Ursäkta att det dröjt med uppdateringarna. Har varit och hälsat på i ert land nämligen. Till Arvidsjaur närmare bestämt och en bekant

Kommer säkert att åka dit fler gånger så om det är någon som har nån trevlig bil eller projekt mellan Umeå - Arvidsjaur och vill ha besök kommer jag gärna in och kikar

Nu har jag tagit hjälp av en kompis med detta problem och nu har vi det fixat.
Den röda tråden (med blå isolering) är den som går från startlåsets "ST" (alltså start) till startsolenidens S (Start)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-245c58091f3a90325826efbb8de56819.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-22fd21895cff54a0c8ce8e0014204428.jpg]()
så från startlåset är det helt korrekt, både enligt gamla elsystemet, nya elsystemets schema och schemat i servicehandboken
Kopplar man då den röda kabeln till S på solenoiden händer inget. Kopplar man däremot den röda tråden till solenoidens I (Ignition) som jag har det, så drar den runt på tändning. Detta är ju logiskt
Men varför drar den då inte runt när kablarna är rätt kopplade?????
Jooo, kära vänner
Därför mitt gamla system som jag har haft som mall, går den röda kabeln direkt från startlåset ST till solenoeidens S
Men det gör den inte på det nya kabelhärvan. Där finns nämligen en spärrkontakt åt automatlådan, så man inte skall kunna starta i Driven.
Min är ju manuell och har ingen spärr

Så vi tjyvkolppar strömmen över kontakten som skall sitta på automatlådan och se.......
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-1f36909ff1f648aefeab535163eb63d8.jpg]()
Allt fungerar som det ska
