2642
Sök

Saab 9-3 startar ej, bränsle eller annat problem.

207 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
#21
japp gnista finns så största o enda kandidaten jag kan se är vevaxelgivaren.. tur att jag får hem 2 imorron wink


SAAB det självklara valet ;)
319 Inlägg
18 oktober 2011
#22
Hur gick det då?

BILLJUD/LJUD ÄR MIN DROG I LIVET :)
Mitt pågende projekt:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279912

207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
#23
det gick fuckat dåligt... skruven som ska sitta där ska vara en torx 30, det var de inte.. var en T27 som dessutom var så pass runddragen att jag inte ens kan slå fast en mejsel o knäcka loss....


207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
#24
så jag står nu o funderar på HUR jag ska få¨bort vevaxelgivaren först o främst sad


41 Inlägg
18 oktober 2011
#25
Låter som DI-kasseten/tändkasseten har sagt upp sig. För då får du dem symtomen som du har att bilen inte startar och är stendöd.
Senast redigerat av sniperoddan (18 oktober 2011)

207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
#26
sniperoddan skrev:
Låter som DI-kasseten/tändkasseten har sagt upp sig. För då får du dem symtomen som du har att bilen inte startar och är stendöd.

nepp, isf är en fungerande kassett lika död?


756 Inlägg
18 oktober 2011
#27
om denna typ bil inte startar är det tändkasset, bensinpump eller vevaksel givare, om du har gnist så är det aldrig tändkasset, är 99,9% säker på at de är vevaksel givaren,

ps. jobbar på en saab verkstad och har bilar med detta problem en gång i veckan, alltid 1 av dessa 3 fel tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

207 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
#28
saabgutten skrev:
om denna typ bil inte startar är det tändkasset, bensinpump eller vevaksel givare, om du har gnist så är det aldrig tändkasset, är 99,9% säker på at de är vevaksel givaren,

ps. jobbar på en saab verkstad och har bilar med detta problem en gång i veckan, alltid 1 av dessa 3 fel tongue

Jo att det är en av dom 3 felen hade jag redan listat ut pga STCS wink det som hade dött var pumpen OCH vevaxelgivaren wink gamla pumpen lät som en marackas nämligen smile


SAAB det självklara valet ;)
319 Inlägg
19 oktober 2011
#29
DU får vålda av skruven wink. Går inte det så ta lite mer våld då tongue

BILLJUD/LJUD ÄR MIN DROG I LIVET :)
Mitt pågende projekt:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279912

207 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
#30
Bombaz skrev:
DU får vålda av skruven wink. Går inte det så ta lite mer våld då tongue

Och går det inte med våld så var det redan trasigt? ;P Äh allt går o laga mä silvertejp wink


SAAB det självklara valet ;)
319 Inlägg
19 oktober 2011
#31
Precis tongue

BILLJUD/LJUD ÄR MIN DROG I LIVET :)
Mitt pågende projekt:http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=279912

207 Inlägg
22 oktober 2011
Trådstartare
#32
ok nu är vevaxelgivaren bytt, bränsle kommer fram, tändkassetten är bytt, bränslepump direktmatad, bytt tillbaka till org 154hk program och bilen är fortfarande stendöd... dags att skrota skiten snart tror jag!!!
Mvh en riktigt urless kille med våldsbenäget beteende. nu blir det filmkväll i hopp om att slå sönder bilen helt!


658 Inlägg
2 maj 2012
#33
Tchn226 skrev:
ok nu är vevaxelgivaren bytt, bränsle kommer fram, tändkassetten är bytt, bränslepump direktmatad, bytt tillbaka till org 154hk program och bilen är fortfarande stendöd... dags att skrota skiten snart tror jag!!!
Mvh en riktigt urless kille med våldsbenäget beteende. nu blir det filmkväll i hopp om att slå sönder bilen helt!

Hej.....  jag känner igen felet lite o har trilskats med detta oxå men min går när jag byglar soppapumpen vid relät. Men hur gick det för dig hittade du nåt fel? Är nyfiken som bara den..........


207 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
#34
Tjena Fear. det var världens pissigaste problem.. sladden till pumpen är juh delad så du har (kontakt - sladd - kontakt) kontakt 1 glappade och ville därför inte ge kontinuerlig 12v utan pendlade mellan 4-9v.
bytte den kontakten, i med 255 pumpen igen o sen var de bara tuta o köra smile



Sök