2642
Sök

Saab 9-3 startar ej, bränsle eller annat problem.

207 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
japp gnista finns så största o enda kandidaten jag kan se är vevaxelgivaren.. tur att jag får hem 2 imorron wink

SAAB det självklara valet ;)
319 Inlägg
18 oktober 2011
Hur gick det då?

BILLJUD/LJUD ÄR MIN DROG I LIVET :)
Mitt pågende projekt:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279912

207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
det gick fuckat dåligt... skruven som ska sitta där ska vara en torx 30, det var de inte.. var en T27 som dessutom var så pass runddragen att jag inte ens kan slå fast en mejsel o knäcka loss....

207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
så jag står nu o funderar på HUR jag ska få¨bort vevaxelgivaren först o främst sad

41 Inlägg
18 oktober 2011
Låter som DI-kasseten/tändkasseten har sagt upp sig. För då får du dem symtomen som du har att bilen inte startar och är stendöd.
Senast redigerat av sniperoddan (18 oktober 2011)

207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
sniperoddan skrev:
Låter som DI-kasseten/tändkasseten har sagt upp sig. För då får du dem symtomen som du har att bilen inte startar och är stendöd.

nepp, isf är en fungerande kassett lika död?

756 Inlägg
18 oktober 2011
om denna typ bil inte startar är det tändkasset, bensinpump eller vevaksel givare, om du har gnist så är det aldrig tändkasset, är 99,9% säker på at de är vevaksel givaren,

ps. jobbar på en saab verkstad och har bilar med detta problem en gång i veckan, alltid 1 av dessa 3 fel tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
saabgutten skrev:
om denna typ bil inte startar är det tändkasset, bensinpump eller vevaksel givare, om du har gnist så är det aldrig tändkasset, är 99,9% säker på at de är vevaksel givaren,

ps. jobbar på en saab verkstad och har bilar med detta problem en gång i veckan, alltid 1 av dessa 3 fel tongue

Jo att det är en av dom 3 felen hade jag redan listat ut pga STCS wink det som hade dött var pumpen OCH vevaxelgivaren wink gamla pumpen lät som en marackas nämligen smile

319 Inlägg
19 oktober 2011
DU får vålda av skruven wink. Går inte det så ta lite mer våld då tongue

207 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
Bombaz skrev:
DU får vålda av skruven wink. Går inte det så ta lite mer våld då tongue

Och går det inte med våld så var det redan trasigt? ;P Äh allt går o laga mä silvertejp wink

319 Inlägg
19 oktober 2011
Precis tongue

207 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
ok nu är vevaxelgivaren bytt, bränsle kommer fram, tändkassetten är bytt, bränslepump direktmatad, bytt tillbaka till org 154hk program och bilen är fortfarande stendöd... dags att skrota skiten snart tror jag!!!
Mvh en riktigt urless kille med våldsbenäget beteende. nu blir det filmkväll i hopp om att slå sönder bilen helt!

658 Inlägg
2 maj 2012
Tchn226 skrev:
ok nu är vevaxelgivaren bytt, bränsle kommer fram, tändkassetten är bytt, bränslepump direktmatad, bytt tillbaka till org 154hk program och bilen är fortfarande stendöd... dags att skrota skiten snart tror jag!!!
Mvh en riktigt urless kille med våldsbenäget beteende. nu blir det filmkväll i hopp om att slå sönder bilen helt!

Hej.....  jag känner igen felet lite o har trilskats med detta oxå men min går när jag byglar soppapumpen vid relät. Men hur gick det för dig hittade du nåt fel? Är nyfiken som bara den..........

207 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Tjena Fear. det var världens pissigaste problem.. sladden till pumpen är juh delad så du har (kontakt - sladd - kontakt) kontakt 1 glappade och ville därför inte ge kontinuerlig 12v utan pendlade mellan 4-9v.
bytte den kontakten, i med 255 pumpen igen o sen var de bara tuta o köra smile

Sök