

Så fortsätt med att underhålla oss med dina updates.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Sök