2716
Sök

Volvo 745 -87, Vindrutetorkare stendöd.

Montör
664 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Tja.

Har rensat ur min vinterbil på lite gamla kablage under veckan (telefonsystem, komradio, handsfree, centrallås, larm osv.). Nu ikväll fick jag satt ihop det sista av inredningen igen, och startade upp bilen. Började testa allt, och upptäckte snabbt att vindrutetorkarna inte går alls längre.

Har kollat säkringarna, alla är hela. Har varit noga när jag rev ur allt gammalt skrotkablage, så jag är 95% säker på att jag inte lyckats rycka någon annan kontakt eller så.

Spolningen på strålkastare och vindruta funkar. Även bakre torkare och spolning fungerar, så kablaget till högra spaken verkar ju vara intakt.

Har inte börjat riva ner alla paneler och skit igen ännu, då jag ska på besiktning på morgonen imorgon lördag med bilen, och istället hoppas på att någon kanske har något gött svar till mig.

Någon som vet vilket (om något) relä som är till torkarna? Har en uppsättning 740-reläer över, så jag skulle ju kunna testa att byta i så fall.

Tacksam för alla svar.

//Jens

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Pim_Pim
24 september 2011
Funkar tutan ?

Montör
664 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
Funkar tutan ?

Japp tutan går.

Har faktiskt inte hittat någonting annat som inte fungerar (vet inte hur det är med strålkastartorkarna, då motorerna inte är inkopplade där, men jag antar att inte de heller hade funkat). Har ingen stereo i bilen och min multimeter har slut på batteri, så jag kan inte heller kolla om jag har spänning upp till radion, men jag skulle inte tro annat än att allt är som det ska även där..

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

Sök