Jag har ett problem med min bmw som jag inte får bukt med! Köpte bilen för cirka 1 ½ månad sedan. Allt verka jätte bra tills en morgon då det börja låta från motorrummet, Försökte lokalisera missljudet och kom fram till att det eventuellt kunde vara fel på generatorn. Så jag köpte en ny generator och bytte den, bytte även spännrullar och löprullen samt satte dit nya remmar. Så långt allt bra, Inget missljud. Men efter cirka 2 dagar kom missljudet tillbaka !! När man lyssnar, så låter det som det kommer från generatorn men den e ju ny! Jag känner mig frustrerad över att jag inte får bukt med detta problem. Det är pinsamt att köra bilen när den låter så. Ljudet kommer på tomgång, Ökar jag varvtalet till 1000 så försvinner det. Tacksam för all hjälp Mvh
En kollega har vart med om detta på flertal E39or och E46or. I alla hans fall har det vart slangen till tomgångsmotorn om jag inte minns fel. Någon jävla slang va det iaf som va dålig.
Man tackar för svaren! Jag ska köpa mig ett nytt batteri och kolla diverse slangar, hoppas att problemet e löst tills nästa inlägg.. Ha det gött vänner!!