Olika skatt på Dodge Ram Hemi?

Creez
15 oktober 2011 · 31 Inlägg

Har suttit och siktat in mig på en Dodge Ram hemi. Något jag inte förstår med dom är när jag kollat upp skatten på dom så är det väldigt olika fast bilarna är likadana( dvs samma år och samma hytt). Kan någon hjälpa mig att förstå detta? Var och tittade på en quadcab där skatten låg på strax över 5000 kr, reggad för 3 man. Sen kollade jag in en annan quadcab som var reggad för 5 man, där var skatten 3100 kr i runda slänger. Tog ett regg.nr på en på blocket för att kolla upp lite fler, och den kostade 3100 kr med, men var reggad för 2 man. 


Kan någon hjälpa mig att förstå detta så hade jag blivit väldigt glad.

Tack på förhand/
Rasmus

Mercedes C 32 AMG "Silverbullit V.2" (2002)
RD_87 Skrotsamlare
15 oktober 2011 · 4 031 Inlägg

Eftersom alla (?) är privatimport så skiljer lastvikterna som faan så glöm inte att kolla det.
Jag var lite sugen på en äldre Ram förut och jag upptäckte att samma bilmodell kunde ha lastvikter mellan 400 & 1000kg.
Vem fan vill ha en stor pickis som lastar 400kg!?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Creez
15 oktober 2011 · 31 Inlägg

Ja och enligt säljaren igår så beror det på hur många den är reggad för, men skatten borde ju bli desamma för det...

Mercedes C 32 AMG "Silverbullit V.2" (2002)
Germax
15 oktober 2011 · 12 086 Inlägg

Alla importerade bilar vägs in och får en individuell tjänstevikt, dessutom kan säkert lastvikten skilja mellan olika versioner. Allt detta gör att skatten varierar, skatten baseras väl på 50kg steg tror jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang