2869
Sök

Tips på sälja Toyota Corolla till Afrika?

50 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Vill sälja min Toyota Corolla -92 till Afrika och undrar om ni kan ge något tips på den som betalar mest för dessa? smile

Mvh!

Refined
1 770 Inlägg
3 oktober 2011
Hmm, det låter ganska luddigt...?
Har du bara fått för dig att du vill sälja till Afrika, eller finns det någon anledning?
Och menar du vilket land som betalar bäst eller vem som betalar bäst i Afrika?

50 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Zwudda skrev:
Har du bara fått för dig att du vill sälja till Afrika, eller finns det någon anledning?

Jag vet om att dom är eftertraktade just i Afrika och har ett företag som vill köpa min för 4-5k utan att ens kolla på den. Men har hört om folk som fått betydligt mer från andra firmor.

Refined
1 770 Inlägg
3 oktober 2011
Kan du inte få mer för den här i Sverige besiktad och skattad då?

50 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Zwudda skrev:
Kan du inte få mer för den här i Sverige besiktad och skattad då?

kan vara men det innebär jag måste göra vid den lite och besiktiga den.. och då tjänar jag mer på att sälja den för samma pris utan att göra ett dugg smile Finns tyvärr väldigt dåligt med reservdelar nuförtiden då majoriteten av dom andra har åkt ner där.

Forummoderator
18 279 Inlägg
3 oktober 2011
4-5k för en 19 år gammal obes Corolla? Sälj! Behåll skyltarna för skrotningen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

50 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:

Bästa budgetbilen jag haft! Men jag har hört om folk som blivit erbjudna nyligen bra över 5k för betydligt värre exemplar än min.. dock har jag inte kunnat få tag i dessa.

Forummoderator
18 279 Inlägg
3 oktober 2011
Myshenke skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Bästa budgetbilen jag haft! Men jag har hört om folk som blivit erbjudna nyligen bra över 5k för betydligt värre exemplar än min.. dock har jag inte kunnat få tag i dessa.

Då får du 7K av mig. Men sen när jag väl kommer så erbjuder jag dig 3k... 4-5 är väl rimligt. Det riktiga priset vet du inte förrän du har pengarna i näven.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
26 455 Inlägg
4 oktober 2011
Myshenke skrev:
Zwudda skrev:

Jag vet om att dom är eftertraktade just i Afrika och har ett företag som vill köpa min för 4-5k utan att ens kolla på den. Men har hört om folk som fått betydligt mer från andra firmor.

Ska ett transportföretag hämta bilen också, och du får pengarna efteråt..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 200 Inlägg
4 oktober 2011
Här har du lite läsning om Awade bilar: https://www.flashback.org/t853821

50 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Myshenke skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Då får du 7K av mig. Men sen när jag väl kommer så erbjuder jag dig 3k... 4-5 är väl rimligt. Det riktiga priset vet du inte förrän du har pengarna i näven.

Rimligt må det vara men min enda tanke var om folk hade tips på andra företag som kunnat vara intresserade. Ju mer man kan få ut desto bättre.

50 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
Myshenke skrev:
Zwudda skrev:

Ska ett transportföretag hämta bilen också, och du får pengarna efteråt..?

Bilexpo borås tror jag företaget hette och det är kontant betalning, f-skatt och ägarbyte på plats med legitimerad köpare. Så jag känner mig inte särskilt orolig för affären då jag kommer ha underlag på att bilen bilen är såld.

5 148 Inlägg
4 oktober 2011
Farssan sålde en mazda b2600 til ett företag som skickar dom till afrika. Bra betalt, smidig affär å dom hämta med lasbil. Inge krångel utan bara bättre än någon som ska förhandla å krångla.. desutom fick han behålla vinterdäcken. Dom behövdes tydligen inte i afrika :p

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Sök