2918
Sök

Aggressiv förare - då ryker lappen

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
16 oktober 2011
Ljepone skrev:
Ir så lär&gör TS & VV som Tyskarna - Bygger ut en 4-e fil så man slipper "lukta den ena&andra" i röven ....big_smile

Trots det så gör dem det... allvarligt.

Har bott i tyskland och det är något man ofta hör/ser om. Altså olyckor pga sådan körning.

1 482 Inlägg
16 oktober 2011
Tacka gud för essingeleden, 4-5 filer, 70km/h så man får köra om på både in och utsida smile

Annars kör jag bara flerfiliga motorvägen till och från jobbet och jag gör som alla andra gör, flyttar sig inte folk från ytterfil kör vi alla om i innerfilen..

BLT Service
Theracords Music Label

Cupra_
16 oktober 2011
Noxxer skrev:
Tacka gud för essingeleden, 4-5 filer, 70km/h så man får köra om på både in och utsida smile

Annars kör jag bara flerfiliga motorvägen till och från jobbet och jag gör som alla andra gör, flyttar sig inte folk från ytterfil kör vi alla om i innerfilen..

Det där är också en sak polisen skulle kunna ha mer koll på om de ändå ska jaga vanliga svensson.. Folk som ligger och blockar, de har någon bredvid sig i högerfilen, men de kan varken gasa eller sakta ned så man kommer om. När man väl kommer om är det nån pajas till låtsassnut som ska hålla på o blinka med helljusen för att man "kör så fort".. Men det är väl bara gilla läget för folk kommer knappast ändra sig..

12 086 Inlägg
16 oktober 2011
linuslinje skrev:
JapMax skrev:
2500kr är boten om du inte håller tillräckligt avstånd till bilen framför.

Jag va ju rätt säker på att det va 2500kr, men enligt Trafikjuristen är det 2000kr.
http://www.trafikjuristen.se/boter/poli … manna2.htm

Använd inte Trafikjuristen, det är en privat sida som nuförtiden inte uppdaterar sina tabeller.
Det är en bra sida för snabb vägledning, men inte korrekt att ange som källa eller referens.

Här har du åklagarnas egna böteslistor:
http://www.aklagare.se/Dokumentsamling/ … tskatalog/

Jag googla och fick upp sidan, la inte ner vidare forskning i ämnet.

Då kanske 2500kr som jag sa först stämmer då wink

1 482 Inlägg
16 oktober 2011
Jag har 0 tillit till polisen efter allt skit jag gått igenom med lagens "skämtare"....
De finns såklart flertal poliser som säkert gör ett väldigt bra jobb, medans det finns en stor skara poliser som.. ja jag vet inte..

Dom har tid att ge mig böter för att jag ligger lite för nära framförvarande bil, men dom har inga bilar i närheten när ens polare nästan blir misshandlad till döds..... suck.

BLT Service
Theracords Music Label

KHRacing
16 oktober 2011
Noxxer skrev:
Jag har 0 tillit till polisen efter allt skit jag gått igenom med lagens "skämtare"....
De finns såklart flertal poliser som säkert gör ett väldigt bra jobb, medans det finns en stor skara poliser som.. ja jag vet inte..

Dom har tid att ge mig böter för att jag ligger lite för nära framförvarande bil, men dom har inga bilar i närheten när ens polare nästan blir misshandlad till döds..... suck.

I båda dina fall du nämner så är det faktiskt slumpen som avgör vart de råkat befinna sig exakt vid dessa tillfällena - är detta varför du hatar Polisen så väx up !

1 482 Inlägg
16 oktober 2011
KHRacing skrev:
Noxxer skrev:

I båda dina fall du nämner så är det faktiskt slumpen som avgör vart de råkat befinna sig exakt vid dessa tillfällena - är detta varför du hatar Polisen så väx up !

En av väldigt många anledningar som jag inte vill ta upp.

BLT Service
Theracords Music Label

1 277 Inlägg
16 oktober 2011
KHRacing skrev:
BMW635_Robban skrev:
Då hoppas jag verkligen att ALLA håller rätt hastighet och INTE kör för sakta. Bötfäll de som kör under hastighetsbegränsningen åxå!

Låg bakom en kärring idag. långt under gällande hastighet.
Hon kände sig säkert trygg och säker...när hon inte ens hade vet på att fälla ut backspeglarna så hon såg bakåt!!
Ny teknik och äldre, tummen upp! Hittar man inte knappen till att fälla in/ut dem kan man parkera bilen och ta bussen.

Varför ?
Det är inte olagligt att hålla 50km/h på motorvägen. Så länge som trafikreglerna följs ser jag ingen som helst anledning till att bötfälla folk.

(Såklart finns det undantag även där dock)

Då hoppas jag att de är beredda på att kanske dö om de är så dumma och ligga i 50.

Krockade själv med en som drog en traktorreggad balakastare utan lyse mitt i natten på natten motorvägen.
Hade någon suttit i baksätet skulle de inte levt idag. Tryckte in släparmen 1,5 meter in i bilen.
Min bil ford transit skåpbil blev så sne att jag inte kunde öppna dörren och tog fönstervägen.

Finns det ingen lag om att köra för sakta borde det finnas!

Ps har foton på bilarna från olyckan...

Muttley
16 oktober 2011
BMW635_Robban skrev:
KHRacing skrev:
BMW635_Robban skrev:
Då hoppas jag verkligen att ALLA håller rätt hastighet och INTE kör för sakta. Bötfäll de som kör under hastighetsbegränsningen åxå!

Låg bakom en kärring idag. långt under gällande hastighet.
Hon kände sig säkert trygg och säker...när hon inte ens hade vet på att fälla ut backspeglarna så hon såg bakåt!!
Ny teknik och äldre, tummen upp! Hittar man inte knappen till att fälla in/ut dem kan man parkera bilen och ta bussen.

Varför ?
Det är inte olagligt att hålla 50km/h på motorvägen. Så länge som trafikreglerna följs ser jag ingen som helst anledning till att bötfälla folk.

(Såklart finns det undantag även där dock)

Då hoppas jag att de är beredda på att kanske dö om de är så dumma och ligga i 50.

Krockade själv med en som drog en traktorreggad balakastare utan lyse mitt i natten på natten motorvägen.
Hade någon suttit i baksätet skulle de inte levt idag. Tryckte in släparmen 1,5 meter in i bilen.
Min bil ford transit skåpbil blev så sne att jag inte kunde öppna dörren och tog fönstervägen.

Men förhoppningsvis har de andra som ligger så sakta belysning de är rätt stor skillnad.   Bönder vet bara inte regler, tror de har blivit totalt blåsta på något vis många gånger.

KHRacing
16 oktober 2011
BMW635_Robban skrev:
...........

Jag höll själv på att krocka med en teleskoplastare utan baklampor i torsdagskväll kl 19, på en belyst 50-sträcka. såg den inte heller förrens jag var 30-40 meter bakom den
men vad har någe av detta med topic att göra tongue

1 277 Inlägg
16 oktober 2011
men vad har någe av detta med topic att göra tongue

Sant!
Ibland finns det berättigad "aggressiv körning"!
Läs min shitlist i bloggarna!

1 468 Inlägg
16 oktober 2011
Vad har A-traktorer utan lyse med bönder att göra? finns gott om a-traktorer o epor inne i stan med. Många bönder som åker på vägarna är väl medvetna om att de måste synas och håller också åt sig när det kommer bilar bakom om den möjligheten finns.

Allt utan lysen bakåt kan bötfällas då det är rent livsfarligt.

Men sen att ni era jävla nötter inte kan hålla hastighetsbegränsningen eller promt MÅSTE ligga på pricken i km/h så skyll inte det på andra trafikanter.

Ni som lägger er ett par meter från en framförvarande bil kan man bara HOPPAS att ni krockar och skadar er utav helvete så ni inser att det kan vara VÄRT att gå upp en kvart tidigare för att slippa riskera andras säkerhet.

HUR duktiga förare ni än tror att ni är.

Man kan få böter för att ligga tätt intill.
MEN vad händer den dagen du du eller nån annan ligger för nära o det hoppar upp ett råddjur framför och bilen framför tvärnitar så att det blir skit av din front och min bakdel på bilen som du ändå måste betala.
Eller ännu värre att någon dör pga att ni idioter inte kan hålla avståndet.

jag säger NI för att jag inte menar någon specifik person!

Har en fd polare som hade för bråttom om enda stället att hälsa på är på kyrkogården idag. ha det i baktanken. han bröt nacken och fick flertal fraktuerer över hela kroppen. det gick i 80 på 70 sträcka.

Hoppas ni kör ihjäl er med om ni inte fattar att det kan vara farligt att tro man kan köra!

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
16 oktober 2011
Det är sant det du säger Leo86. Livsfarligt med de som ligger tätt intill. Hade en nära döden upplevelse förra sommaren, låg i 100 på motorvägen runt midnatt. Hade en golf som låg bara 3-4m bakom. Rätt var det var så sprang det upp ett vildsvin på vägen. Iom att jag visste vad min bil gick för sig så lyckades jag väja. Gick inte lika bra för golfen....

Hade inte jag kunnat väja så hade kanske inte jag suttit här idag heller.

1 468 Inlägg
16 oktober 2011
Marcus_89 skrev:
Det är sant det du säger Leo86. Livsfarligt med de som ligger tätt intill. Hade en nära döden upplevelse förra sommaren, låg i 100 på motorvägen runt midnatt. Hade en golf som låg bara 3-4m bakom. Rätt var det var så sprang det upp ett vildsvin på vägen. Iom att jag visste vad min bil gick för sig så lyckades jag väja. Gick inte lika bra för golfen....

Hade inte jag kunnat väja så hade kanske inte jag suttit här idag heller.

Tack! äntligen det hänt saker för som svarar!
Blir väldigt irriterad på såna som tror dom kan köra bil bara för att dom inte går upp tillräckligt tidigt eller planerar tillräckligt bra.

Mvh

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
16 oktober 2011
En fortkörare som håller avstånd och gör säkra omkörningar är 10x mindre farlig än en rövslickare som håller hastigheten.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 468 Inlägg
16 oktober 2011
AcesHigh666 skrev:
En fortkörare som håller avstånd och gör säkra omkörningar är 10x mindre farlig än en rövslickare som håller hastigheten.

japps. helt klart. men alla fortkörare vet dock inte vad en säker omköning är tongue.
därav jag menade med folk som tror dom kan köra^^

Men om man verkligen VET vad man sysslar med så finns det fortfarande mycket man kan klaga på men inte under samma förutsättningar.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
16 oktober 2011
Ja, tur det gick som det gick. Precis, grymt irriterande med folk som gör så, att de inte förstår att de utsätter andra för livsfara. Det är sjukt

AcesHigh666: Det är sant

Mvh
Senast redigerat av Marcus_89 (16 oktober 2011)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 oktober 2011
Alla svenskar borde köra några hundra mil på autobahn och lära sig hur man kör bil,
Alltid lika underbart att plöja genom Tyskland där folk verkar veta hur man ska köra

Jonas

1 468 Inlägg
16 oktober 2011
ja du verkar ju vara en av dom roll
Bara för att man åker autobahn så kan man köra.
Krävs nog mer än så för att lära sig köra.
Fanns någon tidigare i tråden som yttrade sig lite om 740-snubbar.
Volvo_Mannen skrev:
Alla svenskar borde köra några hundra mil på autobahn och lära sig hur man kör bil,
Alltid lika underbart att plöja genom Tyskland där folk verkar veta hur man ska köra

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 oktober 2011
Leo86 skrev:
ja du verkar ju vara en av dom roll
Bara för att man åker autobahn så kan man köra.
Krävs nog mer än så för att lära sig köra.
Fanns någon tidigare i tråden som yttrade sig lite om 740-snubbar.
Volvo_Mannen skrev:

Haha, vad vet du om min körning?
Jag tycker generellt att folk i Tyskland kör bil mycket bättre än vad folk i Sverige gör

Jonas

Sök