4913
Sök

Honda Accord -96 2.0 - Startar en gång om dagen

4 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
Hjälp, snälla yikes

1996 Honda Accord sedan 2.0

Gick hur fint som helst och nu startar den endast en gång, sen måste jag vänta flera timmar innan den går igång igen. När den inte vill starta så tuggar startmotorn men inget händer. Väl igång så går den fint, om än kanske aningen lägre tomgång än förut.

Gjort följande:
* Gnista: Ja
* Bränslepump: Sprutade hyggliga mängder över min motor när jag lösgjorde slangen
* Fördelarlock: Tog av, rengjorde, skrapade rent stiften, satte tillbaks, samma symptom

Motorlampan har lyst av och till i ett par månader, kanske orelaterat.

Kan det vara nån form av stöldskydd som bråkar? Har ni några andra förslag?

1 624 Inlägg
29 september 2011
TobbeA skrev:
Hjälp, snälla yikes

1996 Honda Accord sedan 2.0

Gick hur fint som helst och nu startar den endast en gång, sen måste jag vänta flera timmar innan den går igång igen. När den inte vill starta så tuggar startmotorn men inget händer. Väl igång så går den fint, om än kanske aningen lägre tomgång än förut.

Gjort följande:
* Gnista: Ja
* Bränslepump: Sprutade hyggliga mängder över min motor när jag lösgjorde slangen
* Fördelarlock: Tog av, rengjorde, skrapade rent stiften, satte tillbaks, samma symptom

Motorlampan har lyst av och till i ett par månader, kanske orelaterat.

Kan det vara nån form av stöldskydd som bråkar? Har ni några andra förslag?

tändspolen kanske, min bil startade bara när den var kall och inte när den var varm.

4 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
Tack för förslaget, hur kan jag kolla om det är tändspolen?

1 624 Inlägg
29 september 2011
TobbeA skrev:
Tack för förslaget, hur kan jag kolla om det är tändspolen?

det enda jag gjorde var att testa en annan tändspole smile kostar inte många kronor, i annat fall kan du ju mäta.

4 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
intressant. Tack!

485 Inlägg
29 september 2011
går pumpen? om inte byt mainrelay. gjorde det på min för några dagarsen. går även att löda om main relay mvh

4 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
jag tog ut huvudreläet och lödde om alla lödningar. Nu funkar bilen som den ska, men behöver testas mera för att jag ska kunna vara säker. Tack.

485 Inlägg
3 oktober 2011
TobbeA skrev:
jag tog ut huvudreläet och lödde om alla lödningar. Nu funkar bilen som den ska, men behöver testas mera för att jag ska kunna vara säker. Tack.

skönt att det funkade : )

Sök