2525
Sök

Ny smarphone, tips?

Baron
184 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Sitter på en iphone 3gs nu med sprucken skärm och avtalet gick ut igår.
Tittat på iphone 4 men hatar itunes, fan omöjligt med costum ringsignaler, sms signaler och musik i iphones
sad
Även filmer behöver vlc app för att kunna spelas upp, helt sjukt.
Min förra telefon var ingen smartphone utan en n95 8gb men förutom apps var den bättre i allt tills verti/hori restart buggen kom.

Det jag söker är en smartphone med med filmkamera som e bättre än på iphone 4 och ändå har en jäkla massa apps och som inte har problem med att kopiera från datorn och klista in i telefonen och sen användas utan problem

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 oktober 2011
köp då inte lg optimus x2 jag är väldigt missnöjd  seg  dålig täckning  och mkt annat....

de som sägs vara bäst är  samsung och htc

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 oktober 2011
Du skall inte behöva någon VLC-App för att spela upp film med en iPhone, men att iTunes är lite knepigt håller jag dock med om. Men en nytt glas till din nuvarande telefon (100-300:-) och ett så kallat jailbreak vilket ger dig tillgång till anpassning av iPhone känns som ett alternativ!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Baron
184 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Du skall inte behöva någon VLC-App för att spela upp film med en iPhone, men att iTunes är lite knepigt håller jag dock med om. Men en nytt glas till din nuvarande telefon (100-300:-) och ett så kallat jailbreak vilket ger dig tillgång till anpassning av iPhone känns som ett alternativ!

Itunes e värsta pisset som finns.

Vill ha en ny tele, inte jailbreaka en gammal sad
Kameran är värdelös på 3gs med, ser så värdelöst ut uppspelat på min 63" tv...

christofer_k skrev:
köp då inte lg optimus x2 jag är väldigt missnöjd  seg  dålig täckning  och mkt annat....

Har du koll på vilka modeller av de 2 märkerna som har bäst film kamera??

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
2 oktober 2011
Nick666 skrev:
Rquired skrev:

christofer_k skrev:

Har du koll på vilka modeller av de 2 märkerna som har bäst film kamera??

ne de vet jag inte  lgn är då inge vidare  men tror nog sonyericsson  har bra kamera

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 oktober 2011
Nick666 skrev:
Rquired skrev:

Ok jag förstår det, iPhone 4 är dock inget att rekommendera trots att det är en underbar pryl. Dålig mottagning gör den dock mindre lämplig som telefon, och det är trots allt det den är!

Att titta på Sony Ericsson tror jag är vettigt, kvalitén är kanske inte i topp men kameror är de riktigt vassa på!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
2 oktober 2011
angående er som tror att ni behöver itunes för att lägga in musik? använder inte folk spotify?? 99999 gånger smidigare.. Du lägger in all musik på spotify via datorn sedan räcker det att du kopplar duu Iphonen så har du all musik där med, den uppdaterar sig själv etc.. hur smidigt som helst..

~Andy~

1 163 Inlägg
2 oktober 2011
christofer_k skrev:

HTC är 1000 gånger sämre än Iphonen på alla sätt och vis, min flickvän har en sådan just nu och det är sååå många saker som är bättre på Iphonen än på HTCn tongue tänker dock inte sitta och göra en lista så roligt ska jag inte ha dock tror jag det är mestadels smaksak..

~Andy~

1 482 Inlägg
2 oktober 2011
Samsung Galaxy S II är väll den bästa Android telefonen idag enligt tester.
Har själv en Galaxy S men jag är lite sådär till samsung. Haft duktigt med strul med min telefon inkl brickningar genom Samsung Kies...

Possitiva är väll att man kan köra tex Android manager och koppla upp telefonen mot datorn genom WiFi och slippa kablar helt. Fungerar klockrent för mig iaf.

BLT Service
Theracords Music Label

2 337 Inlägg
3 oktober 2011
Andyy90 skrev:
christofer_k skrev:

HTC är 1000 gånger sämre än Iphonen på alla sätt och vis, min flickvän har en sådan just nu och det är sååå många saker som är bättre på Iphonen än på HTCn tongue tänker dock inte sitta och göra en lista så roligt ska jag inte ha dock tror jag det är mestadels smaksak..

Fast HTC är ju ett märke och har både budgettelefoner och dyrare och mer avancerade diton. Så att uttala sig om "HTCn" utan att specificera närmare ger ju inte oss andra speciellt mycket.

1 163 Inlägg
3 oktober 2011
Sarge skrev:
Andyy90 skrev:
christofer_k skrev:

Fast HTC är ju ett märke och har både budgettelefoner och dyrare och mer avancerade diton. Så att uttala sig om "HTCn" utan att specificera närmare ger ju inte oss andra speciellt mycket.

Kan säga den jag pratar om är Desire HD isåfall smile

~Andy~

självutnämnd expert
157 Inlägg
3 oktober 2011
Nick666 skrev:
Sitter på en iphone 3gs nu med sprucken skärm och avtalet gick ut igår.
Tittat på iphone 4 men hatar itunes, fan omöjligt med costum ringsignaler, sms signaler och musik i iphones
sad
Även filmer behöver vlc app för att kunna spelas upp, helt sjukt.
Min förra telefon var ingen smartphone utan en n95 8gb men förutom apps var den bättre i allt tills verti/hori restart buggen kom.

Det jag söker är en smartphone med med filmkamera som e bättre än på iphone 4 och ändå har en jäkla massa apps och som inte har problem med att kopiera från datorn och klista in i telefonen och sen användas utan problem

Själv har jag nokia n8 och är nöjd med min. Dock så är jag osäker på hur det är med appar till den, men annars skulle jag nog vilja rekomendera den.
Senast redigerat av Adeno (3 oktober 2011)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

1 582 Inlägg
3 oktober 2011
Bytte själv från Iphone till en Samsung Galaxy S2 och ångrar mig inte en sekund. Annars så väntar du några månader och köper en Nexus Prime, den kommer verkligen kicka ass!! big_smile

Baron
184 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Tackar för alla svaren, pallar inte citera med min iphone....

Kollade in galaxy 2 och tre har ju även den som abb och får den grayis om man binder sig i två år...
Men lite orolig över att i reviews stod det att filmkameran hade problem med rörande saker(lol), tex om man står på uddevalla och filmar målgången av hästarna så skulle det bli släpningar och sånt mysko sad
Jag kommer ju filma rätt mycket kampsport med telefonen jag köper(i protest syfte etc..) så måsta klara snabba rörelser bra.

Kollat in nokia n8 och n9 rätt mycket, sägs ju att n8 har den bästa mobbe kamran som finns, men läste också att ca 50% hatade telefonen pga apps och dåligt interface med lagg och så bla så var bilden svart i någon sekund när den switchade till landscape mode(det som utlöste restart forever buggen på min n95 8gb), de andra 50% älskade den och aldrig märkt av problemen de andra nämde....

N9 verkar vara mycket bätte smartphone än n8 men sämre kamera.
Har kört nokia sedan 3210 smile synd dom inte lyckas hänga på htc, iphone etc...

Nexus??

Får söka lite på den då smile

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
3 oktober 2011
Samsung tillverkar Nexus 2. HTC tillverkade Nexus ONE.

Är det bra kamera du är ute efter ska du ha en Xperia Arc. Personligen tycker jag den är en helt fantastisk telefon.

Samsung Galaxy SII är absolut inte dålig den heller, men jag kan tycka den är lite... tråkig.

Men smaken är som baken. Gå och kläm på dem i butik vettja.

Om du funderar på HTC så skippa Sensation. Lite bättre än Desiren, men för dyr ( och den hänger inte på SII eller Arc i prestanda)

711 Inlägg
3 oktober 2011
Galaxy S II,man tror att den ska väga multum då den är rätt stor.Men den känns som en "fjäder" i handen.
Och några lagg i video har jag inte sett,bara att spana in alla video som finns på YT: http://www.youtube.com/results?search_q … e&aq=f

Och om man sitter med en symbian nalle(som n8+n9 är) och android lur i händerna så märker man kvickheten i android.

854 Inlägg
3 oktober 2011
Iphone 5 ska enligt många sidor på nätet visas imorrn och släppas den 15:e.

Självlärd
3 083 Inlägg
4 oktober 2011
Jag som följer IT-världen lite varje dag kan berätta att Iphone 5 presenterades idag och kommer att släppas i USA nu i dagarna. Dock är det oklart när den släpps i Sverige

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

2 624 Inlägg
4 oktober 2011
Galaxy s2 ofc!

och det släpptes ju ingen iphone 5 nu.. utan iphone 4S!

Självlärd
3 083 Inlägg
4 oktober 2011
martinn skrev:
Galaxy s2 ofc!

och det släpptes ju ingen iphone 5 nu.. utan iphone 4S!

Dom släpper två telefoner. Iphone 5 och Iphone 4S

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sök