Hej! Har en volvo 850 -94 2.5 (10ventilare orginal) Har satt dit glt toppen (20 ventilare),insug,grenrör. Får den inte att gå som den ska! har dubbel kamremen och att allt är rätt där! ( Ny den med! ) Det låter som att den får för mycke soppa eller nått, stiften är sotiga med! är slö på varven! Vad kan detta bero på? kan det bero på att den tjuvdra luft i insuget eller liknande? Har även kollat upp fördelaren och rotorn inget fel där vad jag kan se!
Behöver ha svar så fort som möjligt! Tack på förhand!
isånt fall får man bygga om så man kör glt boxarna..
men hur gjorde du med kolvarna det brukar bli kolvkänning direkt med 4ventils topp på 2ventils kolvar vet dock ej hur kolvarna ser ut på gltn
värkar inte vara nått problem med de va jag sett! men funderar på att få dit boxarna men då va det nån som surra om att man behövde bara byta en kort härva i motorutrymmet kan de stämma?
Har för mig att jag har läst att du måste byta hela kabelstammen då det är skillnader på elsystemet ifrån säkrings boxen.
Sen vid toppbyte ifrån 10v till 20v så skall även grenrör samt insug bytas då det inte stämmer överens längre. Hur blir det med kolvfrigången mot ventilerna?
Sen har jag nåt i bakhuvudet med att byta nyckel oxå. men det skall jag låta vara osagt.
Jag var inne på detta med för många år sedan, men la ner projektet då det var alldeles för mycket att göra och inte värt pengarna att lägga ner.
Har för mig att jag har läst att du måste byta hela kabelstammen då det är skillnader på elsystemet ifrån säkrings boxen.
Sen vid toppbyte ifrån 10v till 20v så skall även grenrör samt insug bytas då det inte stämmer överens längre. Hur blir det med kolvfrigången mot ventilerna?
Sen har jag nåt i bakhuvudet med att byta nyckel oxå. men det skall jag låta vara osagt.
Jag var inne på detta med för många år sedan, men la ner projektet då det var alldeles för mycket att göra och inte värt pengarna att lägga ner.
nyckeln haha det var den sämsta jag hört
märkligt att min turbo startar kör med 140hk lås+nyckel
perfekt när man har många 850 att flytta över låsatserna när man inte har alla nycklar
nyckeln haha det var den sämsta jag hört
märkligt att min turbo startar kör med 140hk lås+nyckel
perfekt när man har många 850 att flytta över låsatserna när man inte har alla nycklar
Nja! eller orginal toppen gick ju sönder totalt och hade en glt topp över samt grenrör och insug, spridare och boxarna! de ända jag inte får dit är boxarna!
Jag har satt dit grenrör,spridare,topp,insug från glt men de ända jag inte får dit är boxarna! men du tror det går att bara byta ut en kabelstammen mellan säkringsdosan och boxarna? vill få igån han så jag kan sälja i väg han! skulle just lägga ut han på blocket men då for ju orginal toppen och hade allt de där hemma så tänkte varför inte försöka få han lite piggare på samma gång!