hej hej har nå jä*ligt störande fel.. när bilen har stått över natten å man gasar ur den de första man gör så går den väldigt bra men när man har åkt ett tag så kärran är varm då tappar turbon trycket å desto varmare bilen är desto mindre behöver man varva för att den ska tappa trycket...
har åkt med öppen dump kan nå ha hänt bara för de? spelar ingen roll om ja ställer ner eller upp laddtrycket bilen beter sig lika en då.. wg slangen är lite oljig ska den vara de? Har provat spruta startgas i skarvar i hopp om läckage utan resultat.. Så vad kan vara fel? kolla filmerna..tack på förhand
Om du har en internwastegate så kan det vara så att du har sprickor i avgashuset som vidgar sig när det blir laddtryck/värme = laddtrycksfall. Hade så på min första snurra och det tog lång tid innan jag kom på att det var det som felade.
om de sitter intern wastegate original så har jag nog de.. avgashuset sitter på turbon va? så då ska jag skruva av turbon å skruva av avgashuset å leta sprickor?
Kolla slangen innan du gör några större ingrep. Du behöver inte riva turbon för att kolla sprickor, räcker att ta bort downpipen ock kolla noga med en spegel och ficklampa. Men som sagt, kolla slangar och sånt först.