B20 går inte på alla burkar.

TonyWallin
7 oktober 2011 · 32 Inlägg

Hejsan på er. Har en 140 från -71 med -74ans B20!
Gjorde en service på den för ett litet tag sen, dvs olja, oljefilter, tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock, kondensator, brytarspetsar (avstånd 0.4). Plötsligt går den inte på alla burkar! Gnista och allt sånt tjafs har den. Något som kan veta vad det är?

Tacksam för svar.

Expoze
7 oktober 2011 · 2 024 Inlägg

Gjort kompprov? Kan ju vara en ventil som hängt sig i samband med oljebytet.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
zovix Maskinbefäl
7 oktober 2011 · 1 038 Inlägg

Satt tillbaka tändkablarna rätt?

Tändföljd 1-3-4-2 fördelaren går moturs, första cylndern vid markeringen (under fördelarlocket)

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
RD_87 Skrotsamlare
9 oktober 2011 · 4 031 Inlägg

Billiga kablar / lock?
Har blivit besviken på bitemas lock en gång för länge sedan.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
TonyWallin
9 oktober 2011 · 32 Inlägg

Expoze skrev:
Gjort kompprov? Kan ju vara en ventil som hängt sig i samband med oljebytet.

Japp det har jag, alla låg runt 10-11.

TonyWallin
9 oktober 2011 · 32 Inlägg

RD_87 skrev:
Billiga kablar / lock?
Har blivit besviken på bitemas lock en gång för länge sedan.

Allt är köpt på mekonomen förutom tändstiften, dom köpte jag på okq8 (NGK, BP7HS)

TonyWallin
9 oktober 2011 · 32 Inlägg

zovix skrev:
Satt tillbaka tändkablarna rätt?

Tändföljd 1-3-4-2 fördelaren går moturs, första cylndern vid markeringen (under fördelarlocket)

Mvh Magnus

Yes dom sitter rätt.

caromania Forummoderator
9 oktober 2011 · 9 296 Inlägg

Byt tillbaka en sak i taget.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
BearNewstrom
10 oktober 2011 · 84 Inlägg

Inte säkert att alla nya grejer är hela. Kan ha pajjat. Sen kolla att du har ett litet, litet glapp i axeln ner i fördelaren. kan juh va så att den har fått för stort glapp eller nypit då sker inte tändningen när den ska.  Sen kör inte på biltemas eller på berus prylar!!!!! Viktigt! Dom grejerna funkar aldrig!!

Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Audi Q7 (2012)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
TonyWallin
10 oktober 2011 · 32 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:
Inte säkert att alla nya grejer är hela. Kan ha pajjat. Sen kolla att du har ett litet, litet glapp i axeln ner i fördelaren. kan juh va så att den har fått för stort glapp eller nypit då sker inte tändningen när den ska.  Sen kör inte på biltemas eller på berus prylar!!!!! Viktigt! Dom grejerna funkar aldrig!!

Hörrudu Björn, du kanske missade att jag bara handlar på mekonomen wink Haha menmen, nu råkade ju kablarna och fördelarlocket vara från beru..:p

BearNewstrom
10 oktober 2011 · 84 Inlägg

Hahahaha!!! Där har du felet, :-D de brukar hålla en liten stund sen ger det upp, beru grejer alltså :-)

Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Audi Q7 (2012)
TonyWallin
10 oktober 2011 · 32 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:
Hahahaha!!! Där har du felet, :-D de brukar hålla en liten stund sen ger det upp, beru grejer alltså :-)

Men det roliga är ju då att jag kör på det gamla locket och dem gamla kablarna wink

BearNewstrom
10 oktober 2011 · 84 Inlägg

Men börja med att görs som caramonia skrev. Funkar inte set så du väl kolla fördelaren och dubbelchecka att inte brytaren har rört på sej!! :-)  kan hjälpa dej och kolla lite sen om du vill :-)

Audi Q7 (2012)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
TonyWallin
12 oktober 2011 · 32 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:
Men börja med att görs som caramonia skrev. Funkar inte set så du väl kolla fördelaren och dubbelchecka att inte brytaren har rört på sej!! :-)  kan hjälpa dej och kolla lite sen om du vill :-)

Det har jag redan gjort. Det som återstår att kolla upp är brytarspetsarna och ventilerna! Hojtar om jag behöver hjälp, tackar för erbjudandet wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang