Stulen RS4a från Gustavsberg 111007

patrik-23
23 oktober 2011 · 50 Inlägg

elin46 vill inte få inlägget jag gör nu att låta ironiskt men detta kan väl vara något å prova http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13822014.ab oavsätt vad så hoppas jag bilen kommer tillbaka smile

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
Darkus
23 oktober 2011 ·

Tro han är bara inpejlad på bmw bilar big_smile

patrik-23 skrev:
elin46 vill inte få inlägget jag gör nu att låta ironiskt men detta kan väl vara något å prova http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13822014.ab oavsätt vad så hoppas jag bilen kommer tillbaka smile

Elin46
23 oktober 2011 · 84 Inlägg

patrik-23 skrev:
elin46 vill inte få inlägget jag gör nu att låta ironiskt men detta kan väl vara något å prova http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13822014.ab oavsätt vad så hoppas jag bilen kommer tillbaka smile

tack för tipset! Jag hoppas oxå på att den kommer tillbaka :'(

carnageman Rallyförare
25 oktober 2011 · 1 075 Inlägg

Jag köpte denna tracker till min bil:
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bilste … TK-103.htm

Kan varmt rekommendera denna lösning, den är superliten och dom skulle inte hitta den ens om dom visste att det satt en tracker i den! Supersmart grej med massa användbara funktioner!

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
NoFantasy Garaget Anhängare!
25 oktober 2011 · 2 068 Inlägg

fyfan! folk ska hålla på och sno andras saker!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
sverkera
25 oktober 2011 · 564 Inlägg

carnageman skrev:
Jag köpte denna tracker till min bil:
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bilste … TK-103.htm

Kan varmt rekommendera denna lösning, den är superliten och dom skulle inte hitta den ens om dom visste att det satt en tracker i den! Supersmart grej med massa användbara funktioner!

Jag tror tyvärr att buset redan lärt sig hur de pejlar in och hittar en sådan där sändare, åtminstone det lite mer seriösa buset. Tyvärr har jag inte sett på någon av de billigare tracker att de går att ställa in att inte ha gsm-sändaren aktiv hela tiden utan att t.ex. vakna upp och börja sända när den detekterar att fordonet rör sig eller input från larmet. Kolla gärna om den du köpt klarar det.

Elin46
25 oktober 2011 · 84 Inlägg

carnageman skrev:
Jag köpte denna tracker till min bil:
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bilste … TK-103.htm

Kan varmt rekommendera denna lösning, den är superliten och dom skulle inte hitta den ens om dom visste att det satt en tracker i den! Supersmart grej med massa användbara funktioner!

tack för tipset. absolut värt att kolla på. men förmodligen får jag väl aldrig tillbaka bilen och allra minst i samma skick, så det blir väl tyvärr ingen RS4 igen sad

mvh

Fidde_A4 Pro Painter
5 november 2011 · 449 Inlägg

Har precis läst hela tråden och måste säga att de är sjukt tråkigt när folk blir av med sina bilar.
Förhoppningsvis kommer du (Elin) hitta en annan ögonsten att ta hand om som du dessutom får ha ifred!

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi 80 L "Lina" (1974)
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Elin46
6 november 2011 · 84 Inlägg

Fidde_A4 skrev:
Har precis läst hela tråden och måste säga att de är sjukt tråkigt när folk blir av med sina bilar.
Förhoppningsvis kommer du (Elin) hitta en annan ögonsten att ta hand om som du dessutom får ha ifred!

Mvh
Fidde

ja det är hemskt tråkigt. Idag har det gått 30 dagar och det är nu som försäkringsbolaget får kliva in. Så nu får jag verkligen släppa taget vilket är så tragiskt. Det var min ögonsten. Vet inte ens om det blir nåt nytt på ett tag. Finns inte riktigt något som "tillfredställer" mig just nu. Men det kommer väl tillbaka förmodligen. sad Men thats life antar jag. Jävla idioter!

MVH

Fidde_A4 Pro Painter
6 november 2011 · 449 Inlägg

Elin46 skrev:

Fidde_A4 skrev:
Har precis läst hela tråden och måste säga att de är sjukt tråkigt när folk blir av med sina bilar.
Förhoppningsvis kommer du (Elin) hitta en annan ögonsten att ta hand om som du dessutom får ha ifred!

Mvh
Fidde

ja det är hemskt tråkigt. Idag har det gått 30 dagar och det är nu som försäkringsbolaget får kliva in. Så nu får jag verkligen släppa taget vilket är så tragiskt. Det var min ögonsten. Vet inte ens om det blir nåt nytt på ett tag. Finns inte riktigt något som "tillfredställer" mig just nu. Men det kommer väl tillbaka förmodligen. sad Men thats life antar jag. Jävla idioter!

MVH

Förstår verkligen hur du känner med de där att inget känns "rätt"...
Jag har inte fått någon bil stulen (peppar, peppar) men jag har blivit "berövad" på andra vis som gjort att man helt tappat gnistan.
Den kommer oftast tillbaka. Ge de tid och leta inte efter nått nytt så ska du se att du helt plötsligt står med en ny ögonsten.
Kom igen bättre än nånsin.
Lycka till i fighten med bolaget om ersättning!

Mvh
Fidde

Sveriges första licensierade återförsäljare för Zymöl.
Driver sedan augusti 2011 www.facebook.com/PaintItAB
Audi A4 Quattro Avant "Purple Mist" (2004)
Audi 80 L "Lina" (1974)
Elin46
6 november 2011 · 84 Inlägg

Fidde_A4 skrev:

Elin46 skrev:

Fidde_A4 skrev:
Har precis läst hela tråden och måste säga att de är sjukt tråkigt när folk blir av med sina bilar.
Förhoppningsvis kommer du (Elin) hitta en annan ögonsten att ta hand om som du dessutom får ha ifred!

Mvh
Fidde

ja det är hemskt tråkigt. Idag har det gått 30 dagar och det är nu som försäkringsbolaget får kliva in. Så nu får jag verkligen släppa taget vilket är så tragiskt. Det var min ögonsten. Vet inte ens om det blir nåt nytt på ett tag. Finns inte riktigt något som "tillfredställer" mig just nu. Men det kommer väl tillbaka förmodligen. sad Men thats life antar jag. Jävla idioter!

MVH

Förstår verkligen hur du känner med de där att inget känns "rätt"...
Jag har inte fått någon bil stulen (peppar, peppar) men jag har blivit "berövad" på andra vis som gjort att man helt tappat gnistan.
Den kommer oftast tillbaka. Ge de tid och leta inte efter nått nytt så ska du se att du helt plötsligt står med en ny ögonsten.
Kom igen bättre än nånsin.
Lycka till i fighten med bolaget om ersättning!

jo jag kommer inte leta efter något just nu. dyker det upp något så gör det. Kommer köpa mej en liten skrutt för typ 10 tusen så jag har pengar när det dyker upp något.

Tack för dom fina orden!

mvh

Mvh
Fidde

volvojohan
19 november 2011 · 172 Inlägg

Vaf*n????? Jag har dreglat på din bil många gånger ute på träffar, för det är väl din??? Jag är inne på att köpa mig en snart jag med men då får man nog låsa in den väldigt noga om nätterna verkar det som.. Inget nytt om bilen??

Elin46
21 november 2011 · 84 Inlägg

volvojohan skrev:
Vaf*n????? Jag har dreglat på din bil många gånger ute på träffar, för det är väl din??? Jag är inne på att köpa mig en snart jag med men då får man nog låsa in den väldigt noga om nätterna verkar det som.. Inget nytt om bilen??

Japp det är förjävligt! Ja det är min, men det var säkert inte det dom gånger du sett den. Köpte den i mitten av september och blev av med den 7/10 så jag hade den nästat precis 3 veckor. Skulle precis ställa av den för vintern, så du hade säkert sett den till våren igen. Jag kan säga att det var otroligt roligt sålänge det varade. Lås in den och bulta fast den eller nåt, men det är helt klart en rolig bil så jag rekomenderar verkligen! Ne den är ännu inte hittad. Det har hittats 4 st rs4or i åkerberga senaste månaden men ingen av dom var min tyvärr. Vet inte om det blir nåt nytt, känner inte suget efter att ha blivit av med min älskade.

MVH

Zwudda Refined
21 november 2011 · 1 770 Inlägg

Elin46 skrev:

volvojohan skrev:
Vaf*n????? Jag har dreglat på din bil många gånger ute på träffar, för det är väl din??? Jag är inne på att köpa mig en snart jag med men då får man nog låsa in den väldigt noga om nätterna verkar det som.. Inget nytt om bilen??

Japp det är förjävligt! Ja det är min, men det var säkert inte det dom gånger du sett den. Köpte den i mitten av september och blev av med den 7/10 så jag hade den nästat precis 3 veckor. Skulle precis ställa av den för vintern, så du hade säkert sett den till våren igen. Jag kan säga att det var otroligt roligt sålänge det varade. Lås in den och bulta fast den eller nåt, men det är helt klart en rolig bil så jag rekomenderar verkligen! Ne den är ännu inte hittad. Det har hittats 4 st rs4or i åkerberga senaste månaden men ingen av dom var min tyvärr. Vet inte om det blir nåt nytt, känner inte suget efter att ha blivit av med min älskade.

MVH

Är det någon som vet hur skickat på de hittade RS4:orna är?
Om det har varit i gott skick så kan det ju fortfarande finnas en möjlighet att få tillbaka din i samma skick som den var smile

Norde fotointresserad
21 november 2011 · 2 307 Inlägg

sverkera skrev:

carnageman skrev:
Jag köpte denna tracker till min bil:
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bilste … TK-103.htm

Kan varmt rekommendera denna lösning, den är superliten och dom skulle inte hitta den ens om dom visste att det satt en tracker i den! Supersmart grej med massa användbara funktioner!

Jag tror tyvärr att buset redan lärt sig hur de pejlar in och hittar en sådan där sändare, åtminstone det lite mer seriösa buset. Tyvärr har jag inte sett på någon av de billigare tracker att de går att ställa in att inte ha gsm-sändaren aktiv hela tiden utan att t.ex. vakna upp och börja sända när den detekterar att fordonet rör sig eller input från larmet. Kolla gärna om den du köpt klarar det.

Mja, säg inte det! Här uppe stoppades för ett tag sen två BMW X6M vid två olika tillfällen under en vecka, bägge falsk skyltade och stulna av något som polisen misstänker är ett led i en organiserad brottslighet. Den första av dessa kunde stoppas tack vare den inmonterade gps:en.

För övrigt kanske det kan vara intressant för TS att läsa om också med tanke på att det handlar om exklusivare bilar som stulits söderut och körs norrut för att troligtvis transporteras vidare mot öst därifrån.

Länk till det faller
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.4 … ill-ratten

Senast redigerat av Norde (21 november 2011)

sverkera
21 november 2011 · 564 Inlägg

Norde skrev:

sverkera skrev:

carnageman skrev:
Jag köpte denna tracker till min bil:
http://www.teknikproffset.se/BIL/Bilste … TK-103.htm

Kan varmt rekommendera denna lösning, den är superliten och dom skulle inte hitta den ens om dom visste att det satt en tracker i den! Supersmart grej med massa användbara funktioner!

Jag tror tyvärr att buset redan lärt sig hur de pejlar in och hittar en sådan där sändare, åtminstone det lite mer seriösa buset. Tyvärr har jag inte sett på någon av de billigare tracker att de går att ställa in att inte ha gsm-sändaren aktiv hela tiden utan att t.ex. vakna upp och börja sända när den detekterar att fordonet rör sig eller input från larmet. Kolla gärna om den du köpt klarar det.

Mja, säg inte det! Här uppe stoppades för ett tag sen två BMW X6M vid två olika tillfällen under en vecka, bägge falsk skyltade och stulna av något som polisen misstänker är ett led i en organiserad brottslighet. Den första av dessa kunde stoppas tack vare den inmonterade gps:en.

För övrigt kanske det kan vara intressant för TS att läsa om också med tanke på att det handlar om exklusivare bilar som stulits söderut och körs norrut för att troligtvis transporteras vidare mot öst därifrån.

Länk till det faller
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.4 … ill-ratten

De busarna, och deras kompisar har iaf lärt sig att kolla efter GPS-trackers nästa gång...

volvojohan
21 november 2011 · 172 Inlägg

Elin46 skrev:

volvojohan skrev:
Vaf*n????? Jag har dreglat på din bil många gånger ute på träffar, för det är väl din??? Jag är inne på att köpa mig en snart jag med men då får man nog låsa in den väldigt noga om nätterna verkar det som.. Inget nytt om bilen??

Japp det är förjävligt! Ja det är min, men det var säkert inte det dom gånger du sett den. Köpte den i mitten av september och blev av med den 7/10 så jag hade den nästat precis 3 veckor. Skulle precis ställa av den för vintern, så du hade säkert sett den till våren igen. Jag kan säga att det var otroligt roligt sålänge det varade. Lås in den och bulta fast den eller nåt, men det är helt klart en rolig bil så jag rekomenderar verkligen! Ne den är ännu inte hittad. Det har hittats 4 st rs4or i åkerberga senaste månaden men ingen av dom var min tyvärr. Vet inte om det blir nåt nytt, känner inte suget efter att ha blivit av med min älskade.

MVH

Den är din bil jag har tittat på, men då säkert när förra ägarn hade den. Känner igen regnumret.
Hoppas verkligen du hittar din bil igen, jag har aldrig blivit av med nån bil men bara när dem tar något ur bilen blir man ju helt knäckt.... Jag håller tummarna iallafall. Hoppet är aldrig över.

Elin46
22 november 2011 · 84 Inlägg

Zwudda skrev:

Elin46 skrev:

volvojohan skrev:
Vaf*n????? Jag har dreglat på din bil många gånger ute på träffar, för det är väl din??? Jag är inne på att köpa mig en snart jag med men då får man nog låsa in den väldigt noga om nätterna verkar det som.. Inget nytt om bilen??

Japp det är förjävligt! Ja det är min, men det var säkert inte det dom gånger du sett den. Köpte den i mitten av september och blev av med den 7/10 så jag hade den nästat precis 3 veckor. Skulle precis ställa av den för vintern, så du hade säkert sett den till våren igen. Jag kan säga att det var otroligt roligt sålänge det varade. Lås in den och bulta fast den eller nåt, men det är helt klart en rolig bil så jag rekomenderar verkligen! Ne den är ännu inte hittad. Det har hittats 4 st rs4or i åkerberga senaste månaden men ingen av dom var min tyvärr. Vet inte om det blir nåt nytt, känner inte suget efter att ha blivit av med min älskade.

MVH

Är det någon som vet hur skickat på de hittade RS4:orna är?
Om det har varit i gott skick så kan det ju fortfarande finnas en möjlighet att få tillbaka din i samma skick som den var smile

två av dom hade bara något skönhetsfel som nån repa, bytta plåtar och bytta emblem från rs4 till A4. Dom andra två var typ bara karosser kvar. sad

Elin46
22 november 2011 · 84 Inlägg

volvojohan skrev:

Elin46 skrev:

volvojohan skrev:
Vaf*n????? Jag har dreglat på din bil många gånger ute på träffar, för det är väl din??? Jag är inne på att köpa mig en snart jag med men då får man nog låsa in den väldigt noga om nätterna verkar det som.. Inget nytt om bilen??

Japp det är förjävligt! Ja det är min, men det var säkert inte det dom gånger du sett den. Köpte den i mitten av september och blev av med den 7/10 så jag hade den nästat precis 3 veckor. Skulle precis ställa av den för vintern, så du hade säkert sett den till våren igen. Jag kan säga att det var otroligt roligt sålänge det varade. Lås in den och bulta fast den eller nåt, men det är helt klart en rolig bil så jag rekomenderar verkligen! Ne den är ännu inte hittad. Det har hittats 4 st rs4or i åkerberga senaste månaden men ingen av dom var min tyvärr. Vet inte om det blir nåt nytt, känner inte suget efter att ha blivit av med min älskade.

MVH

Den är din bil jag har tittat på, men då säkert när förra ägarn hade den. Känner igen regnumret.
Hoppas verkligen du hittar din bil igen, jag har aldrig blivit av med nån bil men bara när dem tar något ur bilen blir man ju helt knäckt.... Jag håller tummarna iallafall. Hoppet är aldrig över.

jo jag hoppas på att den hittas, men nu har det gått så lång tid att jag tappat hoppet - OCH nu vet jag inte ens om jag skulle ta emot det. Vad som helst kan ju rasa när som helst sad Sen tycker jag att det är lite äckligt att nån annan har kört runt i den. sad MEN det är ju såååå snygg så jag blir såklart ledsen!

dahlan144
22 november 2011 · 40 Inlägg

ja jag hoppas verkilen dom hittar bilen åt minstånte så man kan få lite var på alla frågor inge skoj när sånt här händer uch och fy för dom som gjort de hoppas dom inte kan sova om nätterna

gasar tills det rasar
Volvo Pv 544 "Lilla Elin" (1960)
Volvo Amazon kombi "Långtids projektet" (1966)
Volvo V70 "Gråsuggan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang