4199
Sök

Seat Cordoba 1999 dör helt plötsligt

6 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Hej, jag har fått exakt samma problem som thess(http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220483). Bilen dör efter ca 20 min körning. Går att starta igen efter ca 30 min.

Ringde VW, de kunde inte ge ngt tips. Ville ha in den för felsökning. Väntar nog med det...

Flera tips?
Senast redigerat av cippex (23 september 2011)

fälg fantast
1 086 Inlägg
23 september 2011
hejsan, känner igen detta fenomen, har du testat att nolla systemet ?

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

6 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Hej, menar du lyfta av batterikabeln?

mvh c

fälg fantast
1 086 Inlägg
23 september 2011
jajemen, lyft av kabeln i ca 10-15 min och testa igen, kan nog funka, kostar ju inget att testa
lycka till

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

6 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Tack !
Det ska jag absolut prova!
/c

6 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Nu tror jag att vi provat allt..
Hallgivare, styrbox, ändlägesgivare mm.
Har också gjort rent alla kontakter.
Den dör fortfarande efter en stund, dör inte tvärtvärt utan rycker lite först.

/c

2 924 Inlägg
16 november 2011
Har du läst ut felkoderna och vilka är de i så fall?

~ Life is short, have FUN! ~

6 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
När vi läste av var det fel på hallgivaren. Det var det första vi provade byta. Blev ingen skillnad tyvärr.

3 235 Inlägg
17 november 2011
Bränslepumpsrelä?

6 Inlägg
17 november 2011
Trådstartare
Ingen gnista när den dör.
Har inte kollat bränslepumpsrelät.

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 november 2011
Jag kör på mina gamla vanliga tips...Vevaxelgivaren eller "relä 30" (om sådan finnes!). Att man får felkod på "Hallgivaren" (antar du menar kamlägesgivaren, sitter i fördelaren!) är rätt vanligt. Orsakar inte att bilen stannar o inte går att start, avslöjas enklast genom att kolla om motorn kan varva "till rött", om inte så går den i "felsäkert läge" (så är det på 2.0 AGG iaf, kan vara annorlunda på andra motorer!). Startar man om motorn så funkar den som den skall förutsatt att det ej läggs upp en felkod på nytt på kamlägesgivaren. På AGG är det mycket svårt att märka att bilen går i "felsäkert", den drar lika bra som vanligt, samma förbrukning mm, det enda som skiljer är att varvstoppet går i vid 5100 varv istället för runt 6200 som det skall göra...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 Inlägg
21 november 2011
Hej! Verkar vara Tändspolen, den brukar lägga av mellan 11.000 mil och 15.000 mil. Att det går att starta igen när den svalnat kan berro på att det blivit ett avbrott i lindningen och när spolen kallnar så blir det kontakt igen.
Prova på Skroten. 100-200 kronor. Jag har alltid en spole i reserv i bilen, har fått byta 2 ggr.
Hälsning Byseat.

Sök