3615
Sök

Vad heter fälgarna på min Volvo 940 Classic?

Byggbas
117 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Hej!

Har med ljus och lykta sökt efter namnet på de fälgarna som sitter på min Volvo 940 Classic-98, det jag vet om dem är att de är orginalfälgarna från fabrik samt att det är 16", men jag kan inte minnas mig att jag sett en annan 940 med dem?!

Har sökt på internet efter namn utan resultat, så nu frågar jag er!

Vad heter dem?smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91665/91665-2ff81ca1dd0a3fda9d0c0544354888f5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91665/91665-ca64c3041cc5d0b543e248d6b761b89a.jpg

Tacksam för svar!

Byggbas
117 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
Auriga.

Det är bara att tacka för ett sådant snabbt svar! Att det skulle krävas en SAAB förare är dock lite underligt:) hehe

Någon som vet om dessa fälgarna är vanliga/såldes under lång tid?

1 168 Inlägg
26 september 2011
Phenylamine skrev:
jimmzzan skrev:
Auriga.

Det är bara att tacka för ett sådant snabbt svar! Att det skulle krävas en SAAB förare är dock lite underligt:) hehe

Haha! Ja.... *nu blev det märklig stämning*

Nämen jag har ju haft volvo innan, och även sålt en uppsättning såna fälgar!

Ingen aning om hur vanliga dom var, eller hur lång tid.
La ut annons typ vid 23,00. Började ringa vid 07,00 och ringde ungefär 7stycken olika på fälgarna medans den första spekulanta var påväg. Och då begärde jag 2000 med nya däck. Så jag räknar dom som rätt lättsålda om dom är fina.

Byggbas
117 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
jimmzzan skrev:
Phenylamine skrev:
jimmzzan skrev:
Auriga.

La ut annons typ vid 23,00. Började ringa vid 07,00 och ringde ungefär 7stycken olika på fälgarna medans den första spekulanta var påväg. Och då begärde jag 2000 med nya däck. Så jag räknar dom som rätt lättsålda om dom är fina.

Haha, Nej då! Antog att du hade varit nere i Volvo träsket, annars hade det varit en oerhört, otippad prestation!

Jo det kan jag tänka mig, tycker personligen att de passar väldigt bra på 940, dock hade de gärna kunnat vara 2 nummer större!

2000 med nya däck var ju billigt! Du hade säkert kunnat lagt till en tusing!

Forummoderator
26 471 Inlägg
26 september 2011
Till nästa gång så går det ju även använda tråden som är till för att just ta reda på vad fälgar heter..
Trevligt dock att det löste sig så fort.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 168 Inlägg
26 september 2011
Phenylamine skrev:
jimmzzan skrev:
Phenylamine skrev:

Haha, Nej då! Antog att du hade varit nere i Volvo träsket, annars hade det varit en oerhört, otippad prestation!

Jo det kan jag tänka mig, tycker personligen att de passar väldigt bra på 940, dock hade de gärna kunnat vara 2 nummer större!

2000 med nya däck var ju billigt! Du hade säkert kunnat lagt till en tusing!

Ja det håller jag med dom, även om att dom hade kunnat vara större. Men dom är ju fina som dom är nu ändå. wink

Mvh.

Byggbas
117 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Jag ber om ursäkt, hittade dock inte den tråden, Men det ska inte upprepas! Tack för tillrättavisandet:)

Administratör
11 967 Inlägg
26 september 2011
Stänger här då trådskaparen fått svar, och även hänvisats till för den här typen av frågor klistrad tråd i utseende och styling-forumet.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök