Tjenare. Som sagt har en bmw e30 325ik -88 som inte starta efter att föra ägaren renoverade motorn. Tändningen är bra. Kompen är bra. Bränsle trycket är bra (kollande trycket just innan fuelrailen). Men Tändstiften blir inte blöt men den går i 2-3 sec med startgas. trodde först att kamen var fel vriden men den är rätt också så undrar om det är någon som vet vad felet kan vara.
Det låter ju som att den inte får soppa, dvs spridare som inte öppnar. Kass LMM, kontakt som inte sitter i, TPS? Det finns ju många möjligheter men det är mina första tankar.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Tjenare igen har varit i garaget i kväll och tog lös fuelrailen. Jag körde startmotorn med spridarna moterade i fuelrailen men inge bensin kom. Har som sagt kollat reläerna vid LMM men dom verkar funka. Värkar ju röra sig om ett EL fel. Ingen som vet av vad det kan vara
Det finns ju ganska många olika möjligheter men det bör väl finnas ett spridarrelä någonstans? Annars har du ju LMM, boxen & spjällägesgivaren som kan vara tänkbara problem. Jag har ingen koll på M20 men LMM brukar inte leda till helt stendött?
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Okej jag tror inte att LMM har nånting med saken att göra. Jag har kollat relärna som sitter vid LMM dom här http://www.autopower.se/galleriet/blogg … 7_s640.jpg men dom verkar funka. Har du någon aning vart spjällägesgivaren sitter ?
Kolla kontakten under insuget till spridarna. Denna brukar ärga och ge dessa sympton som följd. Mät även spänningen i kontakten just incase. Om det fortfarande inte fungerar är det bara leta sig bakåt i elhärvan.