3122
Sök

Ny smarphone, tips?

2 624 Inlägg
4 oktober 2011
Volvo142_73a skrev:
martinn skrev:
Galaxy s2 ofc!

och det släpptes ju ingen iphone 5 nu.. utan iphone 4S!

Dom släpper två telefoner. Iphone 5 och Iphone 4S

Källa?

enligt allt jag har läst så kommer det bara en 4S nu.. smile

1 582 Inlägg
4 oktober 2011
Vet inte riktigt om du såg Apple's presskonferens men de kommer i dagsläget endast att släppa en Iphone 4S med följande spec.

* Avancerad röststyrning som kallas Siri, skicka SMS, hantera kalender, ställ frågor till Google eller Wikipedia
* Bättre kamera, 8 megapixel, bättre vitbalans, ansiktsigenkänning, spela in video i HD, kvalitet (1080p)
* Nytt operativsystem, iOS5
* Dubbla antenner
* Tre modeller 16 gb, 32 gb och 64 gb
* iPhone 4S kommer i svart och vit färg

Jag tycker personligen att det var en stor flopp av Apple men smaken är som baken smile

Volvo142_73a skrev:
martinn skrev:
Galaxy s2 ofc!

Självlärd
3 083 Inlägg
4 oktober 2011
martinn skrev:
Volvo142_73a skrev:
martinn skrev:
Galaxy s2 ofc!

Källa?

Jobbig du är. Jag skrev om det i min blogg men kommer inte ihåg vilken artikel det var så jag får la googla lite

http://www.mobil.se/nyheter/iphone-5-la … 85716.html
Senast redigerat av Volvo142_73a (4 oktober 2011)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

2 624 Inlägg
4 oktober 2011
Volvo142_73a skrev:
martinn skrev:
Volvo142_73a skrev:

Källa?

Jobbig du är. Jag skrev om det i min blogg men kommer inte ihåg vilken artikel det var så jag får la googla lite

Läs det som LIVINL0UD skrev.. det kommer ingen femma nu!

4S har dom släppt..

går dock runt bra mycket myter om iphone överallt.. men det som apple släpper till pressen är sanning iaf! smile
Senast redigerat av martinn (4 oktober 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
4 oktober 2011
LIVINL0UD skrev:
Vet inte riktigt om du såg Apple's presskonferens men de kommer i dagsläget endast att släppa en Iphone 4S med följande spec.

* Avancerad röststyrning som kallas Siri, skicka SMS, hantera kalender, ställ frågor till Google eller Wikipedia
* Bättre kamera, 8 megapixel, bättre vitbalans, ansiktsigenkänning, spela in video i HD, kvalitet (1080p)
* Dubbla antenner

Jag tycker personligen att det var en stor flopp av Apple men smaken är som baken smile

Volvo142_73a skrev:
martinn skrev:
Galaxy s2 ofc!

Nej jag såg tyvärr inte den. Okej för vad jag har läst på alla sidor så skulle Iphone 5 presenteras idag och släppas i USA denna månad. Olika datum på varje sida dock. Endel har sagt nu i dagarna och endel den 15:e oktober

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 oktober 2011
Volvo142_73a skrev:
LIVINL0UD skrev:

* Dubbla antenner

Volvo142_73a skrev:

Nej jag såg tyvärr inte den. Okej för vad jag har läst på alla sidor så skulle Iphone 5 presenteras idag och släppas i USA denna månad. Olika datum på varje sida dock. Endel har sagt nu i dagarna och endel den 15:e oktober

Och iPhone nummer 5 presenterades precis!

Det är troligen bara att folk tänker lite tokigt, egentligen är det rätt enkelt. Det har funnits fem stycken iPhone: iPhone (Ofta kallad "2G"), iPhone 3G, iPhone 3Gs, iPhone 4 och idag presenterade iPhone 4s. Fem stycken totalt alltså! Den telefon som sannolikt kommer att heta iPhone 5 kommer egentligen vara iPhone 6 eller om man så vill: iPhone nummer 6.

När folk skriver att iPhone 5 släpps idag menar de egentligen att nummer 5 släpps idag, om det sedan blev en 4s eller en helt ny modell var det ingen som visste. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Självlärd
3 083 Inlägg
4 oktober 2011
Rquired skrev:
Volvo142_73a skrev:
LIVINL0UD skrev:

* Dubbla antenner

Och iPhone nummer 5 presenterades precis!

Det är troligen bara att folk tänker lite tokigt, egentligen är det rätt enkelt. Det har funnits fem stycken iPhone: iPhone (Ofta kallad "2G"), iPhone 3G, iPhone 3Gs, iPhone 4 och idag presenterade iPhone 4s. Fem stycken totalt alltså! Den telefon som sannolikt kommer att heta iPhone 5 kommer egentligen vara iPhone 6 eller om man så vill: iPhone nummer 6.

När folk skriver att iPhone 5 släpps idag menar de egentligen att nummer 5 släpps idag, om det sedan blev en 4s eller en helt ny modell var det ingen som visste. smile

True. Fast om man läser alla tekniksidor osv så skulle Iphone släppa 2 modeller en 4s och en 5 där 4s skulle vara en budgetlur bara för att öka försäljningen! Men så blev det inte och jag får helt enkelt underätta mina bloggläsare om detta och erkänna att jag och övriga teknikbloggar och tekniktidningar hade fel. men vi är ju inte mer än människor så

Självlärd
3 083 Inlägg
4 oktober 2011
För att en gång för alla avsluta detta om iphone 5 eller 4s om ni nu vill kalla den det så släpps den i sverige den 28 oktober. Vet inte om det togs upp i presskonferensen men nu vet ni iaf. Så nu är det slut på OT

Baron
184 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
tackar för hjälpen och off topic ang iphone 5 tongue

valde  Galaxy 2 smile

även om iphöne 4s och 5 verkar helt ok, så kommer itunes alltid vara bajs, en telefon skall vara en mini dator, man skall kunna kopiera från datorn och klistra in i telefonen och allt skall funka i telefonen, det går inte med apple crap sad

Självlärd
3 083 Inlägg
5 oktober 2011
Nick666 skrev:
tackar för hjälpen och off topic ang iphone 5 tongue

valde  Galaxy 2 smile

även om iphöne 4s och 5 verkar helt ok, så kommer itunes alltid vara bajs, en telefon skall vara en mini dator, man skall kunna kopiera från datorn och klistra in i telefonen och allt skall funka i telefonen, det går inte med apple crap sad

Du har nog gjort ditt livs bästa mobilval någonsin smile. Är rätt sugen på en S2 själv men det får nog bli när man fått tag i ett klokt jobb det. känns lite sådär o lägga 5 lax på en tele tongue

1 582 Inlägg
5 oktober 2011
Du gjorde helt rätt val med att välja S2:an istället för Iphone. Bytte själv precis från Iphone till en S2:a och jag ångrar mig inte en sekund big_smile

1 482 Inlägg
5 oktober 2011
Jag tänkte byta från Galaxy S till S2 men efter jag såg lite information om kommande Galaxy S3 så avvaktar jag då S3 verkar bli ett riktigt jävla monster. Quadcore tex... smile

BLT Service
Theracords Music Label

2 624 Inlägg
5 oktober 2011
Noxxer skrev:
Jag tänkte byta från Galaxy S till S2 men efter jag såg lite information om kommande Galaxy S3 så avvaktar jag då S3 verkar bli ett riktigt jävla monster. Quadcore tex... smile

När kommer S3? big_smile är den bättre än S2an som jag har nu så blir det köpa direkt! gillar s2an som fan så big_smile

173 Inlägg
5 oktober 2011
Den här lär va fake, men skulle apple släppa en sånhär så byter jag till iphone DIREKT!!! big_smile

1 482 Inlägg
5 oktober 2011
martinn skrev:
Noxxer skrev:

När kommer S3? big_smile är den bättre än S2an som jag har nu så blir det köpa direkt! gillar s2an som fan så big_smile

Den ska presenteras nästa år och hittils finns följande rykten/info om telefonen:
Quadcore 2ghz CPU ( 4 kärnor )
1.5gb Ram
32gb intern lagring
10MP Kamera full HD i 60fps
4.65 tums skärm 1280x720 Super amoled III
m.m

Lösa rykten hittils men stämde ju rätt bra med S2an så jag hoppas smile

BLT Service
Theracords Music Label

Självlärd
3 083 Inlägg
5 oktober 2011
CHEVROLET_V8 skrev:
Volvo142_73a skrev:
Jag som följer IT-världen lite varje dag kan berätta att Iphone 5 presenterades idag och kommer att släppas i USA nu i dagarna. Dock är det oklart när den släpps i Sverige

Det blev väl ingen iphone 5 blev väl bara än iphone 4S?

Hur långt läste du i tråden? tongue

412 Inlägg
5 oktober 2011
Nick666 skrev:
Kollat in nokia n8 och n9 rätt mycket, sägs ju att n8 har den bästa mobbe kamran som finns, men läste också att ca 50% hatade telefonen pga apps och dåligt interface med lagg och så bla så var bilden svart i någon sekund när den switchade till landscape mode(det som utlöste restart forever buggen på min n95 8gb), de andra 50% älskade den och aldrig märkt av problemen de andra nämde....

N9 verkar vara mycket bätte smartphone än n8 men sämre kamera.

Kan inte svara för N9 men jag själv kör med Nokia N8.
Telefonen är helt underbar sen dom uppgraderade till operativsystemet Anna, funkar kalasbra nu är snabb och har inga problem med att den hänger sig. Kan nog säga att det inte finns någon telefon som tar bättre bilder eller filmer än Nokia N8 så är det vad man är ute efter så är det helt rätt att välja en N8.

Nog för att Ovi store suger k** men de appar man behöver finns och fungerar bra, grejen med spel och sånt skräp är att antingen så är det värdelösa spel eller så är det riktigt bra 3D spel, det finns lixom inget i mitten. Nu spelar jag aldrig på telefonen så det gör inget för mig. Men att ha den till jobbet är riktigt gött, allt man kan tänka sig finns och fungerar bra.

135
├┼┼
24 R

Självlärd
3 083 Inlägg
8 oktober 2011
Istället för att göra en ny tråd så att det blir 7000000 trådar om smartphones precis som det är med "köp råd av bakhjulsdriven bil".

Nåja tillbaka till min tanke..

Är det någon här som har testat Sony Ericsson Xperia X10 mini pro? Är det något att ha? Är riktigt sugen på en smartphone med qwerty tangentbord nämligen. har hört att SE's android lurar inte är någon höjdare. Men om man bortser från systemet. hur är den funktionsmessigt. Är knapparna på tangentbordet lättåtkomliga? Hur är blir kvaliteten på bilder och videoklipp?

Självlärd
3 083 Inlägg
8 oktober 2011
skalman1 skrev:
Jag har haft en, funkar väl helt ok men pekskärmen är alldeles för liten för att vara användarvänlig.

Foton blir helt ok enligt mig, tangenterna är väldigt små men har rätt bra tryckkänsla.

Jag har dock sålt den då jag tröttnat på alla dessa pekskärmsmobiler.....

Okej. Jo har en touchmob nu med samma storlek på skärmen och tycker den är i minsta laget. Men vill ha en smartphone med qwerty och X10 är ungefär vad min budget tillåter tongue.

Okej har du någon du skulle kunna lägga upp?

Sök