En söndagsmorgon klockan nio dyker han upp. Mannen som kan sätta i rutor

Vi lägger rutan på en arbets-ställning och skrider till verket
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-d39ab2751f35d3be4a765b603fe6ddc0.jpg]()
Kromlisten monteras
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-bebb7c1f4f17c004ac3a758b366f7235.jpg]()
Vi smörjer in kanterna med flytande tvål. Vi sätter ett snöre i gummilisten i spåret där karossen kommer. Även snöret dränks med flytande två.
Hade vi inte haft något innertak på plats hade det gått att dra hela spåret fullt med tätningsmassa. Nu vågar vi inte det, eftersom det är stor risk att det följer med snöret och börjar klibba på insidan av karossen, bl.a. i taket
Sen lyfter vi rutan på plats. Jag och farsan fixerar den på utsidan medan glasmontören drar snöret igenom packningen och in i bilen. På så sätt följer packningen med snöret över kaross-kanten och lägger sig på plats.
Man måste vara försiktig och noggrann så rutan hamnar där den skall. Hålet i karossen är betydligt större än rutan och det kan lätt bli fel.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-ad14be2cb621e2249a7280ab766e6e5d.jpg]()
Som ni ser så har jag tejpat i taket ifall det skulle komma med av tätningsmassan på snöret
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-025e163786a2aaa4c340261ac4f6a7ba.jpg]()
Inte världens bästa passform, men med mycket tätningsmassa kanske det går att få tätt

url=https://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=164369&image=2665528]
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-7d10a34164c7c4386ad1b489491874a0.jpg]()
[/url]
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-12146aff3bb8b26efca923c57d0f7a36.jpg]()