Ojämn tomgång Saab 9-3 aero -02

3k4n
12 oktober 2011 · 96 Inlägg

hej har en Saab som rubriken lyder och den går lite ojämt när den är kall.
Har inte stört mig så mkt på det i med jag alltid värmer bilen innan jag kör men folk som ska köpa den värkar tycka det är hela världen, har fått höra att det kan vara spjällhuset som är kass, men det finns inga felkoder på bilen och den går precis som den ska när den har fått upp lite temperatur på motorn. Så är det någon som har någon ide för dom på Saab hade ingen aning?

mertin306 Fartdåre
12 oktober 2011 · 131 Inlägg

Har samma problem med min, har dock också ett missljud i samband med insugsljudet, så jag misstänker att den tar tjuvluft någonstanns. testa kolla det, jag ska göra det så fort jag får tid över. är din också lite lite lite svårstartad när den är kall?

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Skkk
12 oktober 2011 ·

Testa rengöra spjällhuset?

3k4n
13 oktober 2011 · 96 Inlägg

mertin306 skrev:
Har samma problem med min, har dock också ett missljud i samband med insugsljudet, så jag misstänker att den tar tjuvluft någonstanns. testa kolla det, jag ska göra det så fort jag får tid över. är din också lite lite lite svårstartad när den är kall?

jag tror inte att det är det faktiskt, när jag köpte bilden var den orginal och problemet fanns där, sen bytade jag till sportluftfilter, fortfarande kvar, sen nu har jag bytat tillbaka och det är fortfarande kvar, men jag ska ta en titt , och hoppas på att det är ett enkelt fel, annars får jag göra som du säger sebbe och rengöra spjällhuset. tack så mkt iaf smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang