4591
Sök

Problem med Volvo s40 t5 2006

2 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
HJÄLP! sad

Jag har problem med min s40 t5 - 2006. Bilen har helt plötsligt fått en rad fel som är märkliga och jag undrar om det är någon som har liknande erfarenhet?

- När man låser bilen med fjärrkontrollen låser sig endast passagerarsidan ibland.
- Panelen i sidan på förardörren till elhissar/spelgarna lägger av att fungera ibland.
- Varningslampor tändes igår och indikerade bromsfel samt att service av airbag skulle utföras.
- Yttertepmen vandrar upp och ner till och från.

Bilen har endast gått 6300 mil. Vet inte men vcet någon om det kan vara något pregramvara eller styrenhet som ballat ur?

Tacksam för råd!

/ Jon.

385 Inlägg
26 september 2011
Du har garanterat fel i kontaktstyckena mellan vänster fram a-stolpe och dörr ett väldigt vanligt fel på s40/v50 särskilt årsmodell 2006. Kan även vara så att härvan i vänster framdörr är kass. Bara att byta. Jobbar på volvo och har bytt ett par, volvo hade problem med vatten och erg i kontaktstyckena. Dom nya kontaktstyckena är guldplätterade för att motverka detta fel.

MVH

2 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Aha ok!

Jag var hos Volvo och bokade tid för felsökning idag och dom pratade också om kontaktstyckena/kabelhärvan, vänster sida mellan dörren och A-stolpen.

Jag tycker bara att det va lite konstigt att varningslampor etc tänds ibland också men men.

Tack för svar smile

/ Jon

385 Inlägg
27 september 2011
jon123 skrev:
Aha ok!

Jag var hos Volvo och bokade tid för felsökning idag och dom pratade också om kontaktstyckena/kabelhärvan, vänster sida mellan dörren och A-stolpen.

Jag tycker bara att det va lite konstigt att varningslampor etc tänds ibland också men men.

Tack för svar smile

/ Jon

Det kan ju vara mer än härvan som är fel, men troligtvis inte då det kan bli lite halvskumma fel ibland vid kabelbrott.

Sök